رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع مردم اصفهان با بیان اینکه ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده است، گفت: این غرب بوده که گاه میز مذاکره را ترک کرده و با زبان زور به دنبال نفی انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بوده است.

به گزارش مشرق، رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در جمع راهپیمایان مردم پرشور اصفهان با اشاره به سرنوشت متفاوت مردم در نتیجه انقلاب اسلامی و حضور ملت برای آبادانی کشور گفت: با انقلاب اسلامی رویکرد دولت‌ها در مناطق محروم تغییر کرد و نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور در انتخابات مختلف تثبیت شد که در نهایت به تثبیت مردم‌سالاری انجامید.

وی با بیان اینکه غرب سال‌هاست به بهانه مسئله هسته‌ای ستیز خود را با ملت ایران آغاز کرده است، افزود: مقابله با این زورگویی‌ها نیازمند حضور چشم‌گیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن  است.

لاریجانی گفت: ما از ابتدا اعلام کردیم مسئله هسته‌‌ای از طریق راه حل سیاسی قابل حل‌ و فصل است و بر اساس فتوای مقام معظم رهبری ملت ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده است، افزود: این غرب بوده که گاه میز مذاکرده را ترک کرده و با زبان زور به دنبال نفی انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بوده است.

وی خاطر نشان کرد: هیچ‌یک از مسئولان و سران نظام با توافق مخالف نیستند و هیچ عجیب نیست اگر مخالفت‌هایی در این زمینه از سوی برخی افراد مطرح می‌شود زیرا در ایران دموکراسی حاکم است.

لاریجانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و همه قوا از توافق در مسئله هسته‌ای حمایت می‌کنند، اظهار کرد: این حمایت از توافقی است که همراه با عزت‌مندی و حفظ دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران باشد و برخی از مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع کند، اگر مذاکرات در چنین چارچوبی به نتیجه برسد همان توافق خوب مد نظر رهبری است که در سخنرانی اخیرشان از آن یاد کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا و کشورهای 1+5 در صورتی که از دو چیز پرهیز کنند می‌توانند به توافق برسند، یکی اینکه مبنای توافق باید مقررات بین‌المللی باشد و دیگر اینکه کشورهای آمریکایی به دنبال فریب‌کاری و وضع ضوابط خاص نباشند که ملت به این شگردها آشناست و جواب رد به آن می‌دهد.

وی تصریح کرد: این کشورها به دنبال این نباشند که در مذاکرات، نیاز خود را به عنوان نیاز ایران به ما بفروشند که این کالا در ایران خریدار ندارد و ما بهتر از شما به شرایط منطقه آگاه و از نیازهای شما مطلع هستیم.

لاریجانی خطاب به کشورهای 1+5 تاکید کرد: ضرورتی ندارد به صورت تصنعی موضوع تحریم‌ها را آنقدر بزرگ جلوه دهید تا نیاز خود را پشت آن پنهان کنید که مسئولان به خوبی آگاهند و پاسخ قاطعی به این موضوع خواهند داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان یکی از مسئولان غربی مبنی بر اینکه اگر ایران تا فلان زمان تصمیم سیاسی نگیرد ما میز مذاکره را ترک می‌کنیم، گفت: ایران هیچ وقت میز مذاکره را ترک نمی‌کند زیرا منطق دارد.

وی تصریح کرد: بنای ایران وقت‌گذرانی در مذاکرات نیست، کلیات و جزئیات مذاکرات در یک مرحله می‌تواند به تصویب برسد و ملت ایران زبان زور را با صلابت پاسخ می‌دهد.

لاریجانی با بیان اینکه روحانیت و آرامش کشور که از بدو پیروزی انقلاب  با همه دسیسه‌ها، پایدار مانده است، تاکید کرد: در این آشفتگی امنیتی منطقه، ایران امن‌ترین کشور منطقه است و یکی از دلایل اینکه غرب به دنبال حل مساله هسته‌ای است نیز همین موضوع است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران ام‌القرای جهان اسلام است و امنیت ایران در درجه اول اهمیت برای ما قرار دارد، اما ایران به عنوان یک کشور اسلامی نسبت به سرنوشت همسایگان خود بی‌تفاوت نخواهد بود .

وی تصریح کرد: کشورهایی مانند سوریه، لبنان و فلسطین در این سال‌ها با پشتیبانی ایران به  مشکلات فائق آمده‌‌اند.

لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سیاست‌های مختلف برای تولید و کارآفرینی اتخاذ شده و تا زمانی که تولید در کشور رونق نگیرد و مردم در صحنه تولید وارد نشوند و با حمایت دولت زمینه سرمایه‌گذاری و علاقه‌مندی مردم به تولید افزایش نیابد، بیکاری و تورم مهار نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت باید حامی اقتصاد کشور باشد، بیان کرد: تسهیلات باید در اختیار تولید باشد تا در کشور شغل ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و دولت در مسیر رونق تولید حرکت خود را دنبال می‌کنند، تاکید کرد: ما در بودجه 94 اولویت را به رونق تولید دادیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بی‌آبی و خشکسالی از مشکلاتی است که کشاورزان اکثر استان‌ها را در مشقت قرار داده است، ادامه داد: اصفهان نیز از این معضل رنج می‌برد به ویژه بی‌آبی زاینده‌رود، نگرانی مردم این شهر را افزایش داده است.

لاریجانی با بیان اینکه نمایندگان استان اصفهان تلاش جدی برای رفع مشکلات آبی استان انجام دادند و بنده از نزدیک شاهد این تلاش‌ها بوده‌ام، گفت: دولت و مجلس تصمیم گرفتند برای کنترل آب‌ها و آبیاری تحت فشار بودجه مناسبی تخصیص دهند تا با مهار آب‌ها و استفاده بهینه از آب بتوانیم مشکل بی‌آبی را در شهرهای مختلف بهبود بخشیم.

وی با اشاره به اینکه برای بی‌آبی زاینده‌رود تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است، تاکید کرد: امیدواریم سال آینده سال رونق اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی ملت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خدمت‌گذاری صادقانه در شرایط امروز به معنای فراهم کردن زمینه رشد و کارآفرینی و زندگی آبرومندانه برای مردم است نه دعواهای سیاسی.

وی علاج وضع اقتصادی در شرایط کنونی را از همه چیز مهم‌تر دانست.

لاریجانی در پایان اضافه کرد: بار دیگر از حضور عزتمندانه ملت و به خصوص مردم شریف اصفهان در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب قدردانی می‌کنم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ممقانی ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    تعبیر مقام معظم رهبری از بیان عبارت - از کوشه کنار شنیده ایم- در دومرحله ای کردن توافق چیست آیا دولت یازدهم مخفی کاریش تا بدین حد رسیده است که رهبر گرانقدر این عبارت را به کار ببرد
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    ان شا الله تیم مذاکره کننده به پشتوانه مقاومت ملت ایران در برابر نظام سلطه بهترین نتیجه را می گیرد
  • محمد دماوندی ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    سلام اقای محترم یک عکس دیگر میگذاشتین که این حرکت داعش نباشد.
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    0 0
    جالب اینجاست آقایان منتظرند تا رهبر انتقاد کند بعد صحبت کنند !!! مساله دو مرحله ای شدن مدتهاست مطرح است، ولی آقایان سکوت کرده و هیچ انتقادی نکردند، تا عاقبت رهبر انقلاب مجبور به موضع گیری شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس