کد خبر 390671
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: برای فوتبال ایران دوست دارم نامم در کتاب گینس ثبت شود.

به گزارش مشرق، داریوش مصطفوی اظهار داشت: دوستی دارم که با توجه به مدارک و اسنادی که در اختیار او قرار داده‌ام، قصد دارد نامم را در کتاب‌ گینس ثبت کند.

وی افزود: 50 سال در فوتبال حضور داشته‌ام و بازیکن تیم ملی، استقلال و پرسپولیس بوده‌ام. بازیکن تیم ملی در المپیک 1964 بودم و در سال 1980 تیم ملی را به المپیک بردیم. هر چند اتفاقاتی افتاد که در سال 1980 نتوانستیم در المپیک شرکت کنیم. در زمان دبیرکلی‌ام در فدراسیون فوتبال، تیم‌های استقلال، پاس و پرسپولیس قهرمان جام باشگاه‌های آسیا و جام در جام شدند.

مصطفوی خاطرنشان کرد: در سال 1996 که رئیس فدراسیون فوتبال بودم، تیم ملی ایران قهرمان اخلاق جام ملت‌های آسیا شد و اگر پنالتی‌ها روی خداداد عزیزی گرفته می‌شد، به فینال راه پیدا می‌کردیم. سپس تیم ملی به جام جهانی 98 فرانسه رفت و در جام جهانی در بازی قرن مقابل آمریکا به برتری رسید که آن بازی به عنوان دیدار جوانمردانه انتخاب شد. پس از آن به دلیل تحولات سیاسی من را کنار گذاشتند اما بعدها به عنوان مشاور معاون رئیس جمهور (هاشمی‌طبا) انتخابم کردند.

مصطفوی ادامه داد: هیچ فردی در ایران شرایط من را ندارد و به همین دلیل دوستم قصد دارد برای ثبت اسمم در کتاب گینس اقدام کند. برای من این موضوع مهم نیست اما برای فوتبال ایران دوست دارم نامم در کتاب گینس ثبت شود.

وی در ادامه در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس گفت: تا زمانی که نام پرسپولیس محبوبیت بیاورد، افرادی به آن علاقمند می‌شوند که خودشان را به باشگاه بچسبانند. برای این نوع افراد، بهترین جا پرسپولیس است.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس تصریح کرد: سالی که مدیرعامل پرسپولیس بودم، اسپانسر باشگاه سرم کلاه گذاشت و پولی نداد. از آن زمان، پای غیرفوتبالی‌ها به پرسپولیس باز شد که اوج آن زمان احمدی‌نژاد بود. دوره مدیریت من، رقم قرارداد علی کریمی 270 میلیون تومان بود ولی بازیکنی چون کریم انصاری‌فرد قرارداد یک میلیارد و چهارصد میلیونی با پرسپولیس بست. رقم قرارداد بازیکنان فعلی یک هشتم قراردادشان هم نباید باشد.

«پرسپولیس را به افرادی دادند که نه تنها جراحی بلد نیستند، بلکه قلب را از کار می‌اندازند». مصطفوی با بیان این جمله عنوان کرد: محمدحسین نژادفلاح از خانواده پرسپولیس است اما باید دید در آینده چه کار خواهد کرد. مهم‌ترین مسئله این است که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به امیررضا خادم دادند که با فوتبال بیگانه است. دوستان خادم گره‌گشای کار پرسپولیس نیستند.

وی افزود: بازیکنان فعلی پرسپولیس بی‌جهت پیراهن تیمش را می‌بوسند چون تیم دیگری به آنها 2 هزار تومان بیشتر پول دهد، از پرسپولیس می‌روند. عِرق و تعصب واقعی را افرادی چون محمود خوردبین، کریم باقری و احمدرضا عابدزاده داشتند که بدون پول بازی کردند اما پرسپولیس فعلی با این همه هزینه در رده دهم جدول است.

مدیرعامل پیشین با اشاره به احتمال حضور برانکو ایوانکوویچ و افشین قطبی در پرسپولیس گفت: هر مربی به پرسپولیس بیاید محکوم به شکست است. قطبی و برانکو و یا هر مربی بیاید نمی‌تواند کمکی کند. افشین قطبی پرسپولیس را در یک حادثه قهرمان کرد و فراموش نکنیم که او با آوردن آن بازیکن معروف (دی‌کارمو) چه کلاهی سر من گذاشت. به اعتقاد من با این شرایط نباید به آینده پرسپولیس دل بست.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس