کد خبر 389523
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نادران نماینده تهران در خصوص دلیل حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه 94 گفت: از رئیس جمهور برای حضور در این جلسه دعوت شده است.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در پاسخ به تذکر الیاس نادران در مورد حضور رئیس جمهور در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه، گفت: طبق آیین نامه رئیس جمهور می‌تواند در ابتدای جلسه بررسی کلیات صحبت کند، دعوت هم شده است، در دولت قبل هم همینطور بوده. ایشان می‌توانستند بیایند و یا از دولت کسی در مجلس حضور پیدا کند منتها این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور حضور پیدا نکرده و صحبت نکند اشکالی در روند بررسی بودجه وارد نمی‌شود ولی به هر حال ما دعوت کردیم.

نادران عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توضیح تذکرش با استناد به بند ج ماده 112 آیین‌نامه گفت: طبق ماده 186 آیین‌نامه داخلی، دولت موظف به ارائه لایحه بودجه حداکثر تا 15 آذر هر سال است منتها در این ماده هیچ قیدی وجود ندارد که کسی از دولت بودجه را تقدیم مجلس کند.

وی افزود: از طرف دیگر طبق بند ج ماده 112 آیین‌نامه در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه پس از نطق رئیس جمهور، سخنگوی کمیسیون تلفیق گزارش می‌دهد. این بدان معناست که رسیدگی به کلیات باید با نطق رئیس جمهور شروع شود. آن هم به آن دلیل که کلیات و جزویات بودجه باید توسط دولت اجرایی شود.

نادران خاطرنشان کرد: طبیعتاً رئیس جمهور باید نظراتش را راجع به بودجه مطرح کند تا نمایندگان از دیدگاه دولت مطلع شوند. اگر قرار به حضور ایشان نباشد هیأت رئیسه باید اعلام کند؛ اگر هم این ماده بلااستفاده است بهتر است آن را اصلاح کنید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس