کد خبر 387654
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

یک کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران تا ۳ روز آینده درپایتخت خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: امشب در ارتفاعات تهران شاهد بارش برف خواهیم بود همچنین امروز و فردا بارش پراکنده و خفیف در تهران حاکم است.

وی با بیان اینکه از امروز تا چهارشنبه در تهران بارش باران داریم که به تدریج شدت می‌یابد، گفت: بیشنیه دمای امروز تهران به 16 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و در سه‌شنبه و چهارشنبه تهران بارانی است.

**بارش برف هم‌اکنون در آبعلی/ وزش باد شدید جنوبی در 3 روز آینده در گیلان و اردبیل

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه اکنون در آبعلی بارش برف و در شمیرانات بارش باران داریم، افزود: یک سامانه بارشی در ترکیه و مدیترانه مستقر شده است که این امر امواج بارش متناوب را به دنبال دارد و وضعیت هوای کشور را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد.

نقشینه با بیان این‌که طی 24 ساعت آینده در جنوب غرب بارش باران خواهیم داشت، اظهار داشت: روی ارتفاعات زاگرس مرکزی و غربی و دامنه‌های شمالی وزش باد و بارش باران خواهیم داشت. همچنین وزش باد جنوبی در گیلان و اردبیل طی 3 روز آینده شدت می‌یابد.

** بروز گرد و خاک امروز و فردا در مناطق غرب و جنوب کشور

وی با اشاره به این‌که وزش باد در غرب، جنوب، شمال شرق و شرق کشور امروز و فردا منجر به بروز پدیده گرد و خاک می‌شود، گفت: در 3 روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود و بارش باران در 3 روز آینده در کردستان و لرستان و رعد برق و باران در بوشهر و کرمانشاه رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در روز سه‌شنبه بارش باران در همدان، تهران، اصفهان، قارس، چهارمحال و بختیاری و ایلام پیش‌بینی شده است.

** غرب کشور گرم شد/ سواحل شمال 10 و غرب کشور 15 درجه گرم‌تر شد

نقشینه با بیان اینکه سواحل شمال کشور تا 10 درجه افزایش دما داشته است، اظهار داشت: غرب کشور نیز تا 15 درجه گرم‌تر شده است درواقع غرب کشور گرمای محسوسی پیدا کرده است؛ دمای هوای بوشهر و گرگان 21،ساری 22، بندرعباس 25 و اهواز 26 درجه سانتی‌گراد است.

وی با بیان این‌که امروز صبح شهرکرد و کرمان سردترین نقطه کشور بوده است، گفت: مسافران در جاده‌های کشور به ویژه در مناطق کوهستانی به دلیل بارش برف باید باید با احتیاط برانند چراکه جاده لغزنده است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس