کد خبر 420418
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه از برگزاری مسابقات قرآنی نیروهای مسلح به میزبانی سپاه در تاریخ 5 خردادماه خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار محمدحسین سپهر معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه در نشست خبری که ظهر امروز به منظور اعلام برنامه‌های سی‌امین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در طول سال فعالیت‌های زیاد قرآنی دارند که در پایان این فعالیت‌ها مسابقات قرآنی برگزار می‌شود و هر سال یک نیرو متولی برگزاری آن است.

وی افزود: امسال میزبانی مسابقات قرآنی نیروهای مسلح با سپاه است که این مسابقات از پنجم تا هفتم خردادماه برگزار می‌شود.

سپهر با بیان اینکه سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه سخنران مراسم افتتاحیه خواهد بود، گفت:‌ 250 نفر از برگزیدگان مسابقات نهایی قرآن نیروهای مسلح در این مسابقه در 10 رشته با هم رقابت می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: در این مسابقات از 15 داور بین المللی و عضو نیروهای مسلح استفاده می‌شود که در پایان 60 برگزیده معرفی خواهند شد.

سپهر خاطرنشان کرد: با برگزاری مسابقات از عملکرد قرآنی نیروهای مسلح مطلع می‌شویم و هر ساله 90 هزار نفر از کارکنان و سربازان نیروهای مسلح در مسابقات قرآنی حضور می‌یابند.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه فعالیت‌های قرآنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه این مسابقات خبر داد.

سپهر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مهم‌ترین مؤلفه اقتدار سپاه پاسداران معنویت‌افزایی کارکنان و ارتقای تربیت دینی آنان بوده و هست.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه پژوهشگاه امام صادق (ع) در قم تحت امر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فعالیت می‌کند، گفت: ما 5 هزار روحانی ثابت در رده‌های سپاه داریم که به بحث ارتقای دینی کارکنان می‌پردازند. همچنین از حدود یازده هزار هدایتگر و مبلغ دینی در سپاه و بسیج بهره می‌بریم.

وی افزود: همچنین بیش از 7 هزار مدیر فرهنگی راهبردها و برنامه‌ریزی‌ها را در این حوزه انجام می‌دهند.

سپهر با بیان اینکه در سال 92، 20 هزار مربی قرآنی را تربیت کردیم،‌گفت: با تلاش‌مان امسال این رقم را به 30 هزار خواهیم رساند.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه سپاه پاسدار انقلاب است، گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان بهترین تصمیم برای مقابله با آن توسعه فرهنگ دینی و قرآنی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از ده‌ها میلیون نفر در اقشار مختلف مردم عضو بسیج هستند که این سهم قابل توجهی از جمعیت ایران به حساب می‌آید و سپاه برای همدلی و وحدت امت اسلامی در اکثر پایگاه‌ها و مساجد کشور پایگاه توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی برپا کرده که عامل وحدت و همدلی می‌شود.

سپهر در پایان با اشاره به میزبانی سپاه از 20 کشور اسلامی در مسابقات قرآنی گفت: پس از برگزاری آن مسابقه ما به وزارت خارجه اعلام آمادگی کردیم دبیرخانه دائمی مسابقات قرآنی ارتش‌های کشورهای اسلامی منطقه را در سپاه ایجاد کنیم که امیدواریم وزارت خارجه این موضوع را پیگیری کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس