کد خبر 391249
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی از تهران درباره پیشرفت‌های فضایی ایران نوشت:

به گزارش مشرق، به رغم تلاش‌های غرب برای متوقف کردن برنامه فضایی ایران، تهران پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه کسب کرده است و این کشور قصد دارد به زودی یک فضاپیمای سرنشین‌دار به فضا بفرستد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نمایشگاه دستاوردهای فضایی که روز پنجشنبه در تهران به پایان رسید، اعلام کرد جمهوری اسلامی به برنامه فضایی صلح‌آمیز خود ادامه می دهد.
روزنامه اطلاعات با درج این خبر نوشت سال آینده (که در ایران 21 مارس آغاز می شود)، این کشور یک فضای پیمای سرنشین‌دار ساخت داخل را به فضا می فرستد.

مقامات ایران از اواسط دهه‌های 1980 اهمیت زیادی به توسعه تجهیزات فضایی دادند. حتی مجازات‌های بین المللی نیز مانع از ارتقای تحقیقات تهران در این زمینه نشد.غرب که برنامه فضایی ایران آن را نگران کرده است، این برنامه را «تحریک‌آمیز» خوانده و مدعی شده است تهران به دنبال ساخت موشک‌های بالیستیک قادر به حمل کلاهک‌ هسته‌ای است.

شورای امنیت سازمان ملل سال 2007 تحویل فناوری‌های هسته‌ای و فضایی را به ایران تحریم کرد.با این حال تهران موفق شد تأسیسات زیربنایی لازم را برای تحقق بلندپروازی‌های خود در این زمینه ایجاد کند.

این کشور پایگاه فضایی خود را در اختیار دارد و پرتابگرها و ماهواره‌های خود را تولید می کند.
ایرانی‌ها پیش‌تر یک موش، چند لاک‌پشت و کرم به فضا فرستادند.سال 2013 یک میمون به نام فرجام پس از گذراندن حدود 15 دقیقه در ارتفاع 120 کیلومتری سالم به زمین بازگشت.مقامات ایران می گویند فرستادن انسان به فضا مرحله بعدی این مسیر خواهد بود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رهگذر ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    «فرگام»، نه فرجام! ای بابا واحد مرکزی خبر یعنی خودش خبر نداره؟!!
  • محمد ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    اینا رو ول کن مشرق ما منبع اسپوتنیک بوده زنده باد مشرق
  • manamhamintor ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    Death to America Death to europe
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 1
    اسپونتیک روسها 6 ماه در مدار بود!..آنهم اولین ماهواره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس