کد خبر 390702
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸

دستيار فرماندهي معظم کل قوا گفت: امروز به همه کشورهاي دنيا ثابت شده بالاترين‌ قدرتي که در دنيا توانايي برخورد با تروريست‌ها را دارد ايران اسلامي است‌.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر رحيم صفوي در جمع کارکنان بنياد تعاون وزارت دفاع با بيان اينکه پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره) يکي از مهم‌ترين رخدادهاي قرن بيستم است، اظهار داشت: قدرت تأثيرگذاري و نفوذ انقلاب اسلامي ايران امروز از مرز‌ها فرا‌تر رفته و توانسته معادلات منطقه‌اي‌ و بين‌المللي را تغيير دهد.

دستيار فرماندهي معظم کل قوا با بيان اينکه انقلاب اسلامي ايران نسبت به ساير انقلاب‌ها در سطح جهان با بالا‌ترين ميزان مشارکت مردمي به پيروزي رسيد، افزود: انقلاب اسلامي ايران منحصر به يک طيف خاص نبوده و همه اقشار مختلف مردم در پيروزي انقلاب آن نقش داشتند.

هيچ کشوري رهبر مقتدر مانند ايران ندارد

وي در ادامه با بيان اينکه در حال ‌حاضر ۱۹۳ کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد هستند، اضافه کرد: اگر نگاهي به رهبران اين کشور‌ها داشته باشيم مي‌بينيم که هيچ کدام رهبري مقتدر، صالح، پاک‌دامن، سياستمدار، آشنا به امور نظامي و... همچون حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مدظله العالي) ندارند.
سرلشکر صفوي با برشماري برخي خصوصيات رهبر معظم انقلاب تاکيد کرد: معظم له حداقل هفته يک کتاب را با حاشيه‌نويسي به اتمام مي‌رسانند و در عرصه علم و فناوري در ديدارهايي که با دانشجويان و محققان دارند بر ورود دانشمندان کشورمان در عرصه علم و فناوري‌هاي جديد تاکيد فراوان دارند.

رهبر معظم انقلاب نيروها را به طور دقيق رصد مي کنند

وي با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب هشت سال کار اجرايي انجام داده‌اند و به تمام مشکلات کار اجرايي آشنا هستند، گفت: معظم‌له در موضع فرماندهي کل قو‌ا نيز به خوبي بر تمامي موضوعات اشراف کامل دارند و در حوزه‌هاي راهبردي، عملياتي و تاکتيکي صاحب‌نظرند‌ و نيرو‌ها را به طور دقيق رصد، هدايت و فرماندهي مي‌کنند.


ما يک روسيه قدرتمند و يک ايران مستقل مي‌خواهيم

سرلشکر صفوي با اشاره به تسلط مقام معظم رهبري به مسائل سياسي‌ منطقه‌اي و بين‌المللي اظهار داشت: در ديداري که "پوتين" رئيس جمهور روسيه با مقام معظم رهبري داشت‌ معظم‌له در آن ديدار فرمودند "ما يک روسيه قدرتمند و يک ايران مستقل مي‌خواهيم" و اين فرمايش رهبري معظم انقلاب اسلامي آن‌چنان به پوتين روحيه داده بود که وي در پيامي به سفير ايران در روسيه اعلام کرد‌ در ملاقات با رهبر انقلاب شما احساس کردم در حضور حضرت مسيح (ع) هستم و معنويت ايشان بر من تأثير بسياري گذاشت.

دستيار فرماندهي معظم کل قوا با اشاره به وقوع سه جنگ بزرگ در اطراف ايران تصريح کرد: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با رهبري بي‌نظير خود اجازه ندادند کوچک‌ترين ترکشي از اين سه جنگ به سمت ايران پرتاب شود.

تدبير مقام معظم رهبري

سردار صفوي با بيان اينکه ايران يکي از کشورهاي مدنظر آمريکا براي حمله بود، گفت: بوش در خاطرات خود مي‌نويسد‌ «بعد از افغانستان و عراق به دنبال حمله به ايران بوديم» بنابراين بايد بررسي شود که رهبر معظم انقلاب چه تدبيري انديشيدند که آمريکاهايي که مي‌خواستند به ايران حمله کنند پس از ‌۱۰ سال حضور در افغانستان و عراق با صرف هزينه‌هاي بالا و تلفات بسيار، ‌با خفت مجبور به ترک منطقه شوند.

دستيار فرماندهي معظم کل قوا با بيان اينکه قدرت آمريکا در عراق و افغانستان شکسته شد، اظهار داشت: برنده اين دو جنگ ايران بود چرا که دو دشمن بزرگ کشورمان يعني "طالبان" و "صدام" توسط آمريکا نابود شدند و وزن ژئوپليتيکي ايران افزايش يافت.

وي ‌با بيان اينکه آمريکا و متحدانش چهار سال تمام تلاش کردند تا حکومت بشار اسد را ساقط کنند، اما ايران و روسيه با هم متحد شدند و نگذاشتند امريکا، اروپا و بعضي کشورهاي عرب منطقه ‌به اهداف پليد خود دست يابند، ادامه داد: در حال حاضر ائتلافي که عليه داعش تشکيل شده ‌عملاً قدرت برخورد ‌ندارد و اين مشاوره‌هاي ايران به دولت عراق است که نيروهاي مردمي توانسته‌اند با داعش برخورد کنند.

بالاترين‌ قدرتي که در دنيا توانايي برخورد با تروريست‌ها را دارد ايران است

سرلشکر صفوي يادآور شد: امروز به همه کشورهاي دنيا ثابت شده بالاترين‌ قدرتي که در دنيا توانايي برخورد با تروريست‌ها را دارد ايران است و اين موضوع در عراق نمايان‌تر شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به سالروز عمليات فاو اشاره کرد و افزود: جنگ فاو در ۲۰ بهمن ۱۳۶۴ اتفاق افتاد و يک جنگ بسيار سخت بود چرا که ۷۰ شبانه‌روز به طول انجاميد و رزمندگان اسلام با ايثار و فداکاري مبارزه و جنگ سختي را پشت سر گذاشتند ‌چون ‌دشمن اجازه رساندن تدارکات به رزمندگان را نمي‌داد.

انهدام پل با خلبانان فرانسوي

دستيار فرماندهي معظم کل قوا با بيان اينکه عراق با خلبانان اجاره‌اي فرانسوي پل‌هايي را که رزمندگان ايران بر روي رودخانه بهمن‌شير احداث کرده بود با موشک ليزري تخريب مي‌کرد، ادامه داد: شهيد صفو‌ي که در آن زمان مسئوليت قرارگاه صراط مستقيم وزارت سپاه را بر عهده داشتند شروع به ساخت اين پل به صورت خاکي کرد، اما با توجه به حجم بالاي آب عمليات ناموفق بود.

وي در پايان خاطر نشان کرد: ‌شهيد صفوي وقتي به ‌اين مشکل برخورد کرد با دفتر امام(ره) تماس گرفت و از ايشان خواست براي موفقيت ‌‌رزمندگان براي احداث اين پل دعا کنند که امام خميني(ره) نيز فرمودند "شما امشب تلاشتان را مضاعف کنيد و من هم براي شما دعا مي‌کنم" و جالب اينجاست که آن شب پل بدون کوچک‌ترين مشکلي بر روي رودخانه بهمن‌شير احداث شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس