کد خبر 390201
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵

دکتر علیرضا نبی‌ کارآفرین برگزیده، کارخانه‌های عظیمی را به بار نشانده که شرط استخدام در آنها، سوء پیشینه است.

 به گزارش مشرق، دکتر «علیرضا نبی» که قصد دارد اسمش با پایان جسم‌اش فراموش نشود و خداوند را ناظر بر رفتار و کردارش می‌داند با افتخار می‌گوید کارآفرین برگزیده امروز همان پسرک روزنامه فروش و واکسی دیروز است.

وی مفتخر است کارخانه‌های عظیمی را به بار نشانده که شرط استخدام در آنها، سوء پیشینه است. زنان و مردانی چرخ این کارخانه‌ها را می‌گردانند که جرمی در کارنامه زندگی آنها ثبت شده اما حالا مدیران و متخصصان این جامعه را تشکیل داده و به شایستگی نشان داده‌اند کافی است همت به خرج داد تا سیاهی‌های زندگی، جای شان را به سپیدی‌ها دهند.

 آن روزها

جمله‌های شمرده و شیرینش این گونه آغاز شد: نهم شهریور ماه سال 1347 در یک خانواده مذهبی و پرجمعیت، در یکی از روستاهای حاشیه مشهد به دنیا آمدم. آن روز‌ها زندگی برای فقرا خیلی سخت و فاصله طبقاتی بسیار بود، یکی از گرسنگی می‌مرد و دیگری از سیری.

مدرسه پدر

به دلیل وضعیت نامناسب مالی مجبور به مهاجرت شدیم. شغل پدرم با عزاداری امام حسین(ع) گره خورده بود. زنجیر‌های عزاداری، کتیبه، سنج و ادوات مراسم سوگواری حضرت را می‌ساختند. دکتر نبی با یاد‌آوری آن خاطرات گفت: خدا رحمت کند پدرم را، همیشه مرا پشت دوچرخه‌اش می‌نشاند تا برویم زنجیرها را بفروشیم. به من می‌گفت: «تو را با پول امام حسین(ع) بزرگ می‌کنم، باید وقتی بزرگ شدی در خدمت حضرت(ع) باشی.»

دکتر نبی آن روزها نمی‌دانست، اما حالا یقین دارد که پدر خوب می‌دانست، او را پشت صندلی‌های کلاس درس امیدواری و سختکوشی می‌نشاند. می گوید: ما خوشمزه زندگی می‌کردیم نه خوشگل. تنها یک مرتبه از او کتک خوردم، آن هم زمانی بود که هنوز مادرم سر سفره ننشسته بود که من مشغول خوردن غذا شدم. همیشه مادرم را «خانم» صدا می‌کرد. به یاد ندارم به او بی‌احترامی کرده باشد. برای همین است که همیشه می‌گویم من مهرورزی را از پدرم آموختم و همواره سعی می‌کنم بر خلاف زندگی‌های امروزی که در آن خشونت بیشتر از مهر ورزیدن نمود دارد، همراه اعضای خانواده مهربانی را تمرین کنیم. وی ادامه داد: درست است امکانات زندگی ما برای آسایش کم بود، اما به خاطر آنکه آرامش در زندگی ما فریاد می‌زد، زیبا بود. به هیچ عنوان دوست ندارم آموزه‌های پدرم را به فراموشی بسپارم. فهمیده‌ام امکانات زندگی آسایش می‌آورند نه آرامش، برای همین است که با وجود سه کارخانه، در همان خانه‌ای که از 10 سال گذشته مستأجر بودیم زندگی کرده و از وسایل 10 سال قبل استفاده می‌کنیم و نه تنها از این بابت ناراحت نیستیم، بلکه احساس آرامش می‌کنیم. خیاطی محل، ما را خوب می‌شناسد زیرا همیشه پوریا و پیام لباس‌های مرا می‌برند تا برایشان اندازه کند. من از این کار تنها یک هدف دارم، اینکه فرزندانم بیاموزند خوشمزه زندگی کنند زیرا محال است کسی به دنبال زندگی این چنینی نباشد.

 مجرم اما مورد بخشش

اندیشه خدمت به کسانی که جامعه طردشان کرده و کسی به آنها محل نمی‌گذارد در حالی که هموطن هستند و حتی شاید دل شان نزدیک‌تر از خیلی‌ها به خدا است برای او عشقی بسیار شیرین و جذاب بود که می‌خواست در آن غرق شود. او روحیه خدمت‌رسانی را از مادرش هدیه گرفته و خدا را شاکر است که توانسته شرایطی را فراهم کند تا  صدها نفرمستقیم و غیر مستقیم در بزرگ ترین واحد تولید و بسته ‌بندی زیتون کشور که برای نخستین مرتبه زیتون ایران را به کشورهای امریکا، قطر، مالزی، کویت و کردستان عراق صادر می‌کند مشغول به کار شوند.

همه نیروهای این مجموعه، دارای همان فاکتوری هستند که باعث می‌شود هیچ مجموعه‌ای حاضر به پذیرش آنها به عنوان نیروی کار نشود. علیرضا نبی تحقیق کرده و سابقه دارانی را به مجموعه راه داده که اکثر آنها جرایم غیر عمد داشته‌اند و در سال‌های حبس کسی به ملاقاتشان نرفته است. برای پرداخت بدهی آنها، تهاتر صورت گرفته و به جز بخشی از بدهی شان که با وام‌های دریافتی ضمانت کارخانه پرداخت شده، مابقی بدهی از حقوق دریافتی شان کسر می‌شود.

حالا تمام امید آنها سقف همین کارخانه‌ها است و سعی شان بر این است که سقف آرزوهایشان فرو نریزد، مجرمان دیروز، شاغلین پر تلاش امروز که جوان‌ترین آنها 18 ساله و پا به سن گذاشته‌ترین شان 45 ساله است، در همین کارخانه‌ها یاد گرفته‌اند از حوضچه‌های کوچک، ماهی‌های بزرگ صید کنند.

 مادرانه‌ها

علیرضا نبی هر لحظه و هر جا دفتر ذهنش را ورق می‌زند، می‌داند بهترین‌های ممکن را همان دو فرشته – پدر و مادر - به او هدیه داده‌اند و بی‌انصافی است اگر حالا که آسمانی شده‌اند، یادشان را زنده نگه ندارد. مادر به او آموخت هر آنچه در هستی و گیتی وجود دارد، اجاره‌ای و متعلق به خداوند است و با بخشیدن آنها می‌توان خداوند را خشنود ساخت. برای همین است که لحظه‌ای دست از تلاش بر نمی‌دارد تا با بخشیدن آنچه از جانب خدا موهبت است در مسیر رضایت معبودش گام بردارد. «سال 1355 تنها دو روزنامه کیهان و اطلاعات در کشور منتشر می‌شد و به دلیل شمارگان محدود، خیلی زود تمام می‌شد. هر روز صبح مادرم در صف کیوسک روزنامه فروشی می‌ایستاد و 10 عدد روزنامه را به مبلغ 100 ریال می‌خرید. صبر می‌کرد از مدرسه برگردم تا ساندویچ تخم مرغ و سیب زمینی را که با دستان نازنین‌اش درست کرده بود، به من بدهد.»

کارآفرین نمونه کشور با مرور آن روزها ادامه می‌دهد: بعد همراه من تا چهار راه اصلی شهر می‌آمد، روزنامه‌ها را به دستان کوچک من می‌داد و در کنار دیواری می‌ایستاد و چشم از پسر 10 ساله‌اش بر نمی‌داشت. لا به لای ماشین‌ها فریاد می‌زدم روزنامه!‌ روزنامه! ‌گاهی هم یک تیتر جنجالی را تکرار می‌کردم. خیلی‌ها به روزنامه احتیاج نداشتند، اما به رسم لطف از من می‌خریدند. سرد بود و خسته می‌شدم اما هر بار که به نگاه گرم مادرم در آن طرف خیابان خیره می‌شدم انرژی می‌گرفتم. از فروش روزنامه‌ها 15 تومان کاسب می‌شدم، به سمت مادرم می‌دویدم، خود را در آغوش او رها می‌کردم و همه ناملایمات را از یاد می‌بردم، با شادمانی می‌گفتم امشب شام داریم و هر 5 نفرمان خوشحال می‌شویم. او بسیار ظریف روح و جسم من را به امام رضا(ع) گره زد. کمی که بزرگ‌تر شدم به دو طرف یک جعبه میوه که در آن فرچه و واکس بود نخ می‌بست و به گردنم می‌انداخت و می‌گفت برو کفش زائران ضامن آهو را واکس بزن. به او می‌گفتم اگر به قسمت‌های بالای شهر بروم پول بیشتری گیرم می‌آید، اما پاسخی که می‌شنیدم این بود «نه برو اطراف حرم تا گرد و خاک متبرک کفش زائران امام رضا(ع) بر لباست بنشیند.»به همین واسطه بود که هر روز ساعت‌ها رد نگاهش به گنبد طلایی امام مهربانی‌ها(ع) که از تابش نور خورشید برق می‌زد پیوند می‌خورد و «رضا رضا(ع)» آهنگ کلام هر روزه‌اش شده بود. حالا دیگر آن سرماها و گرما‌ها به یادش نمی‌آید اما خوب به یاد دارد مادر ژاکت خود را به تن زن کولی که از سرما می‌لرزید، پوشاند. خوب به یاد دارد وقتی پدر نوازشش می‌کرد و با اعتراض نزد مادر می‌رفت و از دستان پر از ترک پدر شکایت می‌کرد، مادر چه پاسخی داد که حالا از خودش به واسطه ترک نداشتن دستانش خجالت می‌کشد. مادر می‌گفت: «هر کدام از آن ترک‌ها به خاطر نان حلالی است که سر سفره ما می‌آورد، من آن ترک‌ها را دوست دارم و به آنها افتخار می‌کنم.»

 لحظه‌های ماندگار

کودکی‌ها را گذرانده بود، درس می‌خواند و کار می‌کرد، اما آرام بود. هدف داشت و می‌خواست هرچه زودتر به آن دست پیدا کند برای همین راحتی را خلاصه شده در تلاش می‌دانست. اکنون نیز از دیدگاه او ذهن برای آرامش داشتن، به هدف نیاز دارد. این را از نتیجه تحقیقاتی که درمورد دانشجویان یک دانشگاه انجام داده است می‌گوید؛ دانشجویانی که جامعه‌های آماری نشان داده نزدیک به 90 درصد شان هدف ندارند.

از زمانی که‌روی نخستین پله نردبان هدف پا گذاشت این‌گونه می‌گوید: 17 ساله بودم که کارگاهی را راه‌اندازی کردم و 5 نفر همراه داشتم، کار کتیبه‌های عزاداری کمی مدرن شده بود، اما کیفیت چاپ بسیار ضعیف بود. به واسطه پدر با این کار آشنا بودم، به ذهنم رسید کار تکراری محکوم به شکست است، پس باید کار نو انجام شود. می‌بایست به جای چاپ روی پارچه‌هایی با آن کیفیت پایین، پارچه‌های مخمل انتخاب شود. ایده خوبی بود ولی سرمایه این کار را نداشتم. به لطف خدا با کمک دفتر مراجع و سود خوبی که فروشنده‌ها کسب می‌کردند کتیبه‌های مخمل با چاپ برجسته رونق گرفت. خبرش به عراق رسید و طی یک فراخوان از سوی «روضه الحیدری» که به منظور تهیه زیباترین طرح‌ها برای کتیبه روی مقبره متبرک حضرت علی(ع) مطرح شد، زنان شاغل در کارخانه‌های زیتون که دلیل حبس آنها معضلات خیابانی بود، طرحی را ارائه کردند و به این ترتیب گوی سبقت را از 8 کشور شرکت‌کننده در این فراخوان ربودند زیرا عنوان طرح برتر از آن همین زنان شد.

وی ادامه داد: بخش زیبا و تکان دهنده این داستان به زمانی باز می‌گردد که برای نصب کتیبه همراه چند نفر که یکی از آنها سر گروه همین بانوان بود به نجف اشرف مشرف شدیم. پس از شست و شوی داخل ضریح، سرگروه زنان گفت: با وجود اینکه یک سال برای این کار زحمت کشیده‌ایم نمی‌شود ما هم قبر مبارک را زیارت کنیم. این را به متولی ضریح گفتیم اما بسیار عصبانی شد و واکنش بدی نشان داد. در همین اثنا بود که آن زن داخل ضریح شد و از آنجا که مرسوم نیست کسی را که وارد ضریح شده با زور خارج کنند، آن زن نزدیک به 30 دقیقه به نیایش پرداخت و به این ترتیب و به گفته همان متولی، در حدود 400 سال اخیر تنها زنی بود که به داخل ضریح مبارک حضرت علی(ع) راه یافته بود.

همین اتفاقات است که دکتر نبی را به یقین رسانده کافی است از اعماق وجود، نسبت به یک کار نادرست نادم بود، تا پروردگار مهربان، خط بطلانی بر تمام تاریکی‌های گذشته بکشد.

  همراه هر دقیقه

تلاش، بخشش، محبت، دینداری، عشق به امام حسین(ع) و امام رضا(ع) را از پدر و مادرش آموخته و فکر‌های بزرگ امروز را مدیون همسرش و خانواده او می‌داند. دکتر که در سن 19 سالگی ازدواج کرده است می‌گوید: وصلت با یک خانواده فرهنگی باعث شد ذهنم باز‌تر شود. پای یک مادر دیگر هم به زندگی‌ام باز شده بود. به مادر همسرم مانند مادرم وابسته بودم اما آموزه‌های او متفاوت بود. از سر کار که به خانه شان می‌رفتم یک کتاب به دستم می‌داد تا بخوانم. من هم که سراپا خستگی بودم بهانه می‌آوردم تا کتاب نخوانم اما او قانع نمی‌شد، عینکش را به چشم می‌زد و می‌گفت «پس من برایت کتاب می‌خوانم و تو گوش بده. «این رفتارهای خانواده همسرم مرا به این فکر وا داشت که تحصیلاتم را ادامه داده و تکمیل کنم، ضمن اینکه مهریه همسرم، وفای به یک قول از جانب من بود، او به من گفت: «حقم را به یک قول می‌بخشم، اینکه مدرک دکترا بگیری.»

نبی ادامه می‌دهد: کلاس‌های شبانه شروع شده بود و آن کسی که بهترین همراه و همگام من در این دوران شد همسرم بود. هر وقت از عصبانیت کتاب ها و دفترها را پاره می‌کردم او با حوصله آنها را به هم می‌چسباند و دوباره جوانه امید را در وجودم زنده می‌کرد. روزها گذشت تا اینکه برای اخذ مدرک دکترا به کشور مالزی رفتم. نمی‌خواستم مانند کرم ابریشمی باشم که همه دنیای خود را در پیله‌اش خلاصه می‌دید. روزهای سختی بود، اما مهاجرت  مرا  به خانواده‌ام نزدیک‌تر و دلتنگی‌ها به دوست داشتن هایمان کمک کرد. بازگشتم و با توشه‌ای که از سال‌ها تلاش، پر شده بود فکر ایده‌ای نو به ذهنم رسید تا پلی برای رساندن درماندگان به ایستگاه آرامش شوم.

 برگ‌های زرین زندگی

دکتر نبی سه کارخانه زیتون در مشهد و مینو دشت استان گلستان را نه با هدف ثروتمند شدن بلکه با هدف توسعه و تسهیل روند اشتغال ایجاد کرد. ضمن اینکه همه ماشین آلات این کارخانه نیمه اتومات هستند تا نیمه دیگر توسط نیروهای این مجموعه مهیا شود. می‌گوید: 400 نفر در این مجموعه‌ها به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند که بخشی از آنها حمایت شدگان هستند و در کنار افراد متخصص حضور پیدا می‌کنند تا به این ترتیب روند توانمند‌سازی صورت گیرد، اما سایر مرتبطین با مجموعه را خانواده‌های افراد آسیب دیده تشکیل می‌دهند که کارهای جانبی را مثل پوست کندن سیر و گردو، هسته کردن زیتون و... انجام می‌دهند. علاوه بر این توانسته‌ایم اتفاقات مهمی برای کشور رقم بزنیم، صادرات فرآورده‌های زیتون برای نخستین مرتبه در کشور، حضور نیروهای آسیب دیده در کنار نیروهای تحصیلکرده، ‌متخصص و آرمانگرا و مهم‌تر از همه جایگزینی آب دریا با آب شرب در جهت جبران بحران کم آبی در کشور، به منظور از بین بردن تلخی زیتون در کارخانه مینو دشت که برای نخستین مرتبه در دنیا انجام می‌شود همه و همه نتیجه همدلی نیروهای این کارخانه‌ها است؛همان‌هایی که با وجود مشکلات متعدد در زندگی شان، از دریافت یارانه هم انصراف دادند.
 
منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 239
  • غیر قابل انتشار: 30
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    26 5
    خدا حفظش كند
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    19 0
    خدا خیر و برکتش بده
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    13 0
    زنده باشي غيور مر ايراني،درود بر شرفت
  • سحر ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    8 0
    آفرین به این اراده و پشتکار,واقعا لذت بردم.
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    10 0
    واقعا لذت بردم خدا قوت
  • 0000 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    8 1
    خداوند حفظش کنه این جور آدمهایی کم پیدا میشه
  • ناشناس ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    3 3
    اقا من هم میخوام استخدام بشم جرم در چه حد باید انجام بدم ؟
  • جهانگیر م ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    منو یک مدیریت بی خبراخدازاخراج کرده باگزارش کذب گویادردوازده سال قبل ازفردی مبلغ دوتومن اخذکرده ام حالا خانواده ام دینار درآمدی نداریم خودم لیسانس حقوق وبیکارشده ام
  • ژياني فرد ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    2 1
    سلام خيلي عاليه واقعا خيلي خوشحالم ازاينكه هنوز حس انسان دوستي زنده است.خدا حفظتون كنه
  • آغاز ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    13 7
    @سلام میشه شماره اقای دکترو داشته باشیم منم مجرمم فقط جرمم فرق میکنه واز نوع غیر عمد هستش !جرمم اینکه دختر به دنیا امدم و باید کارگری کنم تو انبار ها با حقوق 100تومن که خیلی واسم سخته حقوقش خیلی کمه وتو بدترین شرایطم تو یه روستای دور افتاده شمال خواهش میکنم دیروز تو ماه عسل اقای دکترو دیدم زیبا حرف میزدن کاش کمکم کنه
    • غزل IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      1 2
      سلام ببخشید میشه ادرسی از این کارخونه بدین. ممنون
  • مجید موحد ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    4 0
    اقای دکتر سلام خدا قوت چگونگ امکان کمک برای گسترش این اهداف به سایر شهرستانها و ایجاد ارتباط .
  • شیما ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    6 4
    باسلام خدمت شما ی زحمت بکشین تلفن دکتریاتلفن کارخانه را درسایت قراردهید ممنون
  • محمدجواد ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    3 0
    سلام من نیازبه کاردارم اقای دکترخواهشن کمکم کن
  • نوید حسنی ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    1 0
    سلام آقای دکتر ،من هم مجرمم، مجرم به نداشتن کار، درس خواندن ،به هر جایی چنگ زدن و کار پیدا نکردن، به داشتن همسر و فرزند، میرم دنبال کار میپرسن تحصیلات ،میگم لیسانس حقوق، میگن کار ما به درد شما نمیخوره ،حقوقش کمه بعد شاکی میشین!!! من باید چه کار کنم یه راهی برای آدمهای مثل من هم دارین؟؟؟؟
  • سارا ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    7 3
    برای کار برای یک پسر ۲۵ ساله با سو سابقه کجا اقدام کنیم؟ تعریف که کارساز نیست، کجا بریم؟
  • زهرا ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    سلام. ار آقای دکتر و از شما که اطلاع رسانی کردید ممنونیم. ولی ای کاش این لطفتون رو تکمیل کنید و نحوه دسترسی به این کارخانه رو توضیح بدین. آدرس - تلفن تماس - و ای کاش همچین کارخانه هایی تو همه شهرهای ایران راه بیفتن...
  • سید احمد موسوی پارسا ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    با سلام و خسته نباشید من به شدت نیاز به کار دارم 3 فرزند مدرسه ای و در حات حاضرشرمنده خانواده میباشم و کلی هم بدهکار هستم و با سو پیشینه سرگردان شده ام شغلم اشپزی است با کمال تشکر
  • مریم ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 2
    سلام خدا حفظتون کنه آقای دکتر میشه شماره ای بدین که بتونیم واسه استخدام خدمتتون برسیم
  • رمضانیا ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    باسلام همسرمن قبلا نظامی بوده واکنون مدتی است در زندان مشهد به سر میبرد از آنجا که امرارمعاش برایمان سخت است و شوهرم جریمه شده است آیا با بند باز به ایشان کار میدهید؟
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    4 1
    سلام من همسرم سوپیشینه دارن ومیخواستم اگرامکان داره شماره ای برای تماس بادکترنبی توسایت یاشماره کارخونشون روبذارین ممنون میشیم.
  • مریم احمدی ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام خدا خیرتون بده خداقوت میخواستم از راهنمایی دکتر نبی کمک بگیرم لطفا یه راه ارتباطی بگذارید منتظر خبر از جانب شما هستم خدا خیرتون بده
  • تهمینه رمضانپور ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    2 0
    سلام آقای دکتر چند ماهی است که با شما از طریق سایت در مورد برادرم که نیاز به کار دارد صحبت کردم ودردودل ولی جوابیدریافت نکردم با کارخانه تماس گرفتم ومشخصات برادرم را تحویل دادم سه ما است که پیگیرم لطفا جواب پیاماهای منو بدین .دلم به ایمان به خدا ولطف شما دلگرمه .ممنون
  • شهاب ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    3 2
    سلام آقای دکتر خدا خیرتون بده من یک خواهرزاده دارم که اعتیاد داشت و یک ماه ترک کرده اما چون بیکاره نگرانیم که دوباره به سمت اعتیاد بره هر جایی سراغ کار میره درها بروش بسته هست تو را به خدا اگه کار گر برای کارخانه نیاز دارین یا کاری سراغ دارین کمکش کنید . خانواده ایشان در مضیغه شدید مالی هستند.با سپاس فراوان از شما خداوند شما رو حفظ کنه
  • عماد ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    2 2
    سلام خدمت همه ی شما ب نظر من ک.همه ی اینا الکیه اینا چشمشون ب چارتا ادم میفته دوتا دوربین میبینن میان اینجا جو میگیردشون اقا من ی جوونم ی جون ک میخادازدواج کنه ی جوون ک پدرش فوت کرده یکی ک ن از زندگی چیزی فهمید ن از جوونی همش ب فکر خونواده ی مادر پیر ی ابجی دم بخت دوتا داداش دانشجو وضعیت صففففر بدون کار همش دنبال یللی تللی هر جا بگین دنبال این اقای ب اصلاح خیر گشتم پیداش نکردم حتی از ی شهر دور تا تهران اومدم ک برم پیداش کنم اما بی فایده بود شما اقای نبی اگ واقعا میخای کار خیر کنی ی ادرسی ی تلفنی چیزی بده تا بیام پیشت.. منتظرم
  • علیرضا محمدی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    سلام آقای دکتر علیرضا نبی من چندین سال بی کار هستم فقط به علت اینکه سوپیشینه دارم از شما خواهش میکنم تقاضا دارم یه کاری تو کارخونتون به من بدین یک عمر دعا تون میکنم
  • علیرضا محمدی ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    1 1
    سلام آقای دکتر علیرضا نبی خداوند حفظ تون کنه من 35سال سن دارم خدمت سربازی رو هم به پایان رسندم از شما تقاضا میکنم خواهش میکنم یه کاری تو کارخونتون به من بدین الان چند سال دنبال کار میگردم ولی به خاطر سوءپيشينه که دارم هیچ کس بهم کار نمیده هر موسسه کاریابی که میرم اول برگه عدم. سوپیشینه میخوان آقای دکتر نبی خدا عمرت بده اون وقتها که زندان بودم پدر مادرم خیلی عذاب کشیدن مادرم سکته کرد الان پدر 70سال سن داره اون موقع که بایدزندگیشونو میساختن دنبال کارای زندان رضایت از شاکی من بودن خدا شاهد یه مسافرت نرفتن چون فقط زندان نبود اعتیادهم داشتم یه موقع سرم به سنگ خورد که دیگه دیر شده.الان 10سال حتی سیگار هم نمیکشم آقای دکتر نبی میخوام الان جبران کنم میخوام کار کنم پدر مادرم رو خوشحال کنم آرزوهای پدر مادرم رو برآورده کنم آرزومه که پدر مادرم رو یه سفر مشهد ببرم از شما خواهش میکنم زیر پاتون میوفتم اگه میشه منو تو کارخونتون بپزیرید هر کاری باشه میکنم فقط فقط.میخوام ذریی از زحمات پدر مادرم رو جبران کنم آقای دکتر اگه میشه شماری تماس بهم بدین ممنون میشم یک عمر دعای پدر مادر پیرم پشت سرتون هست از شما خواهش میکنم اگه میشه جواب پیام منو بدین ممنون تون میشم
  • mehri ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    5 2
    سلام...من نامزدم سابقه داره چ جوری میشه با آقای دکتر در تماس بود واسه استخدام ...تو رو خدا راهنماییم کنین ممنون
  • لیلا ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    6 1
    سلام لطفا شماره یا ادرس آقای دکتر رو بدید با تشکر
  • مريم ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 2
    سلام اقاي دكتر ،بار زندگي كمر را خم كردن ،امروز صبح تو تلويزيون ديدمتون ،مي خوام باهاتون صحبت كنم ،ازتون خواهش مي كنم بهم وقت بديد
  • محبوبه عباس زاده ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    4 0
    فقط به شما میگم خدا قوت زنده وسالم باشید دبیر اموزش پرورش اگر لایق بدانید در خدمت کردن حاضریم
  • پاشا تابان ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    1 2
    پسر 27سالهه هستم بی پناه وبیکس کمک میخواهم عاجزانه تقاضای کمک دارم از شهرگرگان شمارابه این عزای امیرالمومنین به فریادم برسید.منتطرخبرتان هستم
  • انصاری ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    2 1
    سلام خدمت دکتر گرامی و ارجمند،اینجانب در اوج جوانی فردی موفق بودم که یه سوتفاهم واشتباه کل زندگیم برعکس کرد تا الان که سیزده سال دچار مشکل شدم شرمنده زن و بچه هام شدم،هرکاری سوپیشینه می خواد و من نمی تونم مشغول بکار بشم،از شما تقاضا دارم در خصوص کار کمک حال اینجانب باشید ،درصورت امکان لطفا آدرس و شماره تلفن اعلام کنید تا بتوانم حضوری خدمت برسم
  • حسن ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 1
    سلام واقعا دست مریضات میگم با آقای دکتر فقط میتونم بگم خیلی مردی من یه داداش دارم سابقه داره ولی تبرعه شده ازلحاض روحی خیلی لطمه خورده ازآقای دکتر خواهش میکنم بهش کمک کنید
  • مریم ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    2 2
    سلام آقای دکتر خوبین؟کاش یه شماره تماس میزاشتین برای استخدام برادرم نمیدونم دقیقأ باید چیکار کنم و کجا برم؟خدا حفظتون کنه.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
  • afsari ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    1 2
    درود بر شما غیور مرد ایرانی خدا حفظتون کنه....من مادر چشم به راهی هستم ک منتظر آزادی پسرم هستم تا بعد از آزادی بریم مشهد چون با پسرم نظر کردیم بعد از آزادیش بریم پابوس امام رضا چون تا بحال قسمت نشده که بریم مشهد....و بعد از ادای نظرمون بریم دیدن آقای دکتر تا دوباره زندگی روی خوششو به من و پسرم نشون بده کسی رو هم ندارم اول خدا بعدش پدر پیرم و پسرم و بعد هم آقای دکتر....به امید اونروز
  • ا ک از تهران ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام آقای دکتر اجرتون با خدا ان شاالله .لطف کنید بگید چطور میتونیم با شما تماس داشته باشیم برای استخدام .برادرم نزدیک به یک ساله آزاد شده ولی کار پیدا نکرده خرج خودش و همسرش رو نمیتونه در بیاره ممنونم میشم بگید برای ثبت نام چکار کنیم
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    4 0
    سلام اقای دکترلطفابگیدچطورباشماتماس بگیرم من دارای دوفرزندهستم همسرم میخوادازم جدابشه واسه این که بیکارم تورخداکمک کنید
  • کاظم از مشهد مقدس ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    2 0
    سلام به همه : اعیاد مبارک . یک نکته : حتما قبول کنید که توانایی و ظرفیت کارگاه و پتانسیل این اقای مسلمان و دکتر مون محدوده و نمی تونه همه بیکارها رو و مستحقین رو پوشش بده لذا دوستان زیاد از ایشون توقع نداشته باشیم ولی امید واری خوبیند من هم مثل شما بیکارم و البته شرایط روزگار و مخارج خانواده هم سخته و حفظ ابرو مشکل شده . واقعا حس و نیت و عمل ایشون افرین داره ارزوی موفقیت براش میکنیم نمونه ای باشه که بقیه هم یاد بگیرند به امید انروز .
  • محمد ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 2
    با سلام من با تمام احترامی که برای اقای دکتر نبی قایل هستم ولی اصلا توقع نداشتم چنین صحبتی بکنن که میگویند کسانی که در کارخونه من کار میکنن سابقه دارن اصلا چنین چیزی نبوده من خودم اونجا ۲سال مشغول بکار بودم و خدا رو شکر هیچ سابقه ای هم ندارم و نداشتم
  • محمد ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    3 3
    بخدااا دروغهههه اقای دکتر چرا با ابروی مردم بازی میکنید من ۲سال اونجا تو کارخونه شما کار کردم کجا سوپیشینه دارم این حرفا واقعا زشتههه
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    1 1
    سلام خداقوت.لطفا می خوام شماروببینم دررابطه بابیکاری شوهرم.من مدتهاست دنبال شماره وا درس شما هستم.تو حرم آقا می تونم ببینیمتون.خیلی به کمکتون نیاز داریم.
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    1 3
    سلام خداقوت.لطفا می خوام شماروببینم دررابطه بابیکاری شوهرم.من مدتهاست دنبال شماره وا درس شما هستم.تو حرم آقا می تونم ببینیمتون.خیلی به کمکتون نیاز داریم.
  • مهدی یوسفی ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    1 0
    سلام خدا قوت آقای دکتر من سو پیشینه ندارم ولی کار دائمی هم ندارم جلو زن بچه ام خیلی شرمنده هستم جیکار کنم خواهش منو راهنمایی کنید
  • حجت غلامی ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام خداقوت مرسی من 39سال دارم خیلی وقته دنبال کارهستم ولی جور نمیشه والان چهارماه پاکی دارم حالا کارپیدانمیشه وشرمنده زن وبچه ام هستم توروخدا کاری برای من انجام دهید ممنون
  • حجت غلامی ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    3 2
    سلام خداقوت مرسی من 39سال دارم خیلی وقته دنبال کارهستم ولی جور نمیشه والان چهارماه پاکی دارم حالا کارپیدانمیشه وشرمنده زن وبچه ام هستم توروخدا کاری برای من انجام دهید ممنون
  • حجت غلامی ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    24 8
    سلام خداقوت مرسی من 39سال دارم خیلی وقته دنبال کارهستم ولی جور نمیشه والان چهارماه پاکی دارم حالا کارپیدانمیشه وشرمنده زن وبچه ام هستم توروخدا کاری برای من انجام دهید ممنون
  • علی محمد زارع IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    2 0
    اگر واقعا راست باشه خوبه ولی به نظرم همش ریا هی چون فایل ثبت نام باز نمیشه اگر جناب دکتر نبی راست میگه میتونه از کل زندانهای ایران استعلام بگیر و هر زندانی که آزاد میشه اگر دوست داشت استخدام منه مخصوصا متاهل رو
  • جعفر الله مرادی IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    5 2
    خیلی عالی
  • الهه آزاد IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    0 0
    خیلی عالی کار شما موفق باشید برای استخدام باید چه کاری کنیم یا کجا بریم
  • محسن زمانی IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام جناب دکتر نبی ، خدا قوت امید وارم این سرشت زیبا را که خداوند بشما عطا کرده اند در وجود افراد دیگری هم قرار دهند تا امسال ما اینقدر در مشکلات قوته ور نشویم . ممنون
  • واحد IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام و درود خدا بر ایشان. سربازان منتظر امام زمان باید اینگونه جهاد عملی واقتصادی داشته باشند ولو درسال اقتصاد مقاومتی هم نباشیم.خداوند به ایشان وهمسر وفرزندانشان را اجروتوفیق خدمت روزافزون عطا فرماید.ان شاالله تعالی
  • امینی IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    0 0
    عالی بود لطفا شماره تماس و یا ادرس بدهید افراد سوء پیشینه دار می خواهند مراجعه کنند
  • سلیمه جرجندی پور IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    0 0
    سلام آقای نبی امیدوارم زندگیتون پراز برکت روز افزون باشه من خیلی وقته دوس دارم با شما همکاری داشته باشم میتونم باشما در ارتباط باشم و از راهنمایی شما کمک بگیرم
  • فرید IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام. خیلی عالی واقعا بهترین کارپرصوابی کردین. دعاهای مردم پشت سرتون هست. منم سابقه دارم 7ماهی اومدم شیراز زندگی کنم. ازدواج کردم یه دختر 6ماه دارم. بیکارم. لطفا منم استخدام کنید. ممنون.
  • سید محمود حسینی ID ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 0
    با سلام خدمت اقای دکتربنده بدلیل سوء پیشینه ونداشتن شغلی که بتواند معیشت خانوادهم را فراهم کنم راندارم لطفا بنده را راهنمای وبرای جذب کار ادرسی از محل فعالیتتان ببنده اعلام بفرمایید
  • احسان میرشکار IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 1
    سلام خیلی خوبه هدا خیرش بده که به فکر مجرمین هستن من هم یه مجرم هستم که ده سال ازدواج کردم بیکار هستم اگه میشد برای من هم کاری کنه دوتاهم بچه دارم تواین استان سیستان وبلوچستان با این شرایط سخت که بیکار باشی
  • علی اکبر IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام ببخشید من سابقه دارم بی کار هستم شما میتوانید به من کمکی کنید.
  • ک _د IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    سلام آقای دکتر خداخیرتون بده واقعا باورم نمیشه همجنس شخصی تو کشورمون هست آقای دکتر اگه میشه یه شماره تماس برا استخدام بدین برادر من یک محرمه الان بیست ساله خانواده ندیدمش چون مجرم بوده و شغل نداره نمی دونیم کجاست بعد چند سال الان چند وقتی زنگ میزنه مادر پیری هم دارم که همش چشم انتظار هست ولی به خاطر اینکه درآمدی نداره خودشو نشون خانواده نمیده چند سال هم زندان بوده ولی ما اطلاعی نداشتیم الان من با تلفن بهش گفتم یه شخص دکتری هست که به سابقه دارا کار میده خیلی خوشحال شد گفت یه نشدنی برام گیر بیار خواهش میکنم یه شماره بدین تا تماس بگیرم با آقای دکتر ممنون
  • محسن ملایی گاه IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    2 0
    همسر زندانی و یک فرزند بیمار دارم نیاز به شغل دارد
  • محسن ملایی گاه IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    1 0
    همسرم سه ساله نیم زندانه و الان نیاز شدید به کار داره چه جوری استخدام بشه یک فرزند مریض دارم که عمل قلب باز شده والان نیاز به کار درمانی وذهن درمانی وگفتار درمانی دلره
  • فاطمه زمانی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    زنده باد
  • سعید IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 1
    باسلام خدمت جناب دکتر . بنده 5 سال در زندان بودم و سابقه دار شدم و از شما تقاضای کار و کمک را دارم . در صورت امکان جواب دهید . باتشکر فراوان ...
  • محندباقرعیوضی IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    باعرض سلام واخترام.بنده مخترع ،مبتکر،شاعر،نویسنده......هستم پیامکی فرستاده که بنده همفکر جنابعالی هستم وتمام اندبشه‌ام خدمت به همنوعان‌وسایرموجودات یگانه خالق هستی‌است. لذاباتوجهپبه اینکه بنده‌ همفکرآن برادرمحترم هستم‌وتعداد زیادی اختراع دارم،آمادگی خودرابرای همکاری اعلام‌میدارم.باشدتابایاری خدای توانا بتوانیم تدادزیادی راازفقر و .....نجات دهیم.باتشکرودعای خیر.
  • رحمان IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    خوب
  • علی اصغرقاسمی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    سلام منم احتیاج یه کار دارم زندگیم داره ازهم میپاشه به خاطر سابقه دار هستم کار بهم نمیدن
  • حمید IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    باسلام باسلام من در طول زندگیم دوبار همه زندگی ام را از دست داده ام و اکنون ۵۰ سال سن دارم
  • سعید ابراهمیان آهنگر IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    عرض ادب واحترام آقای دکتر من 12 سال زندان هستم و یک ماه با پا بند آزادم و دنبال کار میگردم خواهشمندم من رو در سرکار بزارین روح مادرتون قرین ارامش و رحمت
  • نعیم IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا نگهدارتون باشد خدا مادرتان رحمت کند وقتی همه مطالب عزیزانی مثل خودم مشکل داشتند و بیکار بودن و هیچکس به آنها اعتماد ندارد شما مردانگی کردید آقا خیلی مردی .توکل به خدا انشاالله مشکل من هم حل بشه .سنم بالا رفته ازدواج نکردم بیکارم منتظر فرجی هستم ....یا علی
  • اله دادی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    بااحترام خدمت دکترنبی وسپاس خداوندی که بندگان نیکش را یاری رسان هست. برادربنده باتوجه به مشکلات قانونی که دارد وداشتن پیشینه حقوقی دنبال کارهست اما متاسفانه تاامروزکسی قبول نکرده به ایشان کاری بدهد .دیپلم کامپیوتر دارد ومتاسفانه مدت زیادی نیز درگیر اعتیاد بودن اینک برآن امیدهستم که جناب دکترنبی بعنوان فرشته ای سبکبال دست یاری وکمک برادر من رانیز،دریابند باتشکر
  • قاسم میرزایی فرد کچورستاقی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام وقت بخیر آقای دکتر میرزایی هستم لطفاً تلفن یا آدرس بدید میخواستم چند دقیقه راجع به مشکلاتم با شما صحبت کنم من زندانی مالی بودم ازم کلاهبرداری سنگین شده زن و بچه دار هستم ممنون میشم اگه لطف کنید خبر بدید ارادتمندم
  • مدینه شفقتی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    راه ارتباط با دکتر علی رضا نبی کار آفرین را میخواهم
  • سباستین IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    میگن ولی باور نکنید من زن گزدم به کارخونه با بدترین شکل ممکن جوابمو دادن مشخصه اغراق وبزرگنمایی....
  • محمد ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    سلام دکتر عزیز ،برادرم یک ساله بخاطرسرقت که سرمنشع این جرم مصرف موادمخدرواعتیاد بوده ،الان زن برادرم با دوتافرزند درحال طلاق گرفتنه وشایدم طلاق گرفته باشه من نمی‌دونم بخاطر شرایط وخیم بودن شرایط مالی نتونستم رضایت شاکی رو جلب کنم وهزاران غم دیگر که قابل گفتن و نوشتن نیست درخواست کمک دارم به هر نحوی هست برای برادرم، اگه واقعابتونید دویچه ومادروپسر رو از تباهی نجات بدین ،برادرم کابینت سازی کار کرده وآچار فرانسه هست واقعا کمکشون کنید بخاطر خدا
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    پهلوون اونی که وزنه سنگین بلند میکنه نیست جوانمرد مصداق بارز شماست. درود به شرفت خدا خیرشو به خودت و خانوادت بده
  • کریمی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 1
    طریقه ارتباط بادکتر نبی میخاستم
  • مرتضی سمیعی IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    خدا ب کارو زندگیتون برکت بده.مرد بزرگ.
  • اکبر حاجی عزیزی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام و ادب و احترام خدمت شما دکتر محترم و دلسوز حضرت علی نگهدار شما من حدود چهار پنج سال هست که به دلیل توان مالی از همسرم در شرف جدا شدن هستم و از ناحیه پا دوباره آسیب شدم که با موتور تصادف شدید داشتم حالا کمکی میشه به من بکنید و زندگی من رو بر گرداننی حتی اگه زنم هم برگده
  • علی قادری IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام قربان اقای نبی بنده ازاصفان مزاحمتون میشم که بیکرهستم ونزدیک به ۲۰سال بود اعتیاد داشتم وسوی پیشنه هم دارم متاهل ودوفرزند پسردارم پدرهستم وهمسر برای خانواده ام ولی بیکارهستم اگرامکاندارد ادرسی ازخودتون بدید حضوری برسم خدمدتون باتشکر خدا به خودتون کاروزندگیتون خیربرکت بده که دست همچین ادمهای رامیگیرید قربان باتشکر
  • محمد رشیدی طغرالجردی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام دمتون گرم مردم معتاد برگشته رو میگیرید.ما معتاد نبودیم مهندسی گرفتیم‌معتاد شدیم نمی گیرید؟!!واقعآ خسته نباشید...
  • جلال حسنپور IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام حرف خوب میزنه اما...‌‌
  • صادق شورابی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    1 0
    نیشابور بخش تحت جلگه. شهرفیروزه روستای شوراب فرزند سرهنگ جانباز که به رحمت خدا رفته لطفا فرزندش را دریابید
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 0
    سلام خسته نباشید خدمت آقای نبی من خانومی هستم ۳۶ که مادر وپدر پیر دارم من سال که برنامه ۲۰:۳۰ برای گزارش اومدن هر چی دنبال شماره ای بودم که تماس بگیرم برای کار پیدا نکردم تا امسال که توی محفل شما رو دیدم باز الان چند روز که دنبال شماره ای از شما هستم برای اینکه کاری برای من داشته باشید ،، چون واقعا نیاز دارم ۱۷

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس