کد خبر 387819
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

مدیر تیم فوتبال امید ایران گفت: به سبک ایرانی و فرهنگ خودمان از سازمان لیگ خواهش می‌کنم تا مشکلات برطرف شود و دیدارهای هفته بیست‌وسوم لیگ برتر به تعویق بیفتد.

به گزارش مشرق، حبیب کاشانی که به همراه محمد خاکپور در نشست خبری حضور یافته بود، گفت: 42 ماه بود که از فوتبال دور بودم و آخرین بار در پرسپولیس در خدمت شما بودم اما اکنون فرصت خدمت در تیم امید را پیدا کردم و امیدوارم به اتفاق همدیگر فعل خواستن را صرف کنیم تا بعد از 40 سال تیم راهی المپیک شود، به غیر از این هم انتظاری نیست.

وی افزود: مردم، اعضای تیم و رسانه‌ها باید کمک کنند که البته خوشبختانه اتحاد و اتفاق خوبی ایجاد شده و کاملا مشهود است.

به من گفتند برای تماشای بازی پرسپولیس به ورزشگاه نرو

مدیر تیم فوتبال امید ایران در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد اجازه حضور احتمالی محمد مایلی‌کهن را در پرسپولیس صادر کند، اظهار داشت: همانطور که می‌دانید من پس از 42 ماه برای بازی پرسپولیس - ملوان به ورزشگاه آزادی رفتم در شرایطی که خیلی‌ها می‌گفتند رفتن من به ورزشگاه آزادی درست نیست، چون جایگاه ملی دارم و شائبه این به وجود می‌آید که من طرفدار پرسپولیس هستم و این تیم هم شرایط حساسی دارد.

برای پرسپولیس احساس خطر می‌کنیم
کاشانی ادامه داد: ما همیشه به عنوان هوادار کنار تیم پرسپولیس هستیم و البته این هواداری هم بحث سلیقه‌ای نیست، چون از باورهای زمان نوجوانی ما پدید آمده است. به هر دلیلی ما رنگ قرمز را برای طرفداری انتخاب کردیم و حالا هم برای پرسپولیس احساس خطر می‌کنیم، چون می‌دانیم تیم از نظر روحی و مادی آسیب دیده است.

حضور مایلی‌کهن در تیم امید مایه افتخار است
وی تصریح کرد: مایلی‌کهن سبقه روشنی دارد و  اینکه در تیم امید خدمت می‌کند، افتخاری است. من بعد از اردوی آنتالیا تنها یک بار تماس تلفنی با او داشتم و اگر بحث حضورش در باشگاهی مطرح است، خودش بهترین تصمیم‌گیرنده است تا بتواند صلاح کار را بداند.

اگر لازم باشد به عنوان مشاور از مایلی‌کهن استفاده می‌کنیم
مدیر تیم فوتبال امید ایران ادامه داد: اگر لازم باشد به عنوان مشاور در این بخش در خدمت مایلی‌کهن خواهیم بود اما او نیازی به این مسئله ندارد و خودش غنی است اما درباره سایر اعضای کادرفنی از دوستان خواستم با توجه به تعهدشان به تیم امید و اینکه چهل و چند روز بیشتر به بازی‌های مقدماتی نمانده تا پایان دور مقدماتی همراه با تیم باشند و بعد از پایان دور مقدماتی اگر پیشنهادی بود می‌توانند به آن فکر کنند.

وی درباره همزمانی دیدارهای تیم امید با اردوی تیم ملی فوتبال و اینکه جهانبخش و آزمون در کدام تیم حضور خواهند داشت، گفت: نشستی را به اتفاق خاکپور با کفاشیان داشتیم و در ادامه کی‌روش را در فدراسیون دیدیم و با او به صحبت پرداختیم.

به دنبال حضور جهانبخش و آزمون در تیم امید هستیم
کاشانی تصریح کرد: در آن جلسه با کی‌روش مسائل موردنظر را مطرح کردیم و خاکپور هم رزومه خود را بیان کرد. قطعاً یکی از نقاط مشترک ما با تیم ملی سردار آزمون و جهانبخش است که به دنبال ایجاد زمینه حضور آنها در تیم هستیم.

به دنبال همکاری متقابل با تیم ملی هستیم
مدیر تیم فوتبال امید ایران ادامه داد: حتماً دوستان به ما کمک خواهند کرد. ما می‌دانیم که در خردادماه تیم ملی باید در بازی‌های مقدماتی جام جهانی حضور پیدا کند و حتماً همکاری متقابل انجام خواهیم داد. ما به فلسفه برد - برد معتقدیم و این گرایش را نداریم که بر سر یک موضوع تیم امید نفع ببرد و بقیه ضرر کنند یا برعکس.

وی تصریح کرد: مسئله واضح این است که علیرضا جهانبخش و سردار آزمون با تصمیم هیئت رئیسه و دعوت محمد خاکپور حتماً در مرحله‌ای که لازم باشد به تیم امید اضافه می‌شوند و به ما کمک می‌کنند.

تعامل بارزترین نقطه تیم امید است

کاشانی در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سؤال که آیا برای تعویق هفته بیست‌وسوم لیگ برتر درخواستی داشته‌اند و اینکه آیا فکر نمی‌کند که در صورت بروز مشکلات احتمالی هجمه‌ای علیه‌اش صورت می‌گیرد، عنوان کرد: اساس کار ما روی تعامل است. در این مدتی که من به تیم امید آمدم هیچ مسئولی نبوده که من کنارش نرفته باشم. اصلا تعامل بارزترین نقطه تیم امید است.

از اینکه پشت دفتر هر مسئولی بنشینم هیچ ابایی ندارم
وی افزود: ما با کمال تواضع پشت در اتاق هر مسئولی که بشود می‌رویم و هیچ ابایی از این مسئله نداریم، بالاخره مسئولان کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، مسئولان نیروی انتظامی، سپاه و ارتش به ما کمک خواهند کرد. باز هم می‌گویم از اینکه پشت دفتر هر مسئولی بنشینم هیچ ابایی ندارم.

شرایط میزبانی ما مانند افغانستان است
مدیر تیم فوتبال امید ایران یادآور شد: هفته پیش خدمت آقای تاج رفتم و دو موضوع مهم را با او درمیان گذاشتم که حل آن از دست ما خارج است. اولین مسئله این است که ما میزبان بازی‌های انتخابی المپیک هستیم اما شرایط میزبانی‌مان مانند افغانستان است. ما سه ورزشگاه (آزادی، تختی و دستگردی) را برای این بازی‌ها در نظر داشتیم اما کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط ورزشگاه دستگردی را تأیید کرد و قرار شد هر روز دو بازی در این ورزشگاه برگزار شود.

کیفیت زمین ورزشگاه دستگردی برای تیم امید ایران خوب نیست
کاشانی تأکید کرد:‌ البته کیفیت چمن ورزشگاه دستگردی برای بازی‌ تیم‌هایی مانند نپال و افغانستان خوب است اما برای تیم ملی ایران که تحت هدایت خاکپور با 30 پاس می‌تواند دروازه حریف را باز کند، اصلاً خوب نیست.

تغییر در زمان آغاز اردوی تیم امید در کویت

وی ادامه داد: ما به دنبال آن بودیم تا اردوی تیم امید را از شانزدهم تا بیست‌وسوم اسفند در کویت برگزار کنیم اما به دلیل آنکه رقابت‌های لیگ در روز شانزدهم اسفند برگزار می‌شد، تصمیم گرفتیم روز هجدهم همین ماه تیم را به کویت اعزام کنیم و تا بیست‌وپنجم اسفند هم در این کشور باشیم.

با این شرایط اگر در افغانستان بازی می‌کردیم بهتر بود
کاشانی خاطرنشان کرد: ما حتماً باید 10 روز قبل از بازی‌ها در ایران باشیم. در حال حاضر با دو معضل روبه‌رو هستیم. یکی آنکه گفته شده بازی‌ها در ورزشگاه آزادی برگزار نمی‌شود و باید در ورزشگاه دستگردی بازی کنیم. این کیفیت برای تیم‌هایی چون افغانستان و نپال خوب است اما برای ما فاجعه است و اگر در افغانستان بازی می‌کردیم، بهتر بود. اگر ورزشگاه آزادی انتخاب نشود و قرار باشد چهار روز پیاپی و هر روز دو مسابقه در ورزشگاه دستگردی برگزار شود، سطح کیفیت تیم ما پایین خواهد آمد.

مدیر تیم فوتبال امید ایران تأکید کرد: امیدوارم مسئولان ورزشگاه آزادی، فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و کمیته المپیک شرایط روحی و روانی تیم امید را آماده کنند تا به دور نهایی انتخابی المپیک صعود کنیم.

وی مسئله فرصت زمانی را دیگر معضل پیش روی تیم امید دانست و در پاسخ به این سؤال که آیا این معضلات بهانه‌ای برای شکست‌های احتمالی نیست، گفت: من صحبت‌های خاکپور را در این زمینه کامل می‌دانم. ما فرصت زمانی اردیبهشت تا آبان را در اختیار وینگادا گذاشتیم و بعد از آن کادرفنی جدید در فرصت کوتاهی که داشت تمام توانایی خود را صرف آن کرده تا بهترین شرایط را داشته باشد.

تیم امید به خودباوری رسیده است
کاشانی تصریح کرد: بازیکنان و کادرفنی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و حتی گاهی بحث ثانیه‌ها در زمان اردوی تیم امید مطرح است و اینکه بازیکنان به موقع برای ناهار و تمرین حضور پیدا کنند. ما حداقل‌ها را برای این تیم فراهم کرده‌ایم و اعضای کادرفنی گاهی تا نیمه‌شب بیدار می‌مانند تا این تیم با تمام وجود آماده مسابقات شود. تیم امید خوشبختانه به خودباوری رسیده و همین مساله باعث شد مقابل اوکراین بهترین بازی را انجام بدهند.

کی‌روش اعلام کرد از کمک به تیم امید دریغ نمی‌کند
مدیر تیم فوتبال امید ایران در پاسخ به این سؤال که نقش کارلوس کی‌روش در تیم امید چقدر است، عنوان کرد: در قراردادی که کی‌روش با فدراسیون امضا کرده نظارت بر تیم امید هم وجود دارد. البته با توجه به همزمانی اردوهای ما با آغاز جام ملت‌های آسیا کی‌روش نتوانست در اردو حضور داشته باشد. البته پس از آن ما در جلسه‌ای خدمت کی‌روش رفتیم که در آن جلسه قول و قرارهایی داده شد و کی‌روش اعلام کرد از کمک به تیم امید دریغ نمی‌کند. کی‌روش یک وظیفه انسانی دارد که باید به آن عمل کند و یک وظیفه اداری که باز هم باید به آن عمل کند.

اعتمادبه‌نفس مناسبی نزد اعضای کادرفنی تیم امید وجود دارد
وی در واکنش به انتقاد یک خبرنگار به کادرفنی تیم امید خاطرنشان کرد: دوست خبرنگاری که این سؤال را مطرح کرده است، نظر شخصی‌اش را گفته که این نشان‌دهنده آن است که خیلی‌ها مانند این دوست ما نگران تیم امید هستند، البته اعضای کادرفنی نباید این انتقاد را حمل بر این بگذارند که توانایی ندارند بلکه مسئله چیزی دیگری است. من می‌دانم اعتمادبه‌نفس مناسبی نزد اعضای کادرفنی تیم امید وجود دارد.

کاشانی ادامه داد: بعد از اینکه ما روی کار آمدیم دیدیم که بزرگترین آسیب تیم ملی آسیب روحی و روانی است به همین خاطر دنبال افرادی رفتیم که از نظر شخصیتی ثابت شده باشد و بتواند از نظر تجربه به تیم کمک کند.

مدیر تیم فوتبال امید ایران یادآور شد: ما در بحث خروج بازیکنان ارتباط خوبی با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش داشتیم و کمک کردند که کمتر از 48 ساعت بتوانیم همه بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

ما 30 بازیکن مثل پولادی و رفیعی داریم
وی افزود: یک بار در صحبت با کی‌روش به او گفتم که اگر در تیم بزرگسالان دو بازیکن با شرایط رفیعی و پولادی دارید، ما 30 بازیکن مثل پولادی و رفیعی داریم، چرا که آنها در رده سنی المپیک هستند یا سرباز و دانشجو.

کاشانی یادآور شد: ما وقتی شش صبح از اردوی عمان بازگشتیم نامه خود را برای دریافت بازیکنان به فدراسیون فوتبال زدیم. این نامه باید از فدراسیون به کمیته المپیک رفته و سپس از آنجا به وزارت ورزش و در ادامه تربیت‌بدنی نیروهای مسلح می‌رفت. در نهایت این نامه به دست حفاظت اطلاعات می‌رسید و آنها 25 روز برای پاسخ دادن فرصت داشتند اما همانطور که گفتم ما بعد از آنکه یکشنبه وارد ایران شدیم روز پنجشنبه با 30 بازیکن به ترکیه رفتیم.

مدیر تیم فوتبال امید ایران ادامه داد: ما از کمک ارتش و سپاه در حالی بهره‌مند شدیم که برای خروج از کشور به 17، 18 مجوز مختلف نیاز داشتیم.

وی درباره دلیل انتقال میزبانی مسابقات انتخابی المپیک از اهواز به تهران گفت: در این بحث نکات منفی و مثبت مختلفی وجود داشت. می‌دانستیم که در اهواز تماشاگران زیادی به ورزشگاه خواهند آمد اما در بحث لجستیک و مشکلاتی چون بحث ریزگردها و اینکه تیم عربستان هم در مسابقات حضور دارد و امکان دارد در اهواز شرایط مشابهی با عربستان را تجربه کند، تصمیم گرفتیم تا میزبانی را به تهران بیاوریم.

بازی در ورزشگاه دستگردی برای ما فرقی با بازی در نپال و افغانستان ندارد

کاشانی افزود: البته اگر قرار باشد بازی‌ها به جای آزادی در دستگردی برگزار شود، آن وقت باز هم انتخاب غلط انجام داده‌ایم و دیگر فرقی با اینکه در نپال یا افغانستان بازی کنیم، وجود نخواهد داشت. مشکل اصلی ما در این است که ورزشگاه آزادی میزبان باشد. ضمن اینکه از تمامی خانواده‌ها خواهش می‌کنم تا در ایام عید برای حمایت از تیم امید بیایند.

مدیر تیم فوتبال امید ایران در مورد اینکه علت مخالفت با استفاده از ورزشگاه آزادی چیست، پاسخ داد: فکر می‌کنم یکی از بحث‌ها برگزاری دو بازی در یک روز است، در چنین شرایط باید چهار رختکن در ورزشگاه باشد اما ورزشگاه آزادی دو رختکن دارد. البته تاج به ما قول داده که امکان ایجاد دو رختکن دیگر هم فراهم شود.

مردم حاضرند به حساب تیم امید برای بازی در ورزشگاه آزادی پول واریز کنند

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم موضوع دیگر بحث هزینه‌های ورزشگاه بود که شاید آزادی هزینه‌اش تا 65 میلیون تومان بشود اما معتقدم مردم ما آنقدر عرق ملی دارند که اگر شماره حسابی را اعلام کنیم، حاضر هستند به حساب تیم امید برای بازی در ورزشگاه آزادی پول واریز کنند.

از اینکه از توانایی خاکپور استفاده نمی‌کردیم اظهار شرمندگی می‌کردم
کاشانی درباره بحث کادرفنی تیم امید با اشاره به اینکه قطبی را زمانی که شناسنامه و پاسپورت ایرانی نداشت به کشورمان آوردند، افزود: یک مربی دیگر مرزبان بود که یک مربی ایرانی شاغل در آلمان محسوب می‌شد اما امروز در تیم پدیده کار می‌کند. در مورد خاکپور هم زمانی که در ایران نبود بارها از او خواستم که به ایران بیاید و از اینکه از توانایی مربی چون او استفاده نمی‌کردیم اظهار شرمندگی می‌کردم.

مدیر تیم فوتبال المپیک ایران ادامه داد: من از تمامی استعدادها و کادر فنی که در این فرصت کم تلاش خود را انجام دادند تشکر می‌کنم. 41-42 بازیکن از لیگ دسته یک و همین تعداد را از لیگ برتر مورد آزمایش قرار دادیم که حضور و اسکان آنها خودش کار بزرگی بود و برای اولین بار در فوتبال ما انجام شد.

وی ادامه داد: شاید باورتان نشود اما ما در اردوهای برون‌مرزی سعی کردیم آنقدر به بازیکن خوش بگذرد که بازیکن این تیم حتی پس از اینکه بچه‌دار شد برای بچه‌اش تعریف کند که یک زمانی با تیم امید به اردو رفته است! یادم می‌آید که در یک بازی لیگ یک با تیم کرجی کادرفنی آن تیم پس از اینکه چند دقیقه‌ای کنار ما ایستاد توجه‌اش به بازی جلب شد، این یعنی توجه کادرفنی به تیم بسیار زیاد است.

در تیم امید دیگر خبری از مشکلات و اتفاقات گذشته نیست

کاشانی ادامه داد: پیش از این یک بازیکن در اردوی تیم ملی روزی 100 دلار پول توجیبی می‌گرفت و در اردوی تیم امید 20 دلار. همیشه تیم امید مشکل پوشاک داشته و اردوها هم خوب برگزار نمی‌شده اما دیگر خبری از این مسائل و اتفاقات نیست. ما سعی کردیم تیم امید را به سمتی ببریم که شخصیت پیدا کند. امیدوارم این روند همینطور ادامه داشته باشد.

مدیر تیم فوتبال امید ایران تصریح کرد: کی‌روش بارها گفته در جام ملت‌های آسیا تیم‌هایی مانند استرالیا و قطر 8 و 11 بازی تدارکاتی داشتند و من خوشحالم که بگویم پس از بازی با سوریه و کویت تیم ما 11، 12 بازی دوستانه انجام داده است.

فدراسیون فوتبال مشکلات مالی زیادی دارد
وی در ادامه در مورد مشکلات مالی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال مشکلات مالی زیادی دارد و فقط هم به مسئله میزبانی ما برای مسابقات انتخابی المپیک مربوط نمی‌شود، حتی کی‌روش هم قبلاً گفت که تیم ملی پول نداشت تا آنالیزورش را در جام ملت‌های آسیا برای تماشای بازی تیم‌های رقیب بفرستد.

مشکلات فدراسیون فوتبال به خاطر تحریم‌هاست
کاشانی ادامه داد: ما برای میزبانی انتخابی المپیک مشکلی نداریم، چون از همین الان هتل تیم‌ها، هتل تیم داوری و زمین بازی مشخص شده است ولی مسئله مهم این است که مشکلات مالی فدراسیون نگران‌کننده است، حتی کادرفنی تیم ملی هم شش ماه است که حقوق نگرفته است. با این حال خیلی از این مشکلات مالی به خاطر تحریم‌هاست و اینکه این تحریم‌ها اجازه نمی‌دهد پول‌های فیفا و AFC به ما برسد.

مدیر تیم فوتبال المپیک ایران در پاسخ به این سوال که آیا ناراحت نمی‌شود برای تیم امید به دفتر مسئولان برود و اینکه آیا اگر او چشم‌ آبی بود کارش راحت‌تر راه می‌افتاد، گفت: هر کاری که می‌کنیم باید به نفع منافع ملی کشورمان باشد. اگر من پشت در اتاق فلان مسئول می‌نشینم به خاطر تیم امید است. همین فردا قرار است به دیدار کیومرث هاشمی بروم، به فدراسیون، سازمان لیگ و حتی وزارت ورزش بروم و در مورد تیم امید جلسه بگذارم. ما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا مشکل تیم امید در راه صعود به المپیک حل شود و دیگر مسئله و موردی وجود نداشته باشد.

تلاش کردم فردی باشخصیت روی نیمکت تیم امید بنشیند
وی درباره محل تأمین هزینه‌های تیم فوتبال امید کشورمان تصریح کرد: از زمانی که به این تیم اضافه شدم تلاش کردم تا فردی باشخصیت روی نیمکت تیم امید بنشیند به همین دلیل به سراغ محمد خاکپور رفتم و به او هم گفتم که این بار اگر در تیم امید قبول مسئولیت نکند به در خانه‌اش رفته و با همسرش در این مورد صحبت می‌کنم.

کاشانی تأکید کرد: زمانی که از تیم امید جدا شدم و در فدراسیون و کمیته فنی خاکپور برای هدایت تیم امید انتخاب شد از داخل جلسه با من تماس گرفت و خواست که به کمک تیم امید بیایم که من هم گفتم پای رابطه دوستانه 28 ساله‌مان هستم و هر کمکی از دستم بربیاید انجام می‌دهم.

فدراسیون فوتبال توان هزینه‌های تیم امید را ندارد
مدیر تیم فوتبال المپیک ایران با اشاره به اسپانسرهایی که از تیم امید حمایت می‌کنند، گفت: فدراسیون توان این هزینه‌ها را ندارد. ما همین امروز هدایایی را به خبرنگاران دادیم که به قول روحانی شق‌القمر آنها و این هدایا را اسپانسر تهیه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حتی برای جلسه امروز در شهرداری منطقه 9 ریالی پرداخت نکرده‌ایم. ما همچنین حساب مشترکی داریم که هر کمکی به تیم امید می‌شود به آن حساب می‌رود و تنها برای این تیم هزینه می‌شود.

کاشانی خاطرنشان کرد: زمانی که به تیم امید آمدیم صندلی ماساژ و حتی لباس نداشتیم اما از محل همین کمک‌ها و بدون احتساب کمک‌های آل‌اشپورت 220 میلیون تومان البسه در اختیار تیم امید قرار گرفته است. مایلی‌کهن به ما گفت که در تمام طول عمر ورزشی خود این اندازه لباس تحویل نگرفته است.

مدیر تیم فوتبال المپیک ایران ادامه داد: ما شرایط را به گونه‌ای فراهم کرده‌ایم که اگر مثلاً در اردوی کویت آنها تنها هزینه 30 نفر را تقبل کردند و ما خواستیم 40 نفر را ببریم یا اینکه خاکپور نظرش این بود به جای هفت روز 10 روز در آن کشور بمانیم خواسته کادرفنی اجابت شود.

وی در مورد اینکه چرا برای بحث تعویق هفته بیست‌وسوم لیگ برتر به سبک کی‌روش به سازمان لیگ فشار نمی‌آورد، گفت: ما با تاج صحبت کردیم و او به ما گفت طبق برنامه کارمان را انجام می‌دهیم. بهروان به دلیل آنکه ناظر بازی سایپا - استقلال بود در آن جلسه حضور نداشت اما تاج به ما قول داد که تمامی کمک‌های لازم را انجام دهد.

سبک و روش کاری کی‌روش را بلد نیستم
کاشانی افزود: من به سبک کی‌روش عمل نمی‌کنم و این روش را بلد نیستم، چرا که او مربی نامی و حرفه‌ای است، بلکه به سبک ایرانی و فرهنگ خودمان از سازمان لیگ خواهش می‌کنم تا مشکلات برطرف شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس