کد خبر 389411
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرکات از ترانزیت سالانه 12 میلیون تن کالا در کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا 21 بهمن ماه بیش از 45 میلیارد دلار کالا ‌صادر شده و در همین مدت 46 میلیارد دلار نیز میزان واردات ‌بوده است.

به گزارش مشرق، مسعود کرباسیان بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح اداره گمرک شهرستان بناب با اظهار خوشحالی از روند پیگیری مسئولان شهرستان درخصوص راه‌اندازی گمرک بناب اظهارکرد: از ابتدای سال تا 21 بهمن ماه بیش از 45 میلیارد دلار کالا از کشور صادر شده و در همین مدت 46 میلیارد دلار نیز میزان واردات به کشور بوده است.

وی با بیان اینکه رویکرد گمرک برای ایجاد گمرک وجود شهرک‌های صنعتی است، تصریح کرد: باید از مسئولان شهرستان نیز به خاطر مکان‌یابی مناسب در شهرک صنعتی برای ایجاد گمرک تشکر و قدردانی به عمل آید.

کرباسیان با بیان اینکه کشورمان با 15 کشور دنیا همسایه است، افزود:‌ این بهترین فرصت و زمینه برای افزایش میزان صادرات از کشور است و فقط به یک عزم جدی نیازمند است.

رئیس کل گمرکات کشور همچنین از فعالیت 150 اداره گمرک در سطح کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون فضای کار وجود دارد و دولت باید با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم زمینه افزایش صادرات را در کشور فراهم آورد.

کرباسیان تأکید کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالقوه در منطقه، امیدواریم با افتتاح گمرک بناب در آینده نزدیک شاهد افزایش سهم صادرات در کشور باشیم.

وی ‌از ترانزیت سالانه 12 میلیون تن کالا در کشور خبر داد و اضافه کرد: باید از این فرصت و موقعیت مناسب بهره‌برداری لازم را انجام دهیم لذا از این رو نگاه گمرک به بحث ترانزیت کالا در کشور جدی است.

معاون وزیراقتصاد با اشاره به تولید 20 درصد فولاد کشور در بناب گفت: گمرک تلاش می‌کند با تکمیل زنجیره‌های مورد نیاز نسبت به افزایش میزان تولید فولاد در کشور اقدام کند.

کرباسیان با پاسخ مثبت به درخواست نماینده مردم بناب در مجلس و تجار این شهرستان تصریح کرد: به زودی اتاق بازرگانی در شهرستان بناب فعالیت خود را آغاز می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس