کد خبر 372364
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از کاهش ۱۰ درصدی نرخ رشد بنگاه های مشکل دار شامل واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی درسال جاری خبرداد و گفت: تا کنون ۲۰ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری مشغول کار شده‌اند.

 به گزارش مشرق، کریم یاوری درگردهمایی سراسری بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل که در استان خوزستان در حال برگزاری است گزارشی از عملکرد اداره کل حمایت از مشاغل وبیمه بیکاری از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ارائه داد.

وی دراین گزارش به آمار و اطلاعات مربوط به بیمه پردازان اجباری سازمان تامین اجتماعی و نسبت کل مقرری بگیران بیمه بیکاری به بیمه پردازان اجباری اشاره کرد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: کاهش 2درصدی نرخ رشد مقرری بگیران بیمه بیکاری، افزایش مهارت آموزی این مقرری بگیران ، افزایش میزان اشتغال مجددآن هاو کاهش 10 درصدی نرخ رشد واحدهای مشکل دار از اهداف اصلی اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سال جاری به شمار می رود.

یاوری با اشاره به سیاست های این اداره کل، تدوین پیش نویس اصلاح قانون بیمه بیکاری و آئین نامه اجرایی آن ،افزایش تعاملات فراسازمانی درخصوص حل مشکلات واحدهای مشکل دار و تمرکز زدایی و تفویض اختیار برخی از فعالیت ها به واحدهای اجرایی را از راهبردهای این معاونت برای پیشبرد اهداف وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی دانست.

وی از افزایش اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری از 13 هزار به 20 هزار نفر خبرداد واین امر را نشان دهنده پیشرفت اهداف وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی در این راستا عنوان کرد.

یاوری گفت : اصلاح فرآیند بیمه بیکاری با هماهنگی مرکز فن آوری اطلاعات و کاهش مراحل برقراری بیمه بیکاری از 30 به 21  مرحله یکی از اقدامات مهم وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی تا پایان آبان سال جاری به شمار می رود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی همچنین نصب و استقرارسیستم مکانیزه حضور و غیاب مقرری بگیران در 23 استان کشور را از دیگر اقدامات برجسته این وزارتخانه عنوان کرد. طرح توانمند سازی و رقابت پذیری بنگاه های اقتصادی با همکاری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی تدوین و به دولت ارائه شده است.

منبع: روابط عمومی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس