کد خبر 38764
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹

دبير کميته پيشگيري و کنترل ايدز سازمان بهزيستي کشور با بيان اين که ايران در کنترل شروع HIV در معتادان تزريقي موفق بوده است، در عين حال از آغاز موج سوم اين بيماري ناشي از انتقال ويروس HIV از طريق رفتارهاي پرخطر جنسي ابراز نگراني کرد.

به گزارش مشرق، دکتر مجيد رضازاده در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اين که طي دهه هفتاد شروع ايدز در ميان معتادان تزريقي روز به روز افزايش مي‌يافت، عنوان کرد: بر اساس تازه‌ترين گزارش وزارت بهداشت، در سال‌هاي اخير چنين وضعيتي را در ميان افرادي که داراي رفتارهاي پرخطر جنسي هستند، شاهديم.

وي آن دسته از زنان آسيب‌ديده اجتماعي که به هر دليل ممکن است نسبت به رفتارهاي پرخطر جنسي اجباري يا اختياري مبادرت ورزند را در معرض ابتلا به HIV عنوان و اضافه کرد: سازمان بهزيستي به همه اين افراد دسترسي ندارد.

رضازاده ادامه داد: از آنجا که کليه گروه‌هاي آسيب ديده اجتماعي همچون دختران فراري و زنان آسيب ديده چنين رفتارهايي ندارند، نمي‌توان آمار دقيقي از تعداد افراد در معرض HIV از طريق رفتارهاي پرخطر جنسي ارائه داد.

دبير کميته پيشگيري و کنترل ايدز سازمان بهزيستي کشور با بيان اين که اين افراد اغلب از طريق مراجع قضايي به بهزيستي معرفي مي‌شوند، خاطرنشان کرد: عده‌اي از آنها نيز به صورت خودمعرف و يا با مراجعه به اورژانس اجتماعي شناسايي مي‌شوند.

وي ارائه آموزش از طريق گروه‌هاي همسان زنان و دختران در معرض HIV را يکي از مهمترين برنامه‌هاي کاهش آسيب سازمان بهزيستي براي اين دسته از افراد برشمرد و افزود: گروه‌هاي همسان پس از کسب آموزش‌هاي لازم نسبت به آگاه‌سازي زنان و دختران در معرض HIV شناسايي شده از سوي بهزيستي اقدام مي‌کنند.

وي در توضيح گروه‌هاي همسان، اظهار کرد: اين افراد از ميان زنان و دختران آسيب ديده‌اي انتخاب مي‌شوند که رفتارهاي بهتري نسبت به ديگر زنان و دختران آسيب ديده دارند.

به گفته رضازاده، در مواقع لزوم اقلام بهداشتي نيز در اختيار اين گروه قرار مي‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس