یک ماه دیگر سرنوشت جانشین مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی مشخص خواهد شد؛ آیا هاشمی بار دیگر ردای ریاست فقیهان خبره را بر تن خواهد نمود و یا صندلی ریاست، فقیهی دیگر را انتظار می‌کشد؟

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه‌های اصلاحات روز دوشنبه را با تمرکز خبری و تحلیلی پیرامون سخنان رهبر معظم انقلاب و حجت‌الاسلام روحانی آغاز نمودند.

از سوی دیگر یک ماه دیگر سرنوشت جانشین مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی مشخص خواهد شد؛ آیا هاشمی بار دیگر ردا ریاست فقیهان خبره را بر تن خواهد نمود و یا صندلی ریاست مجلس قدسی فردی دیگر را در انتظار دارد. مطهره شفیعی در صفحه سیاسی روزنامه آرمان امروز با قلمی سرشار از ذوق از عدم رغبت رقابت از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی و حضور هاشمی رفسنجانی خبر می‌دهد و در همین راستا نوشت «بار دیگر قرار است رئیس مجلس خبرگان انتخاب شود اما این بار سیاسیون قد علم کرده‌اند. بازهم پیش‌بینی تکرار رفتار اعضای مجلس خبرگان در سال 86 است یعنی با در نظر گرفتن مصلحت این مجلس خط بطلانی بر خواب آشفته سیاسیون شکست‌خورده در سال 92 بکشند.

'اغراق و دروغ' خط قرمز سخنان احمدی‌نژاد/ سلام هاشمی رفسنجانی به خبرگان رهبری/ فرجام کمک 5 میلیاردی زنجانی به ستاد روحانیروزنامه مردم‌ سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری دوشنبه را با تیترهای «حضور گسترده در 22 بهمن برای حمایت از تیم هسته‌ای و لغو تحریم‌ها» و «با توافق خوب هسته‌ای موافقم» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· خانه‌تکانی در مجلس، ضرورتی انکارناپذیر

حزب مردم‌ سالاری همزمان با صدور متن کامل قطعنامه سیزدهمین کنگره این حزب، از ملت همیشه درصحنه ایران خواست امسال هم همانند سال‌های گذشته با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) و شهدای گران‌قدر انقلاب تأکید نموده و ضمن تجدید میثاق با رهبری نظام، قدرت باصلابت وحدت ملی و همبستگی عمومی خود را به جهانیان اثبات کنند و پشتوانه محکمی برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جهت دفاع از منافع ملی حقوق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ظالمانه باشند.

در بخشی از این قطعنامه با اشاره به انتخابات مجلس آینده، خواستار تغییرات اساسی شد و در همین راستا نوشت «متأسفیم که درگذشت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی به‌عنوان شخصیتی معقول و منصف در جریان اصولگرا، زمینه را برای رشد افراط‌گرایی در این جریان بیش‌ازپیش فراهم ساخته است. در چنین شرایطی، اتحاد اصلاح‌طلبان برای تشکیل مجلسی کارآمد و توانمند که با دولت کنونی نیز هماهنگ باشد و به‌جای افراطی‌گری و حاشیه‌سازی، در آن منطق و اعتدال حاکم گردد، ضرورتی دوچندان می‌یابد چراکه تجربه هشت‌ساله دولت قبل اثبات کرد که افراط، نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه موانعی در مسیر حرکت کشور ایجاد می‌کند که رفع این موانع خود پروسه‌ای جداگانه و هزینه‌های فراوان می‌طلبد. به همین دلیل برنامه‌ریزی برای تحقق وحدت اصلاح‌طلبان برای خانه‌تکانی خانه ملت باهدف تشکیل مجلسی کارآمد، متخصص، معتدل و مدافع حقوق همه مردم بسیار ضروری به نظر می‌رسد و البته مخدوش شدن جایگاه رفیع خانه ملت با گرفتن پول از امثال رحیمی‌ها و سعید مرتضوی‌ها نیز برای این خانه‌تکانی‌ها مزید بر علت شده است که امیدوارم هرچه زودتر دستگاه قضایی با انتشار اسامی افرادی که پول دریافت کرده‌اند به همه شایعات پایان دهد. به‌هرحال تا زمان شکل‌گیری مجلس پاک در انتخابات آتی امید می‌رود به منظور جلوگیری از تلف شدن وقت خدمت رسانی به مردم، با وساطت عقلای جریان اصولگرا، شاهد کاهش تقابل افراطیون مجلس با دولت اعتدال‌گرا باشیم تا این دولت که با حجم انبوهی از مشکلات برجای‌مانده از دولت گذشته مواجه است، در فضایی آرام‌تر وعده‌های خود را که در جهت تأمین مطالبات مردم بوده تحقق بخشد.»

'اغراق و دروغ' خط قرمز سخنان احمدی‌نژاد/ سلام هاشمی رفسنجانی به خبرگان رهبری/ فرجام کمک 5 میلیاردی زنجانی به ستاد روحانیروزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار دوشنبه را به تیترهای «با ادامه و پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم» و «چانه‌زنی بر سر بخت» اختصاص داد.

· مخالفان دولت بخوانند!

روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود به انعکاس سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های خارجی پرداخته است. روزنامه ابتکار معتقد است که سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از مذاکرات هسته‌ای، نه‌تنها موردتوجه ویژه رسانه‌های خارجی قرار گرفت، بلکه می‌تواند فصل‌الخطابی برای منتقدان و دلواپسان هسته‌ای داخلی باشد که این حوزه را به‌عنوان یکی از محورهای اصلی فشار به دولت انتخاب کرده‌اند.

در بخشی از این انعکاس بازتاب سخنان رهبر انقلاب آمده است «سایت خبری روزنامه الوئام عربستان در تیتری درباره توافق هسته‌ای نوشت که آیت‌الله سید علی خامنه‌ای گفت که وی هرگونه توافق هسته‌ای با شش قدرت بزرگ را تا زمانی که مخالف با منافع کشورش نباشد، خواهد پذیرفت. روزنامه الوسط نیز نوشت: رهبر بزرگ ایران گفت که هر گونه توافق هسته‌ای با شش قدرت بزرگ را تا زمانی که در تعارض با منافع کشورش نباشد، خواهد پذیرفت. این روزنامه افزود که ایشان در سخنانی در جمع کارکنان نیروی هوایی با اشاره به مذاکرات جاری بیان کردند «با توافقی که به دنبالش هستند، موافقت خواهم کرد». مذاکره‌کنندگان (هسته‌ای) ما سعی می‌کنند تا سلاح تحریم‌ها را از دشمن بگیرند.

اگر بتوانند این مسئله بسیار بهتر خواهد بود و اگر هم شکست بخورند همگان باید بدانند که ما ابزارهای زیادی برای کند کردن این اسلحه در اختیار داریم. سایت النشره نیز در خبری با تیتری از مقام معظم رهبری با این عنوان که «با توافق هسته‌ای که می‌تواند به دست بیاید، موافقم اما نه توافق بد» افزود آیت‌الله خامنه‌ای گفت که ما با توافق هسته‌ای که می‌تواند حاصل شود، موافقیم اما مؤکدا نه یک توافق بد. معتقدیم که دست نیافتن به توافق بهتر از دستیابی به توافق بد است. رهبر معظم ایران گفت که توافق بد آنی است که به ضرر منافع ملی باشد و به کرامت و عظمت ملت ایران اهانت کند.

شبکه المنار نیز با انعکاس سخنان مقام معظم رهبری در خبری با عنوان «امام سید علی خامنه‌ای: دست نیافتن به توافق بهتر از توافق هسته‌ای است که به ضرر منافع ملت ما باشد» اعلام کرد: امام سید علی خامنه‌ای امروز تأکید کرد که ملت ایران از دستیابی به توافق هسته‌ای که عزت و کرامتش را حفظ کند، حمایت خواهد کرد. وی افزود که ملت ایران هرگز تسلیم قلدری‌ها نخواهد شد.»

'اغراق و دروغ' خط قرمز سخنان احمدی‌نژاد/ سلام هاشمی رفسنجانی به خبرگان رهبری/ فرجام کمک 5 میلیاردی زنجانی به ستاد روحانیروزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «شروط توافق هسته‌ای» و «خاک اهواز را تعطیل کرد» اختصاص داده است.

· اغراق و دروغ خط قرمز سخنان احمدی‌نژاد

«کسانی که بنده را می‌شناسند می‌دانند که در سخنانم اغراق و دروغ وجود ندارد چراکه انقلاب از جنس بعثت و از خط بعثت است و انرژی که از مردم و از ملت ایران آزاد شد، انرژی‌ای بود که در کشورهای دیگر ملموس و مشهود بود.» بخشی از صحبت‌های محمود احمدی‌نژاد در خیل جمعیت مسجدی در شهر ری است. روزنامه اعتماد در گزارشی خبری این‌گونه از جلسه سخنرانی دیروز رییس‌جمهور سابق روایت می‌کند «زنی برای احمدی‌نژاد گل آورده بود و اصرار داشت تا آن را به دست خودش بدهد. خیلی از خبرنگاران هنوز بیرون بودند. سخنرانی احمدی‌نژاد نیم ساعتی بعد شروع شد. تیم فیلم‌سازی احمدی‌نژاد بیرون حسابی فعالیت می‌کرد و از حواشی فیلم می‌گرفت. چنددقیقه‌ای بعد داخل مسجد هم خلوت‌تر شد. حالا خیلی‌ها برای بیرون آمدن صف‌کشیده بودند. داخل خبر خاصی نبود تا لحظه‌ای که یک نفر در صف‌های آخر عکسی از احمدی‌نژاد را بالا گرفت؛ همان عکسی که لحظه دادن مدال به محمدرضا رحیمی را تصویر می‌کند. هواداران احمدی‌نژاد سریع واکنش نشان دادند، عکسش را گرفتند و پاره کردند و اندک درگیری هم‌شکل گرفت. همهمه اما بیش از این‌ها بالاگرفته بود. احمدی‌نژاد مجبور بود خیلی بلندتر حرف بزند تا صدایش در آن همهمه‌ها به گوش برسد. در میانه‌های سخنرانی‌اش تیم دریافت نامه‌ها هم فعال شدند، جلوی در ورودی مسجد صف دادن نامه تشکیل شد و دو نفر مأمور گرفتن آن بودند. در همان میانه زنی فریاد می‌زد که می‌خواهد خود احمدی‌نژاد را ببیند. تقریباً نیم ساعتی کسی نتوانست جلوی سروصدای او را بگیرد.

تنها چاره بیرون بردنش از حیاط مسجد بود. برنامه که تمام شد، یک لندکروزر چسبیده به در ورودی مسجد منتظر سوار کردن احمدی‌نژاد بود. زن گل به دست همچنان می‌خواست دسته‌گلش را به احمدی‌نژاد برساند. تیم فیلم‌سازی او هم اصرار داشتند تا حتماً از این لحظه فیلم بگیرند. ساعت ۸ شب، در باز شد و احمدی‌نژاد بیرون آمد، خبری از شعارهای هماهنگ شده داخل نبود.

جمعیت برای دیدن او از نزدیک فریاد می‌زد تا اینکه عکاسان همراه خود احمدی‌نژاد دست به کار دادن شعار شدند؛ «شعار هر چی مرده، احمدی بر می‌گرده»، «بهار بر می‌گرده، احمدی خیلی مرده»، «چپ، راست، کارگزار، علیه خدمتگزار» و از این دست شعارها. از اینجا به بعد فضا شد مثل همان سفرهای استانی؛ چند محافظ روی سقف ماشین حامل احمدی‌نژاد نشستند و جمعیتی چند ده نفره تا ۲۰۰، ۳۰۰ متر بعد از مسجد دنبال ماشین او دویدند. احمدی‌نژاد هم با چهره‌های خندان روی صندلی جلوی ماشین برای آن‌ها دست تکان می‌داد تا مدلی کوچک‌تر از سفرهای پرتعداد استانی او تکرار شود. سفرهایی که او دیروز سخنانش را با یاد کردن از همان‌ها آغاز کرد.»

'اغراق و دروغ' خط قرمز سخنان احمدی‌نژاد/ سلام هاشمی رفسنجانی به خبرگان رهبری/ فرجام کمک 5 میلیاردی زنجانی به ستاد روحانیروزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «با پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم» و «چرا شاه رفت» اختصاص داد.

· استان‌ها در اختیار یاران احمدی‌نژاد

«استان‌ها در محاصره احمدی‌نژادی‌هاست» این مهم‌ترین گزاره گزارشی بررسی طیف‌های سیاسی مدیران ارشد استانی از سوی گروه سیاسی روزنامه شرق است. در همین راستا روزنامه شرق نوشت «درباره وضعیت مدیریت ارشد در استان اصفهان که دیروز منتشر شد، نشان می‌دهد در دولت تدبیر و امید، ۶۰ درصد مدیران ارشد استان اصفهان تغییر کرده و منصوب دولت فعلی هستند و ۴۰ درصد مدیران دولت احمدی‌نژاد کماکان به کار خود ادامه می‌دهند. به گزارش عصر ایران به‌نقل از وبگاه سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی از میان ۶۵ مدیر ارشد منصوب‌شده، گرایش سیاسی ۴۷ درصد آن‌ها مستقل، ۲۷ درصد طیف‌های مختلف اصولگرا (جبهه پایداری، راست سنتی، نزدیکان احمدی‌نژاد و ) و ۲۶ درصد نیز اصلاح‌طلب‌اند و در یک نگاه کلی مجموعه مدیریت فعلی استان، اعم از ابقا شده و منصوب‌شده ازلحاظ گرایش سیاسی شامل ۵۷ مدیر اصولگرا، ۳۴ مدیر مستقل و ۱۷ مدیر اصلاح‌طلب است.

این البته خبر تازه‌ای نیست و وضعیت در استان‌های دیگر هم کمابیش مشابه همین است. هفته‌نامه صدا در دو شماره پیش خود در گزارشی به تحلیل همین وضعیت پرداخته بود. بر اساس داده‌های آن گزارش، از ۱۶ فرمانداری استان تهران پنج فرمانداری و دو معاون استاندار منصوبین دولت پیشین هستند. همچنین از میان ۲۸ فرمانداری استان خراسان رضوی نیز نیمی باقی‌مانده از دولت احمدی‌نژادند. در استان فارس هم وضعیت کمابیش این‌گونه است و درحالی‌که اصلاح‌طلبان با محدودیت برگزاری گردهمایی روبه‌رو هستند اما چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری به‌راحتی مجوز می‌گیرند.»

گروه سیاسی شرق بابیان وضعیت مشهد، شیراز، اصفهان، بوشهر و مازندران به دولت نسبت به مدیران میانی در انتخابات سال آینده هشدار داد و نوشت «نگاهی به همین چند نمونه این نکته را برجسته می‌کند که عدم‌تغییر مدیران میانی در استان‌ها درصورتی‌که روند کنونی باقی بماند می‌تواند به پاشنه آشیل دولت بدل شود. بدنه مدیریتی احمدی‌نژادی چه طور می‌تواند دولت را در همراهی برنامه‌های فعلی یاری کند؟ دغدغه مهم‌تر اما انتخابات سال آینده مجلس است. آیا این مدیران بدنه قابل‌اعتمادی برای تفویض امر انتخابات هستند؟»

'اغراق و دروغ' خط قرمز سخنان احمدی‌نژاد/ سلام هاشمی رفسنجانی به خبرگان رهبری/ فرجام کمک 5 میلیاردی زنجانی به ستاد روحانیروزنامه آرمان امروز

روزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیترهای «با توافق خوب موافقم» و «نتیجه قدم زدن مهم است» اختصاص داد.

· سلام هاشمی رفسنجانی به خبرگان رهبری

یک ماه دیگر سرنوشت جانشین مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی مشخص خواهد شد؛ آیا هاشمی بار دیگر ردا ریاست فقیهان خبره را بر تن خواهد نمود و یا صندلی ریاست مجلس قدسی فردی دیگر را در انتظار دارد. مطهره شفیعی در صفحه سیاسی روزنامه آرمان امروز با قلمی سرشار از ذوق از عدم رغبت رقابت از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی و حضور هاشمی رفسنجانی خبر می‌دهد و در همین راستا نوشت «بار دیگر قرار است رئیس مجلس خبرگان انتخاب شود اما این بار سیاسیون قد علم کرده‌اند. بازهم پیش‌بینی تکرار رفتار اعضای مجلس خبرگان در سال 86 است یعنی با در نظر گرفتن مصلحت این مجلس خط بطلانی بر خواب آشفته سیاسیون شکست‌خورده در سال 92 بکشند.

آیت‌ا... هاشمی بارها و بارها و بارها اعلام کرده که میلی به نشستن بر کرسی‌های ریاست ندارد اما آنچه برای او ارزش محسوب می‌شود تحقق خواست ملت است. چندی قبل هم عنوان داشته بود که اگر فردی اصلح برای ریاست مجلس خبرگان نیاید؛ او وارد عرصه خواهد شد. تا به امروز آیت‌ا... هاشمی شاهرودی از گزینه‌های جدی ریاست مجلس خبرگان است اما تصور نمی‌شود با کاندیداتوری آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی او قصدی برای رقابت داشته باشد و اگر مرد اعتدال تشخیص دهد که باید وارد عرصه شود، مطمئناً به تکلیف عمل می‌کند. برای او حفظ نظام و ارکان‌های آن اولویت اصلی است و اگر مشاهده کند حضور او موجبات تقویت این مجلس را فراهم می‌کند، برای خود فرض می‌داند که باید حضور یابد. او نشان داده زمانی که نظام به او نیاز داشته بدون آنکه چه نتیجه‌ای برای شخص خودش دارد، در خط مقدم بوده است.»

'اغراق و دروغ' خط قرمز سخنان احمدی‌نژاد/ سلام هاشمی رفسنجانی به خبرگان رهبری/ فرجام کمک 5 میلیاردی زنجانی به ستاد روحانیروزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «با توافق خوب موافقم» و «نخبگان را با بهانه کنار نگذاریم» اختصاص داد.

· فرجام کمک 5 میلیاردی زنجانی به ستاد روحانی

این بار خبر کمک به ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی از سوی بابک زنجانی خبرساز شد. روزنامه دولتی ایران در ستون «دیگه چه خبر؟» صفحه سیاسی خود نوشت «مشاور ارشد رئیس‌جمهوری که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قائم‌مقامی ستاد حسن روحانی را بر عهده داشت، دریافت کمک 5 میلیارد تومانی بابک زنجانی توسط ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را فاقد صحت خواند و تکذیب کرد.

اکبر ترکان در گفت‌وگو با میزان، درباره پیام اینستاگرامی یکی از نمایندگان تهران درباره دریافت کمک 5 میلیارد تومانی بابک زنجانی از سوی ستاد انتخاباتی «بنفش» در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، این موضوع را کذب محض خواند.

وی تصریح کرد: این اظهارنظر حرف بی‌ربطی است و بنده آن را تکذیب می‌کنم و به‌صراحت می‌گویم که این موضوع صحت ندارد. مشاور ارشد رئیس‌جمهوری با اظهار تأسف از بیان برخی ادعاها و سخنان از سوی برخی نمایندگان مجلس، افزود: متأسفانه نسبت به بعضی از اتفاقاتی که در مجلس رقم می‌خورد، بسیار غصه می‌خورم و امیدوارم این مشکلات بزودی حل شود. وی تأکیدکرد: اظهارات برخی از افراد درباره اختصاص 5 میلیارد تومان از سوی بابک زنجانی به ستاد روحانی در ایام انتخابات، تنها از سوی کسانی مطرح می‌شود که می‌خواهند با این ترفند نگرش اذهان عمومی را تغییر دهند. ترکان خاطرنشان کرد: در ستاد آقای روحانی چنین خبرهایی نبوده و هیچ پول هنگفتی برای امور انتخاباتی مصرف نشده است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عباس ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    باز احمدی نژاد یه برنامه گذاشت این روزنامه های زنجیری قاط زدن، جمعیتی چند ده نفره! رو که نیست، حداقل برید تصاویر روببینید
  • عباس ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    باز احمدی نژاد یه برنامه گذاشت این روزنامه های زنجیری قاط زدن، جمعیتی چند ده نفره! رو که نیست، حداقل برید تصاویر روببینید
  • ناشناس ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند که با دو بخش کردن توافق موافق نیستند و توافق نکردن بهتر از توافق بد کردن است .
  • ناشناس ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    آقای هاشمی میلی به نشستن بر کرسی های ریاست ندارند اما در همه انتخابات ها شرکت میکنند !!!
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    این طرفداری احمدی هم مثل خودش توهم زدن هاشمی پاینده باد
  • مصطفی ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    محمود عاشق خدمت ، هشت سال از خدماتت به ملت دادی بسه برا هفت پشتمون ولمون کن تو رو جدت
  • علیرضا ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    منتظریم حاج محمود
  • سپهرساتوربه دست دربه دربه دنبال خاتمی ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    ارزوی شکست انقلاب را شما اصلاح طلبان بی دین رادیکال به گورخواهیدبرد
  • ناشناس ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    احمدی خیلی مَرده / بهار بر می گرده
  • مهر ماندگار ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    همشون دارن میسوزن.. زنده باد دکتر احمدی نژاد
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    'اغراق و دروغ' خط قرمز سخنان احمدی‌نژاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    معلوم نیست رئیس جمهور بود یا پست چی اداره پست
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    روزنامه آرمان یک روزنامه وابسته به هاشمی است و سلامش بی جواب می ماند. سلام آرمان بی طمع نیست .
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    اسم احمدی نژاد خواب را از چشم برخی ربوده وای به حضورش !!!
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    حاج محمود جای شما در قلب ماست هر کجا هستی خدا نگهدارت به امید روزی که با قدرت بیشتر وتدبیر بهتری در کنار رهبر عزیزمان قرار بگیری
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    هنوز هم از او میترسید...نه از او از محبوبیتش
  • یه بنده ی خدا ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    آقا همون سوال همیشگی منو هیچکس جواب نمیده چرا؟؟؟ رفسنجانی از کدام یک از مراجع بزرگوار تقلید اجازه ی اجتهاد دارند که توی این مجلس خبرگان هستند؟؟؟؟مگر ایشون مجتهدند؟؟؟ مجتهد مطلق هستند یا متجزی؟؟در چه زمینه هایی یا ابوابی از فقه یا اصول تدریس میکنند؟؟کسی که از دهه ی 40 وارد فعالیتهای سیاسی شده و از درس دور بوده چطور ملکه ی اجتهاد هنوز واسش مونده؟؟؟؟ پس لطفا الکی بزرگش نکنید!!!!!!!
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    آفرین
  • حسن ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    0 0
    مخالفان هاشمی لطفا دهانتان را ببندید
  • حسن ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    0 0
    مخالفان هاشمی لطفا دهانتان را ببندید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس