عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: منظور افشارزاده را نمی‌دانم ولی هیات مدیره استقلال نه تنها خواهان برکناری قلعه‌نویی نبود بلکه از او حمایت می‌کرد.

به گزارش مشرق،منصور پورحیدری درباره عدم‌ واگذاری استقلال و پرسپولیس و لغو جلسه مزایده و همچنین اظهارات بهرام افشارزاده مبنی بر اینکه اعضای هیات‌مدیره به او فشار آوردند تا قلعه‌نویی را برکنار کند، صحبت‌های زیر را انجام داد.

آقای پورحیدری به نظر شما چرا برای استقلال و پرسپولیس خریداری پیدا نشد؟

من فکر می‌کنم ارزش این دو باشگاه از لحاظ رقمی خیلی بیشتر از قیمتی باشد که الان روی آن گذاشته شده است، اما باید این را در نظر بگیریم وقتی شخصی می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند و باشگاه را در اختیار می‌گیرد، باید به دنبال این باشد که از جیب خود هزینه کند. او از سویی فکر می‌کند که چگونه پولی را که خرج خرید استقلال کرده برگرداند و از سویی گرفتاری‌هایی دارد و دستش بسته است که از یک‌سری امکانات نمی‌تواند استفاده کند.

مثلا چه امکاناتی؟

شما ببینید، یک فرد 300 میلیارد تومان می‌خواهد هزینه کند و باید از فروش پیراهن استقلال درآمد داشته باشد، اما شما در هر سوپرمارکتی که بروید، پیراهن استقلال و پرسپولیس را می‌فروشند یا مثلا باید از حق پخش تلویزیونی درآمد کسب کند، اما متاسفانه این مجوز به او داده نمی‌شود که برای خودش شبکه خصوصی داشته باشد. من معتقدم هستند کسانی که استقلال و پرسپولیس را بخرند، اما با این شرایط به مشکل می‌خورند.

آیا این رقمی که از سوی سازمان خصوصی‌سازی مطرح شده، با احتساب بدهی‌های دو باشگاه است یا اینکه خریدار باید بدهی‌های این باشگاه را هم تقبل کند؟


دقیقا اطلاعی از این موضوع ندارم، اما فکر می‌کنم از همان مبلغ 290 میلیارد تومان این رقم کسر شود.

به نظر شما راهکار اینکه برای این دو باشگاه خریدار پیدا شود چیست؟ آیا باید رقم را پایین بیاورند؟

من که همان اول گفتم، رقم این دو باشگاه همین حالا هم خیلی پایین است و استقلال و پرسپولیس بیشتر از این می‌ارزند، اما ما باید شرایط حرفه‌ای را برای خریدار مهیا کنیم. اگر اجازه سرمایه‌گذاری به یک نفر را در این دو باشگاه می‌دهیم، باید به فکر بهره‌برداری آن هم باشیم. ما چقدر استقلال و پرسپولیس را ارزان بفروشیم؟ باید مشکلات افراد خریدار را حل کنیم تا این مباحث به وجود نیاید و این باشگاه به فروش برسد.

بگذریم، شرایط استقلال در این روزها ظاهرا بهتر شده و تیم سه برد پیاپی به دست آورده است؟

من فکر می‌کنم از تعطیلات نیم‌فصل نهایت استفاده شده و تیم در اردوی کیش به آمادگی لازم رسیده است. میل به برد در چشم تک تک بازیکنان دیده می‌شود و فکر می‌کنم استقلال نه‌تنها عقب‌ماندگی‌اش را جبران کرده، بلکه شانس اول قهرمانی هم هست.

امروز بهرام افشارزاده در اظهارنظری مدعی شده اعضای هیات‌مدیره در نیم‌فصل اول به او فشار آوردند که قلعه‌نویی را برکنار کند، شما به عنوان عضو هیات‌مدیره چنین درخواستی داشتید؟

من نمی‌دانم منظور افشارزاده از این صحبت چه بوده و شاید از حرف‌های او بد برداشت شده است.

اما ایشان به صراحت مدعی شدند که نه‌تنها از بیرون، بلکه هیات‌مدیره نیز در مقاطعی خواستار برکناری قلعه‌نویی بوده؛ اما او مقاومت کرده و حالا استقلال نتیجه گرفته است.


در هر جلسه‌ای که در هیات‌مدیره درباره مباحث فنی صحبت می‌کردیم، اولین چیزی که به چشم می‌آمد حمایت هیات‌مدیره بود. من از فشارهای بیرونی خبری ندارم و نمی‌دانم چرا این بحث مطرح شده، ولی حتی اگر اختلاف‌سلیقه هم وجود داشته، هیات‌مدیره از کادر فنی حمایت کرده است. من باز هم می‌گویم نمی‌دانم منظور افشارزاده چه بوده، اما چیزی که در مجموع می‌توانم بگویم این است که همه اعضای هیات‌مدیره، نه‌تنها یک یا دو نفر، از امیر قلعه‌نویی حمایت کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس