کد خبر 389906
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه مسیر اصلاح‌طلبی یک مسیر مشخص و کاملا روشن است، از حضور با قدرت این جریان در انتخابات سال آینده مجلس خبر داد و گفت: گفتمان اصلاح‌طلبی گفتمان امام راحل و انقلاب است و برای دفاع از این گفتمان باید حضوری پرقدرت در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی داشت.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان و اساتید دانشگاه گلستان در گرگان با بیان اینکه نکبت فساد، برکت را از زندگی‌ها گرفته است گفت: در انتخابات 92 تلاش کردیم تا انقلاب را به مسیر اصلی خود بازگردانیم که خوشبختانه موفق شدیم.

وی با تاکید برضرورت توجه جدی به کیفیت آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی از سوی دولت افزود: دولت باید جلو توسعه کمی دانشگاه ها را بگیرد و بیشتر به تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین روی آورد.مسئله رویکرد کمی گرایی در 8 سال عمر دولت گذشته، امروز به معضلی برای آموزش عالی بویژه در مراکز دانشگاهی تخصصی و صنعتی تبدیل شده است.

عارف با اشاره به انتخابات مجلس 94به عنوان یک موضوع مهم پیش روی اصلاح طلبان، گفت:حضور و حماسه ای که مردم در خرداد 92 خلق کردند، روندی جدید را همسو با ارزش های انقلاب در کشور شروع کرد. انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد 92 مرحله اول این روند بود و مرحله بعد انتخابات مجلس اسفند 94 است. راهی جز ادامه مسیر و پیروزی در سال 94 نداریم. این پیروزی با اتکا به پشتوانه مردمی که تفکرات اصلاح طلبانه دارند محقق می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رای 70 درصدی مردم به اصلاحات در انتخابات 92 گفت: در تحلیل منطقی از انتخابات گذشته می توان گفت که 70 درصد رای مردم ما به تفکر و جریان اصلاحات است. اگر خود را عقب بکشیم و یا حضور غیر فعال داشته باشیم، رقیب پیروز می شود. اگر در مواقعی خود را با تحلیل غلط عقب کشیدیم، شکست خوردیم. می گویم تحلیل غلط چون نظام متعلق به ماست و ما در قبال این نظام مسئولیت داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که مردم در زمان جنگ عزیزترین سرمایه معنوی خود یعنی جوانان خود را و هم چنین سرمایه مالی خود را فدای نظام کردند، گفت: اداره جنگ برعهده مردم بود، مادران جوانان خود را به جبهه می‌فرستادند و خودشان در پشت جبهه فعالیت می کردند.

عارف ادامه داد:این نگاه مردم به نظام مسئولیت ما را خیلی سنگین می کند و دین ما را بالا می برد. پس نمی توانیم کنار بکشیم چون مدیون انقلاب و مردم هستیم. باید حضور داشته باشیم و برای تاثیرگذاری باید با قدرت حاضر شویم و خدا نکند که درگیر امیال شخصی و منیت ها شویم. این نگاه، نگاه اصلاح طلبی است که به آن احتیاج داریم. وفاداری به همه ارزش ها و آرمان های انقلاب و آن چیزی که مردم جان خود را فدای آن کردند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که باید ساز و کار حضور را فراهم کرد و با همبستگی پیش رفت،گفت: به تفکرها و تشکل های محتلف درون جناح اصلاحات اصالت می دهیم و باید جایگاه حقوقی آن ها را به رسمیت بشناسیم در مسیری که پیش رفتیم رقبا می خواهند بگویند این پیروزی حق شما نبود و مدیریت ضعیف ما و مدیریت خوب شما باعث این پیروزی شد. ما می خواهیم نشان دهیم که پایگاه مردمی اصلاحات بیشتر از آن چیزی است که در خرداد 92 مشاهده شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که نباید فضای قبل از سال 92 بر ما حاکم شود، گفت: هیچ نگرانی نداریم که در انتخابات پیش رو بعد از تائید صلاحیت ها بتوانیم تعداد نامزدها را در هر شهرستان به یک نفر برسانیم.این مهمترین مسئله امروز ماست. تلاش‌هایی را برای تعیین راهبرد های اجماع و راهبردهایی نظیر تدوین برنامه ها و ویژگی کاندیداها داشته ایم.

معاون اول دولت اصلاحات در ادامه گفت: کار اصلی انتخابات مجلس از حوزه ها شروع می شود و نمی شود یک نسخه برای تمام حوزه‌های انتخابی پیچید. حتی در یک استان نمی شود برای همه حوزه‌ها یک نسخه پیچید. شرایط خاص شهرستان ها، ویژگی های جغرافیایی، تعصب ها و مشکلات آن‌ها ایجاب می کند که برای هر حوزه برنامه خاص در نظر بگیریم. این برنامه باید به کمک بزرگان و نخبگان حوزه ها تدوین شود.

عارف در پایان با بیان اینکه روند فعلی روند قابل قبولی است و برای بدست آوردن اکثریت مجلس باید اصلاح‌طلبان تلاش مضاعفی کنند،گفت: استان گلستان الگوی کوچکی از ایران است. ان‌شاءالله نمود این تفاهم و مزیت اقوام در انتخابات مجلس پیش رو دیده شود و الگویی برای سایر استان ها شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس