کد خبر 387602
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

جدیدترین تحولات میدانی سوریه از خسارات سنگین وارده به گروه تروریستی تکفیری «داعش» در ریف‌های «حمص» و «حسکه» و ادامه عملیات‌های متمرکز ارتش سوریه در منطقه «غوطه شرقی دمشق» برای سومین روز متوالی حکایت دارد.

به گزارش مشرق، یگان‌های ارتش سوریه روز گذشته (شنبه) ضربات مهلکی را به گروه تروریستی تکفیری «داعش» از طریق هدف قرار دادن مواضع و تجمعات آنها در ریف حمص، واقع در مرکز سوریه وارد کردند.

بر اساس گزارش‌های رسیده نیروهای ارتش سوریه با نصب چندین کمین محکم در مناطق سلام غربی، السلطانیة،‌ أم الریش، عقیربات، مهین و حسیا همزمان با هدف گرفتن یک کاروان وابسته به این گروه تکفیری بین دو روستای المشیرفة و التویبة ضربات مهلکی را به داعش وارد کرده و ده‌ها نفر از آنها را به قتل رساندند.

این درحالی است که از منطقه میدان نفتی و گازی «حقل الشاعر» نیز گزارش می‌شود که نیروهای ارتش سوریه تلاش عناصر مسلح برای نفوذ به شهرک «خطاب» در این منطقه را ناکام ساختند و نیروی هوایی ارتش سوریه نیز با پرواز بر افراز مناطق مزارع السعن، الغنطو،‌ رستن و تلبیسه در شمال غربی حمص مواضع و تجمعات گروه‌های مسلح در این منطقه را ناکام ساختند.

در ریف دمشق نیروهای ارتش سوریه تروریست‌ها را در محور شمالی غوطه شرقی دمشق در مناطق تل الصوان و محور دوما و اردوگاه آوارگان فلسطینی «الوفدین» برای سومین روز متوالی هدف قرار داده و موفق به پیشروی‌های جدید در این محورها شدند.

این درحالی است که به موازات عملیات ارتش بسیاری از عناصر مسلح از میدان نبرد فرار کرده و به منطقه «تل الضواهری» در نزدیکی تل الصوان متمرکز شدند، در حالی‌که محور عملیاتی «زبدین» در ریف دمشق همچنان شاهد ادامه عملیات گسترده ارتش سوریه است.

در ریف حسکه و در محور غربی آن ارتش سوریه تجمعات داعش در مفرق الصدیق، الحاووز و دو مزرعه السعید و أبو رهف هدف قرار داده و تعدادی از عناصر تکفیری داعش را به قتل رساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SMM ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    ایول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس