کد خبر 388840
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

رئيس جمهور سابق کشورمان گفت: موضوع هسته ای براي ما مسئله‌اي ملي، فراحزبي و فرا سياسي است. ايران، معاهده عدم گسترش تسليحات هسته‌اي را امضا کرده و هدف از برنامه اتمي نيز تنها توليد انرژي هسته‌اي است نه سلاح. همانگونه که انرژي هسته‌اي حق هر کشوري است، حق مسلم ايران نيز مي‌باشد.

به گزارش مشرق، محمود احمدي‌نژاد در گفتگو با شبکه "تي‌آر‌تي" ترکيه با تاکيد بر اينکه ترکيه و ايران به عنوان دو قدرت بزرگ منطقه‌اي بايد دست در دست يکديگر حرکت کنند، گفت: برخي قصد ايجاد نفاق ميان کشورهاي اسلامي را دارند که نبايد در اين دام بيفتيم

احمدي‌نژاد با اشاره به حملات نظاميان صهيونيست به مسجدالاقصي افزود: بيت‌المقدس، مکان مقدس همه مسلمانان است. اتفاقاتي که اخيرا در مسجد الاقصي رخ داد، همه ما را از درون جريحه دار کرد وصهيونيست‌ها را هرگز نخواهيم بخشيد. در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، خون ها ريخته مي‌شود. ترکيه نيز به شکلي واقعي از فلسطين حمايت مي‌کند و اين نيز مايه افتخار است.

وي همچنين گفت: تُرکها ملتي معظم، محترم و خواهان آزادي و عدالت هستند و در همين راه نيز به مبارزه مي‌پردازند. جمعيت هردو کشور ايران و ترکيه نزديک به ۸۰ ميليون نفر و بسيار جوان است. اين دو ملت بزرگ جهان اسلام، اگر دست در دست يکديگر گام بردارند، قادر به انجام کارهاي بزرگي هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس