کد خبر 389412
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در یادداشتی با اشاره به قتل سه مسلمان ساکن چَپـِل هیل و سکوت شرم‌آور رسانه‌های غربی، عملکرد سیاسیون و رسانه‌های غربی را در صورت مسلمان بودن متفاوت دانست.

به گزارش مشرق،  سه‌شنبه گذشته سه جوان مسلمان آمریکایی بی‌گناه در مقابل دانشگاهی در شهر چَپـِل هیل ایالت کالیفرنیا، با شلیک گلوله یک مرد به قتل رسیدند و در روزهای اول، اکثر رسانه‌های دنیا پوشش خبری مناسبی از آن نداشتند.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» طی یادداشتی با اشاره به عملکرد رسانه‌های غربی این عدم پوشش مناسب را مایه شرم آنان دانست.

نویسنده این مطلب در مطلع یادداشت خود دو سوال را مطرح می‌کند که «اگر کاربران شبکه‌های اجتماعی جنایت چپل هیل را منتشر نمی‌کردند، آیا رسانه‌ها به آن می‌پرداختند؟» و «اگر قاتل جنایت «چپل هیل» یک مسلمان بود عملکرد رسانه‌های دنیا چگونه بود؟»

نویسنده این مطلب ادامه می‌دهد، مرگ این سه فرد، منجر به جریحه دار شدن احساسات مسلمانان آمریکا شد. وی دلیل ناراحتی این افراد را عدم پوشش خبر آن در هیچ یک از رسانه‌ها و عدم توجه از جانب دیگران می‌داند و ادامه می‌دهد، هیچ‌کس توجه خاصی به این واقعه نکرد تا زمانی که این حادثه در شبکه‌های اجتماعی چرخید و از این طریق منتشر شد. نویسنده مطلب ایندیپندنت هم‌چنین عملکرد کـُند رسانه‌های غربی و سکوت سیاسیون را از عوامل مهم ناراحتی جمعیت مسلمان دانست.

نویسنده ایندیپندنت در ادامه نوشت، آن‌چه بیش از همه منجر به ناراحتی مسلمانان آمریکا در ماجرای چَپـِل هیل شد این واقعیت است که زندگی مسلمانان در غرب اهمیت ندارد.

وی افزود، اگر خبر قتل سه مسلمان در چَپـِل هیل از طریق توییتر منتشر نشده بود، رسانه‌های غربی از عدم پوشش این خبر شرم‌سار نمی‌شدند و از انتشار آن هم‌چنان امتناع می‌کردند. نویسنده این مطلب ادامه می‌دهد با وجود آن‌که خودش فردی رسانه‌ایست اما تا زمانی که خبر را در شبکه‌های اجتماعی نخوانده بود، از آن اطلاعی نداشت.

نویسنده این مطلب ادامه می‌دهد اگر این خبر منتشر نمی‌شد، همواره این تصور غلط در اذهان باقی می‌ماند که تنها مسلمانانند که افراد بی‌گناه را به قتل می‌رسانند و با برنامه‌ریزی برای راهپیمایی می‌کردند. این سه فرد به دست مردی کشته شدند که روزانه در شبکه‌های اجتماعی مطالبی علیه اسلام و مسلمانان منتشر می‌کرد و علاوه بر اسلام به دیگر ادیان نیز حمله‌ور می‌شد.

در ادامه نویسنده ایندیپندنت این سوال را مطرح می‌کند که اگر فرد قاتل از اهالی خاورمیانه یا یک فرد مسلمان بود آیا عکس‌العمل اولیه سیاسیون و رسانه‌ها نیز این‌چنین بود.

وی ادامه می‌دهد اگر یک فرد مسلمان به جای این ملحد، از طریق شبکه‌های اجتماعی ایده‌های افراطی خود را در مورد افراد ملحد یا دیگر ادیان منتشر می‌کرد، آیا به طریق مشابهی و همان‌گونه که با این فرد ملحد رفتار شد با آن‌ها رفتار می‌شد؟

«از آن‌چه در حملات پاریس تجربه کردیم می‌دانیم که بعد از این حادثه، حملاتی علیه مساجد و مسلمانان در اماکن مختلف جهان روی داد. هم‌چنین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بعد از حملات پاریس درصد بالاتری از مردم نسبت به مسلمانان دید منفی پیدا کردند.»

در انتهای مطلب نویسنده ایندیپندنت یادآور می‌شود، هر مسلمانی حتی اگر مجرم بوده و قربانی هم نباشند، مانند هر فرد دیگری شایسته توجه هستند.

«مسلمانان جهان جمعیتی معادل یک و نیم میلیارد نفر دارند و آیا نمی‌بایست مانند افراد ملحد به خاطر دیوانگی فرد دیگری مجبور به عذرخواهی نشوند؟ اما این به تنهایی کافی نیست؛ باید دید خود را نسبت به مسلمانان تغییر دهیم چراکه این زندگانی مسلمانان است که به اندازه زندگانی هر فرد دیگری اهمیت دارد و نباید این را فراموش کنیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس