کد خبر 390790
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵

با وجود فعالیت های تهیه کننده فیلم زندگی امام موسی صدر، شنیده ها حاکی از این است که ساخت این فیلم باز هم به تعویق افتاده است.

 به گزارش مشرق، در تمام کشورهای جهان یکی از وظایف صنعت سینما، به تصویر کشیدن وقایع مهم یا شخصیتهای برتر تارخ هر مرز و بومی است که بهترین نمونه در سینمای هالیوود ژانر وسترن است.ژانری که هالیوود توانست به کمک آن برای کشور آمریکا تاریخ سازی کند.

چند سال پیش بود که منوچهر محمدی از تهیه کنندگان برتر سینمای ایران خبر از ساخت فیلمی بر اساس زندگی امام موسی صدر به کارگردانی کمال تبریزی داد.فیلمی که جای خالی آن در سینمای ایران احساس می شد و می توانست به گسترش بازار سینمای ایران در کشورهای عربی هم کمک کند.

آن زمان به علت وقوع جنگ سی و سه روزه و شرایط اقتصادی سینمای ایران،ساخت این پروژه متوقف شد و دیگر خبری از آن به گوش نرسید تا اینکه محمدی در تیر ماه سال جاری خبر از آغاز مجدد تولید این پروژه داد.

محمدی در آن گفت و گو گفت: برنامه ساخت فیلم در مورد زندگی امام موسی صدر که از سال‌ها پیش قصد انجام آن را داشتم حدود یک ماه است مجددا در دستور کار ما قرار گرفته و مذاکرات زیادی با آقای گوهری فیلم‌نامه‌نویس و کمال تبریزی کارگردان این کار را در چند هفته اخیر داشتیم و امیدوارم اگر مسایل مربوط به این کار حل شود امسال بتوانیم شاهد کلیدخوردن این فیلم باشیم.

این تهیه‌کننده سینما در مورد دلیل طولانی‌شدن پروسه تولید این فیلم گفت: فیلم‌نامه موجود سال 84 آماده ساخت بود اما به خاطر شرایط سینما در سال‌های قبل از دستور کار ما خارج شد و در چند ماهه اخیر با توجه به درخواست‌های فارابی و آقای جعفری جلوه تصمیم گرفتیم دوباره آن را در برنامه ساخت قرار بدهیم.

او تصریح کرد: با وجود اینکه فیلمنامه نهایی بود اما با توجه به وضع جدید جهان پس از بهارهای عربی و مخصوصا وضعیت جدید لیبی قصد یک بازنگری نسبت به فیلم‌نامه موجود را داریم، اگر جزییات به خوبی جمع‌بندی شود و وارد فاز بازنویسی شویم پیش‌تولید فیلم بزودی آغاز خواهد شد.

محمدی در پاسخ به سوالی در مورد بازیگر نقش امام موسی صدر در این فیلم گفت: پیداکردن بازیگری که بتواند شخصیت ایشان را بازی کند خیلی سخت و در عین حال حیاتی است. امام موسی صدر روحانی خوش‌سیما و قدبلندی بود که تسلط کامل به زبان فارسی و عربی داشت و یک سخنران بسیار چیره‌دست هم بود، تمام اینها مشکلات فراوان پیش‌رو برای پیداکردن بازیگر نقش ایشان را بیشتر می‌کند و من و کمال تبریزی هر دو می‌دانیم که سخت‌ترین کار پیداکردن این شخصیت است چون در مورد سایر شخصیت‌های اصلی داستان که اکثر آن در لبنان می‌گذرد کار چندان سختی نخواهد بود.

تهیه‌کننده«طلا و مس» در مورد خط داستانی این فیلم گفت: در فیلم‌نامه حاضر داستان از لیبی آغاز می‌شود و پس از شروع با یک فلاش‌بک به یک هفته قبل از ناپدیدشدن امام موسی صدر بازمی‌گردیم و در روایت این یک هفته بخش‌های مهم زندگی ایشان بازگوخواهد شد اما همان‌گونه که گفتم با توجه به شرایط جدید جهان و منطقه احتمالا این فیلم‌نامه و نحوه روایت آن کمی تغییر خواهد کرد.

پس از گذشت هشت ماه از گفت و گوی شبستان با منوچهر محمدی، پیگیری های خبرنگار سینمایی شبستان نشان داد که گویا تولید این فیلم در سال جاری هم منتفی است و هنوز مشخص نیست چه زمانی تولید این فیلم آغاز خواهد شد.

با توجه به هزینه بالای این فیلم، بی شک بنیاد سینمایی فارابی در تهیه این فیلم مشارکت خواهد داشت اما با توجه به حضور مدیریت جدیدی در این سازمان و نامعلوم بودن سیاستهای او، نمی توان گفت که این بنیاد از تولید این فیلم حمایت خواهد کرد یا خیر.

مساله دیگر تغییر ساختار فارابی است. روند آن هم طولانی خواهد بود و حمایت این بنیاد از هر پروژه ای،منوط به پایان این چرخه اداری است که قطعا مدت زمانی به طول خواهد کشید.

گویا قرار است زندگی یکی از شاخص ترین روحانیون تشیع که تاثیری ویژه در بخشی از تاریخ جهان معاصر داشت،فعلا بر پرده نقره ای نرود. امیدواریم قبل از اینکه دیگران زندگی امام موسی صدر را برای ما فیلم کنند،فیلم زندگی ایشان در ایران ساخته شود.

منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    جاجایی یک کلمه در تیتر خبر
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    واقعا برای من جای سوال داره که چرا اینقدر در حق ایشون ظلم میشه ؟ چرا امام موسی صدری که شهیدی چون دکتر مصطفی چمران رحمه الله علیه خودش رو مرید و دوست دار او میدانست اینقدر غریب هست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس