مجمع عالی بسیج مستضعفین، ضمن تحلیل شرایط روز انقلاب اسلامی، مواضع بسیج را در خصوص راه‌حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور و راه‌های پیشرفت علمی، فرهنگی و روابط داخلی و بین‌المللی تبیین و منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، اولین بیانیه سالانه مجمع عالی بسیج مستضعفین در سی و ششمین بهار آزادی منتشر شد. مجمع عالی بسیج مستضعفین بعنوان عالی‌ترین مرجع تبیین مواضع بسیج ضمن تحلیل شرایط روز انقلاب اسلامی، مواضع بسیج را در خصوص راه حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور و راه های پیشرفت علمی، فرهنگی و روابط داخلی و بین المللی تبیین و منتشر کرد.

متن کامل بیانیه سالانه مجمع بسیج مستضعفین به شرح زیر است:

اولین بیانیه سالانه مجمع عالی بسیج مستضعفین
در سی و ششمین بهار آزادی

بسم الله الرحمن الرحیم

أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا وَیَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ.

* سرآغاز:

حمد و سپاس خدا را که در استمرار حرکت انبیاء و رسالت پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام نهضت تاریخی سلاله پاکشان امام خمینی (ره) را با مقاومت جانانه مردم فداکار و ولایتمدار ایران به پیروزی رساند.

شکر مخصوص اوست که پاداش پیروی محض ایرانیان از ولایت فقیه و ایستادگی، شهادت طلبی، جانبازی و ایثارگری این ملت در دفاع از ارزش های الهی را نعمت بی بدیل رهبری امام خامنه ای عزیز و پیروزی های روزافزون قرار داد، رهبری که بدون ذره ای عقب نشینی از مبانی، نهضت را از پیچ های خطرناک، فتنه های پیچیده و بحران های بزرگ  با صلابت و عزت و اقتدار عبور داده و امت اسلامی را در مسیر تعالی پیش برده است؛ به گونه ای که به دنبال پیروزی های درخشان در جهان اسلام، امروز همزمان با برگزاری عزتمندانه ی سی و ششمین سالگرد پیروزی معجزه آسای انقلاب اسلامی شاهد پیروزی انقلاب یمن هستیم و نامه روشنگر امام خامنه ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی افق های جدیدی را به روی انقلاب جهانی اسلام گشوده است.

در پرتو هدایت های حکیمانه ی ولایت فقیه و ایستادگی هوشمندانه مردم، توطئه های ظالمانه استکبار یکی پس از دیگری در هم شکسته و استمرار این راه عزتمند، میراث شکوهمندی را نصیب ملت ما بلکه جامعه بشری کرده است که حفظ و تعالی آن تکلیف گران سنگی بر دوش همه ی ماست. ضمن تبریک سالروز پیروزی عظیم ملت مسلمان ایران بر کفر و شرک و قدردانی از مردم غیرتمند و هشیار ایران اسلامی که امسال با حضور شورانگیز و معنادار خود حماسه ی 22 بهمن 57 را تکرار کردند و با گرامیداشت یاد امام راحل (ره) و شهیدان با مروری بر این میراث بی نظیر، عزم خود را برای تحقق آن تکالیف، راسخ تر و میثاق مان را استوارتر می کنیم.

* وضعیت انقلاب اسلامی:

واقعیت غیر قابل انکار این است که انقلاب اسلامی منشأ تحولاتی شگرف در جهان گردیده و نتایج درخشانی را برای امت اسلام بویژه ایران اسلامی به دنبال داشته است هر چند این دستاوردهای خیره کننده قابل شمارش نیست امّا بازگو کردن نمونه هایی از آنها می تواند از عمق و وسعت این میراث بی بدیل نشانه هایی بدست دهد:

ـ گسستن تمامی زنجیرهای استعمار و استبداد و دستیابی به استقلال، آزادی، نظام اسلامی، حق تعیین سرنوشت و انتخاب آزاد مردم.

ـ ارائه ی الگویی عزتمند از مردم سالاری دینی و مشارکت بی نظیر مردم در اداره ی کشور با وحدت و یکپارچگی و زندگی مسالمت آمیز همه ی مذاهب و ادیان توحیدی در کنار یکدیگر.
ـ امنیت بی نظیر و منحصر بفرد در قلب منطقه جنگ زده و سراسر آشوب با توان امنیتی کاملاً بومی متکی به مردم و غلبه بر انواع کودتا ها، توطئه ها و جاسوسی ها و شرارت های هدایت شده از سوی قدرت های شیطانی.

ـ پیشرفت های شگرف علمی و فنی و تبدیل شدن کشوری که شدیداً نیازمند به خارج در درمان و غذا و محصولات صنعتی بود و در قعر جدول سطح علمی جهان قرار داشت به کشوری در خط مقدم کشورهای در حال پیشرفت و در بالای جدول پیشرفت علم و فناوری.

ـ دفع قدرتمندانه دامنه دارترین تجاوز نظامی حمایت شده از سوی همه ی ابرقدرت های جهان در دفاع مقدس بی نظیر در تمام تاریخ و مبدل شدن به قدرت اول دفاعی منطقه و سازماندهی یکی از مقتدرترین نیروهای مسلح جهان با قابلیت بازدارندگی در مقابل ابرقدرت ها، متکی به تسلیحات بومی به جای ارتش بی اختیار تحت مدیریت پنجاه هزار نظامی متجاوز بیگانه.

ـ تبدیل شدن ایران اسلامی بعنوان الگوی مقاومت و پیشرفت توأمان و تکیه گاه و امید مستضعفان با نفوذ بی سابقه در قلوب آزادی خواهان و مسلمانان جهان.

ـ قدرت منطقه ای با ایفای نقش اول در تعیین سیاست های منطقه و نفوذ تأثیرگذار در روابط بین المللی.

ـ ارتقاء خیره کننده سطح بهداشت، رفاه، تحصیل، مسکن و تمامی زیرساخت های زندگی.

ـ حفظ و ارتقاء فرهنگ انقلابی و اسلامی علی رغم بی سابقه ترین تهاجم فرهنگی.

* وضعیت بین المللی:

واقعیت غیر قابل انکار دیگر این است که:

ـ الهام بخشی و حمایت انقلاب اسلامی از شکل گیری نهضت های پایدار اسلامی و مردمی در مقابل استکبار شرق و غرب، شکست سنگین امپراطوری شرق در افغانستان و شکست های بی سابقه امپراطوری غرب در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و یمن را به دنبال داشته است.

ـ امواج بیداری، مستکبران را در تنگنا قرار داده و استفاده از سلاح زور علیه ملت های بپاخواسته، به بن بست رسیده است و نیروهای مسلح متجاوز استکبار چاره ای جز عقب نشینی ندارند.
ـ غاصبان سرزمین فلسطین در محاصره ی بیداری اسلامی قرار گرفته اند و در برابر قدرت نیروهای مقاومت اسلامی دیگر توان عکس العمل موثر ندارند.

ـ زورگویان بین المللی از یکسو غرق در بحران های حادّ اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و اخلاقی گردیده اند و از سوی دیگر تمسک بسیار گسترده به شکنجه، جاسوسی، حمایت مستقیم و آشکار از دیکتاتورها و رژیم های استبدادی و حمایت از تروریسم و افشای جزئیات این سیاه کاری ها روز به روز آنها را ضعیف تر و رسواتر کرده است.

این موفقیت های عظیم که روز به روز بر آن افزون می شود دلیلی کافی بر درستی راهی است که در این  36  سال پیموده ایم و عقلانیت اقتضا می کند همین راه پیروزمندانه وعزت بخش را با کاستن از ضعف ها و اصلاح و به روز رسانی مستمر با قوت ادامه دهیم.

امروز تمام مکاتب و ایسم های ساخته و پرداخته ی دنیای استکبار به بن بست رسیده و به تنگ آمدن از ظلم و جنایت مستکبران، جامعه بشری را به چاره جویی و گزینش راه جایگزین برای ادامه حیات امن و سعادت بخش وا داشته است. در این پیچ تاریخی، ملت ها به دنبال الگویی جدید برای اداره جامعه خود هستند و فرموده امام راحل (ره) که «امروز جهان تشنه اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله است» بیش از هر زمان رخ می نماید.

برخورد منفعلانه و اهانت های مکرر جهانخواران به ساحت قدسی پیامبراعظم (ص) و قرآن کریم از یک سو و به راه انداختن جریانات جعلی تشیع لندنی و تسنن آمریکایی تکفیری برای خشن جلوه دادن اسلام از سوی مستکبران، نشان آشکاری از این واقعیت است.

* گام پیش رو:

این واقعیت های غیرقابل انکار همانگونه که امام خامنه ای عزیز فرمودند جز استمرار جهاد برای تحقق جامعه اسلامی و ساختن کشوری الگو و نمایان ساختن امتیازات الگوی تمدن اسلامی به عنوان تنها فرمول سعادت بخش بشریت، راهی پیش روی ما نمی گذارد.
در این شرایط حساس تاریخی که به دنبال فروپاشی اردوگاه سوسیالیزم آرزوی حاکمیت تحمیلی و ظالمانه استکبار غرب و ادعای نظم نوین جهانی تک قطبی نیز در نطفه خفه شده است و نظم و قطب بندی تازه ای در جهان در حال شکل گیری است، باید روز به روز قویتر شویم و با دعوت از مسلمانان به پیروی از اصول تصاحب قدرت و تقویت کفه قدرت ایران اسلامی و مسلمانان در نظم جهانی جدید، زمینه تحقق عدالت و رهایی بشریت از رنج ها و مصیبت های موجود را فراهم آوریم و در اولین قدم همانگونه که امام خمینی (ره) وصیت فرمودند «به سوی یک حکومت اسلامی با جمهوری های آزاد و مستقل» پیش برویم.
امّا دشمنان هم بیکار نخواهند نشست، آنها امروز نه نیروی جنگاوری دارند که به قدرت آن تکیه کنند و نه اقتصاد توانمندی که بتوانند جنگ نظامی گسترده را پشتیبانی کنند. رژیم های ضد مردمی آنان نه از پایگاه اجتماعی داخلی برای حمایت از جنگ برخوردار است و نه افکار عمومی بین المللی استمرار تجاوزات آنها را می پذیرد.

آنچه امروز دشمن به آن دل بسته فرسایش اعتقادات و تضعیف ایمان ماست. امروز آنها به تقویت روح راحت طلبی و سازشکاری و غلبه ی اسلام آمریکایی چشم دوخته اند و تنها ابزار آنها ترویج انحراف و فساد و فتنه و تفرقه است و فشار اقتصادی هم جز وسیله ای برای رسیدن به این هدف نیست.

امید اصلی دشمن ایجاد شکاف و فرقه فرقه کردن مسلمانان و پراکندن آنان از حول محور ولایت است. این هدفی است که دشمن حاضر شده برای آن به رسواترین جنایت ها دست بزند و ننگ حمایت از جنایتکارترین تروریست ها را بپذیرد و یا با جریان هایی که سال ها ضد استکباری شناخته می شوند از در آشتی و همکاری در آید و این میدان کار را پیچیده تر کند.

در مقابل این دشمنی های پیچیده و گسترده، ملت عظیم الشان ایران تا کنون با هوشمندی و غیرت، پیروزی های خیره کننده ای را کسب کرده است امّا باید دانست که حفظ دستاوردها سخت تر از دستیابی به آنهاست.

این سنت الهی است که در طی مسیر کمال هر قدر به قله نزدیک تر شویم، حرکت سخت تر خواهد شد، لذا بدون شک، پیمودن ادامه این راه دشوارتر از مسیری است که تاکنون پیموده ایم، به ویژه آنکه دشمنان زخم خورده که خود را در آستانه فروپاشی کامل می بینند و طلوع خورشید تمدن اسلامی را نابودی کامل خود می دانند از هیچ توطئه و نقشه ای علیه ما فروگذار نخواهند کرد. لذا باید صفوف خود را مستحکم تر، عزم ها را راسخ تر و لوازم تداوم پیروزی ها را دقیق تر بشناسیم و به آن تمسک جوییم.

پایه گذار نهضت و معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در صدر وصیت نامه خود فرمودند که ایمان و انگیزه الهی و وحدت و یکپارچگی مردم حول این ایمان و انگیزه، دو رکن اصلی پیروزی بوده اند و تداوم پیروزی ها نیز به این دو بسته است؛ بنابراین امروز برای خنثی کردن نقشه های شوم شیاطین و پیمودن این مسیر دشوار و سرنوشت ساز، بیش از هر وقت نیازمند پایبندی به این دو رکن هستیم.

* نقش بسیج:

تفکر بسیج نقطه تلاقی این دو رکن است، جایی که هم ایمان و انگیزه الهی در اوج است و هم در کنار هم بودن و یکپارچگی صفوف زیر پرچم ولایت محقق می شود؛ امّا این تفکر را نمی توان بدون یک تشکل در ابعاد مورد انتظار به فعلیت رساند و به آن عینیت بخشید. تجمیع این دو ویژگی در بسیج ملت مسلمان و انقلابی ایران، پیروزی های شگرفی را برای ما به ارمغان آورد که دفاع مقدس تنها یکی از آنهاست، تداوم راه و غلبه بر مشکلات پیش رو مستلزم بهره گیری هوشمندانه از این ظرفیت عظیم و بی نظیر الهی است. امام خمینی (ره) بنیانگذار بسیج این تشکل را با رقم بیست میلیونی بنا نهادند و در ادامه با افزایش جمعیت کشور، امام خامنه ای عزیز این تشکل را ده ها میلیونی خواندند. مجموعه ای مردمی و برآمده از متن مردم، از خود مردم و برای مردم که از آغاز شکل گیری تاکنون منشاء خیرات و برکات فراوان برای ملت بوده و نماد مردم سالاری اسلامی و حضور و نقش آفرینی دائمی مردم در همه ی صحنه ها و عرصه هاست. خدا را سپاس که ملت ما را در این تشکل نورانی منسجم کرده است.

اداره ی تشکلی با این گستردگی که می خواهد از ظرفیت های بسیجی همه ی مردم ایران بهره گیرد نیازمند مشارکت و همفکری گسترده همه نخبگان و سرآمدان مومن ملت است.وجود جمع کثیری از نخبگان، متخصصان و صاحب نظران متعهد بسیجی در این تشکل الهی، نعمتی بزرگ و فرصتی استثنایی برای عملی کردن این مشارکت و همفکری است و متشکل کردن این جمع از فرزانگان در قالب مجامع بسیج، راهی برای استفاده از این فرصت و ظرفیت عظیم همفکری و اندیشه ورزی است.

آثار مثبت تشکیل مجامع بسیج استان ها و شهرستان ها و مجامع عالی هر قشر که متشکل از شوراهای اقشار بسیج هر استان و شهرستان و هر قشر می باشد طی دو سال گذشته، کارایی این مجامع را در هم محوری، هم گرایی و هم افزایی توان نیروهای انقلاب اسلامی نشان داد.
لذا مجمع عالی بسیج مستضعفین با همان هدف در ابعاد ملی شکل گرفت و این مجمع با حضور روسای مجامع شهرستان ها، شورای منتخب مجامع استان ها و شورای مرکزی اقشار بسیج تلاش می کند تا با تبیین مواضع و جهت گیری اساسی بسیجیان در عرصه انقلاب اسلامی و ایجاد وحدت نظر در سیاست ها و راهبردهای سازمانی، راه های تحقق هر چه بهتر تدابیر ولایت و پیشرفت هر چه سریع تر انقلاب اسلامی را در مسیر آرمان ها با مشارکت عموم مردم بسیجی کشور هموارتر سازد.

مجمع عالی بسیج مستضعفین کانونی برای استحکام بخشیدن به دو رکن پیروزی است، جایی که با تبیین اندیشه ولایت و به روز سازی تکالیف الهی بسیجیان، ایمان و انگیزه ی الهی آنان مستحکم می گردد و با نزدیکتر شدن هر چه بیشتر افق های فکری و همگرایی انتظارات و مطالبات، زمینه انسجام و وحدت بیشتر فراهم می گردد.

ارائه برآورد و تحلیل صحیح از شرایط موجود و تبیین مواضع و تعیین اولویت ها و مطالبات انقلاب اسلامی از تشکل بسیج و سایر دستگاه های مختلف نظام و آحاد مردم از جمله نقش هایی است که این مجموعه عظیم مردمی می تواند با ایفای آن، راه را برای حرکت منسجم کشور به سوی اهداف متعالی هموار نماید.

مجمع عالی بسیج مستضعفین برآمده از تمامی اقشار مردم و به نمایندگی از بسیجیان تمامی مناطق و اقوام و مذاهب اسلامی کشور ضمن تبریک مجدد  سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و آرزوی تکرار هر چه سریعتر این پیروزی در سرزمین های اسلامی بویژه فلسطین عزیر، همچنین تبریک پیروزی های بزرگ امت اسلام و نیروهای مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و یمن؛ مواضع، دیدگاه ها و مطالبات و انتظارات بسیجیان برای حرکت در مسیر انقلاب و پیشبرد اهداف متعالی آن به ویژه تحقق جامعه اسلامی را به این شرح اعلام می دارد:

1 ـ تقویت همگرایی و تحکیم وحدت ملی و انسجام امت اسلامی حیاتی ترین نیاز برای تداوم موفقیت ها و امکان پذیر کردن حرکت به سوی جامعه اسلامی است و تبلور این وحدت در پایبندی به راه امام خمینی (ره) و پیروی کامل از ولایت فقیه حضرت امام خامنه ای دام ظله العالی است.
ما باید ضمن پرهیز از هر گونه گفتار یا رفتار تفرقه آمیز و با منزوی سازی جریان فتنه و عناصر وحدت شکن، همگان را به پیوستن به صفوف ملت و تبعیت از اسلام و ولایت سوق دهیم و این صرفاً با شعار میسر نمی شود.

التزام عملی به قانون اساسی، پایبندی به سیاست های کلی نظام در کلیه بخش ها، حرکت در راستای سند

چشم انداز جمهوری اسلامی و سایر اسناد بالادستی، معیار اصلی برای استمرار وحدت و ولایتمداری است. می باید با ایجاد ساز و کارهای قانونی و ضمانت های اجرایی محکم، حرکت کلیه دستگاه های کشور در مسیر پیشرفت و عدالت در چارچوب این اسناد تضمین گردد و راه بر اتخاذ سیاست های سلیقه ای و ناپایدار در امور کلان و کلّی کشور بسته شود.

2ـ اصلی ترین رسالت مجموعه بسیج در این مرحله از انقلاب، کمک به ارتقاء کیفی دولت اسلامی، تلاش گسترده و همه جانبه برای تحقق جامعه اسلامی و زمینه سازی فکری و عملی برای شکل گیری تمدن بزرگ نوین اسلامی است. ما باید با توجه ویژه به مساجد، حوزه ها، مدارس و دانشگاه ها و با برنامه ریزی و اقدام همه جانبه با محوریت تربیت کادرهای مومن و نیروهای طراز انقلاب اسلامی و جهاد فرهنگی با توسعه امر به معروف و نهی از منکر، حرکت در این مسیر را هموار سازیم.

3ـ حل مشکلات مردم، مهار تورم و تأمین معیشت و سلامت و حفظ و تعالی کانون خانواده و رشد صحیح جمعیت و بویژه حل مشکل بیکاری و هموار ساختن راه اشتغال عزتمند عموم مردم نمی باید تحت الشعاع رقابت های سیاسی واقع شود و بلکه باید در صدر اهداف دولت و عموم کارگزاران قرار گیرد. لازمه ی این مهم کنار گذاشتن اهداف جناحی در این زمینه ها و ایجاد عزم ملّی در خدمتگذاری به مردم عزیزمان است. امروز خدمت به مردمی اینچنین استوار و الگو در آزادیخواهی و حق طلبی، بالاترین عبادت ها است.

4ـ از مهمترین شاخص های اسلام ناب محمدی (ص) و اصلی ترین زیرساخت برای حرکت به سوی تحقق تمدن عادلانه اسلامی، برائت از شرک و کفر و ظلم است. لذا باید ضمن حراست دائمی از آزادی و استقلال کشور، ویژگی حیاتی نظام اسلامی را که « نفی هرگونه سلطه گری و سلطه پذیری» و «مقابله با نظام های ظالمانه ضد الهی و ضد بشری» است، با قوت حفظ کنیم و از هرگونه حرکت سازشکارانه در مقابل جهان خواران به شدت ممانعت کنیم. به فرموده امام راحل (ره) « تا بانگ لااله الا الله و محمد رسول الله صلی الله علیه و آله بر جهان طنین نیفکند مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هم هستیم». برخورد قاطع و مجازات فتنه گران بیگانه پرست و بستن راه های نفوذ آنان از جمله ضرورت های این حرکت است.

5ـ پیشرفت علم و فناوری زیرساخت اصلی و لازمه ی تحقق پیشرفت در تمامی زمینه هاست. از دولت و دانشگاه ها می خواهیم با حمایت از شتاب علمی افتخار آمیزی که در سال های اخیر شکل گرفته است در پُرکردن شکاف عقب ماندگی های تاریخی علمی کشور و روند وصول ایران به جایگاه مرجعیت علمی جهان تسریع نمایند.

6ـ تنها راه غلبه بر مشکلات کشور در عرصه اقتصادی و تأمین رفاه و معیشت پایدار، توجه به اقتصاد درون زا و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است. باید به جای چشم دوختن به بیرون برای حل مشکلات اقتصادی به مردم خودمان اعتماد کنیم و با محور قراردادن تولید ملّی و سپردن اقتصاد به مردم و استفاده از ظرفیت های بالای جوانان، به این سیاست ها جامه ی عمل بپوشانیم. اصلاح نظام اداری، پیشگیری از بروز فساد مالی و برخورد قاطع و بدون گذشت با مفاسد اقتصادی بدون هرگونه استثناء و تبعیض که از مطالبات مستمر رهبری معظم انقلاب بوده و هست از دیگر ضرورت های بسیار مهم شکوفایی اقتصادی است. از قوای سه گانه انسجام و جدّیت هرچه بیشتر در این مسیر را خواهانیم.

7ـ عزت و حقوق ملت ایران از جمله حقوق هسته ای قابل معامله و گذشت نیست. چه مذاکره کنندگان هسته ای به توافق عادلانه، عزتمند و در بردارنده کلیه حقوق هسته ای ملت ایران و لغو کامل و همزمان تحریم ها در توافق یک مرحله ای برسند و چه میز مذاکره را به خاطر زیاده خواهی استکبار ترک کنند از آنان حمایت می کنیم اما هر توافقی که در برگیرنده ی این خصوصیات نباشد را غیر قابل اجرا و محکوم به شکست می دانیم.

8ـ صلابت، ایثار و شجاعت ملت قهرمان ایران تمام توطئه های نظامی و امنیتی دشمن مستکبر را به شکست کشانده است و آمریکا و صهیونیزم بین الملل، مأیوس از کاربرد قدرت نظامی، گسترده ترین جنگ نرم را علیه ملت ایران به راه انداخته اند. تعالی فرهنگی کشور و غلبه بر این تهاجم فرهنگی بی سابقه، مستلزم نقش آفرینی جدی تر شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه فرهنگی کشور است.

مصوبات مهم این شورا مانند سند تحول آموزش و پرورش، سند مهندسی فرهنگی کشور، قانون حجاب و عفاف و سند اسلامی کردن دانشگاه ها، سرمایه های عظیم ملی است که نباید راکد بماند. ما خواهان پیاده شدن هر چه سریعتر این اسناد مهم راهبردی کشور همچنین تحول بنیادی در علوم انسانی دانشگاه ها و تطبیق آن با جهان بینی اسلامی هستیم.

9ـ صیانت از فرهنگ و ارزش های ملت مجاهد و همیشه در صحنه ی ایران اسلامی در مقابل جنگ نرم دشمن بویژه هجوم گسترده و بی سابقه ی رسانه های استکبار علیه ملّت ایران از اصلی ترین وظایف امروز دستگاه های نظام است. افزایش سرعت تبادل اطلاعات سالم و درست از طریق ایجاد شبکه ملی اطلاعات و مدیریت مستقل ملّی فضای مجازی و تکمیل سطح پوشش رسانه ی ملّی همزمان با محدود سازی میدان مانور رسانه های مفسد استکباری و سرویس های جاسوسی دشمن، حق مسلم ملت ایران است.

10ـ بسیج ظرفیت منحصر به فردی است که بعد از نعمت اسلام و ولایت فقیه، مهمترین سرمایه انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است. لذا همانگونه که نیروهای مسلح با شناخت ارزش بالای این تشکل و با برنامه ریزی، این مجموعه را به نیروی بازدارنده و تعیین کننده در میدان دفاع از کشور مبدل ساخته اند و با بهره گیری از این نیروی عظیم، پیروزی های بزرگ و سرنوشت ساز را نصیب ملت نموده اند؛ جا دارد دستگاه اجرایی کشور نیز از اعلام آمادگی بسیج برای خدمت، استقبال و از این ظرفیت عظیم مردمی برای پیشبرد سریعتر امور کشور و رفع مشکلات حل نشده و بازکردن گره های کشور بهره گیرد.

به امید پیروزی اسلام و روزی که نماز را به امامت امام خامنه ای عزیز در مسجد الاقصی اقامه کنیم و با درخواست تعجیل در فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف.

و ما النصر الاّ من عند الله العزیز الحکیم
تهران ـ بهمن ماه   1393
مجمع عالی بسیج مستضعفین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس