کد خبر 386510
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵

به تازگی یک گروه تروریستی جدید تحت عنوان «جیش الجهاد» در سوریه تاسیس شده است که گفته می شود هدف آن ایجاد یک منطقه حائل در مرزهای سوریه با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، بیش از سه سال از بحران سوریه می‌گذرد، بحرانی که به دلیل دخالت‌های خارجی به صورت یک جنگ تمام‌عیار بر مردم این کشور تحمیل شد. این دخالت‌های خارجی از طریق حمایت‌های تسلیحاتی و مالی از گروه‌های تروریستی صورت گرفت که هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. چنان‌که گزارش می‌شود بتازگی نیز یک گروه تروریستی جدید تحت عنوان «جیش الجهاد» در این کشور تاسیس شده است.

گفته می شود هدف این گروه جدید تروریستی که مانند دیگر گروه های تروریستی فعال در سوریه از حمایت های عربی و غربی و صهیونیستی برخوردار است، ایجاد یک منطقه حائل در مرزهای سوریه با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش العالم، عناصری از گروهک هایی مانند «ذوالنورین» و «جبهه ثوار سوریه» در این گروه ادغام شده اند. این گروه تروریستی فعالیت های خود را در شهرهای درعا و القنیطره در جنوب سوریه متمرکز کرده است. نکته عجیب این که گروه یاد شده شعارهایی همچون «پرچم متعلق به تشکیلات القاعده است» و «داعش حق تحکیم و تسلط بر منطقه دارد» را برای خود انتخاب کرده است.

القاعده گروه تروریستی مشهوری است که بعد از کشته شدن اسامه بن لادن رهبری آن را ایمن الظواهری پزشک مصری برعهده گرفت. این گروه همچنان در قالب هسته های تروریستی در سراسر جهان فعال است. داعش نیز گروهی است که با تصرف بخش هایی از خاک سوریه و عراق اعلام خلافت اسلامی خودخوانده کرد.

در سوریه البته گروه های دیگری نیز فعال هستند که یکی از خطرناک ترینشان «جبهه النصره» توصیف می شود. جبهه النصره قصد نفوذ به لبنان از طریق سوریه را داشت که حزب الله لبنان با آن مقابله کرد.

ستاد فرماندهی گروه تروریستی «جیش الجهاد» سه سرکرده دارد که هر کدام وظیفه ای خاص دارند و به تفکیک، ماموریت های عمومی، قانونی و نظامی را برعهده دارند.

گروه تروریستی جیش الجهاد تصمیم دارد دادگاهی قانونی برای خود ایجاد کند. گروهک هایی که به این گروه تروریستی ملحق شده اند هشت تا ده گروهک می شوند که در راس آنها گروهک «سرایا الجهاد» قرار دارد. این گروه نیز در گذشته با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بود. گروهک های «ذوالنورین»، «مجاهدی الشام» و «جبهه انقلابیون سوریه» به فرماندهی یک تبعه عربستانی در سوریه به نام جمال معروف نیز به این گروه ملحق شده است. از سوی دیگر، گروهک های «شباب اهل السلف»، «جندالاسلام»، «ابوبصیر» و «البنیان المرصوص» نیز که از حمایت های قطر برخوردار است، به این گروه پیوسته اند.

حمایت از رژیم صهیونیستی

منابع خبری می گویند تشکیل این گروه تروریستی جدید در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی است و هدف آن تشکیل منطقه ای در مرزهای فلسطین اشغالی و سوریه با عرض شش کیلومتر است. کسانی که در این منطقه حضور خواهند داشت در واقع در نقطه مرز پایانی قلمروی جبهه النصره خواهند بود. قرار است در این منطقه گروه تروریستی جدید «جیش الجهاد» حضور داشته باشد تا به طور کامل بتواند جنوب سوریه را تحت پوشش خود قرار دهد.

تحلیلگران سیاسی زمان تشکیل این گروه مسلح را در ارتباط با حوادث اخیر جولان می دانند، زیرا بر این باورند که با تشکیل این گروه تروریستی رژیم صهیونیستی کمربند امنیتی خود را گسترش می دهد تا همه این منطقه را از ارتش سوریه و حزب الله لبنان تخلیه کرده و جلوی هرگونه مقاومت احتمالی را در آینده بگیرد. هدف اصلی جلوگیری از تکرار عملیات مشابه عملیات شبعاست که چند روز پیش از سوی حزب الله لبنان به اجرا درآمد.

چهارشنبه هفته گذشته حزب الله لبنان پس از عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه القنیطره، در عرض ده روز با اجرای عملیات مزارع شبعا انتفام خون شهدای خود را گرفت و ستون نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که شماری از نظامیان صهیونیست کشته یا زخمی شدند.

پیشروی های ارتش سوریه

خبر تشکیل گروه تروریستی جدید «جیش الجهاد» در سوریه در حالی منتشر می شود که نیروهای ارتش سوریه به فرماندهی عصام زهرالدین با ادامه پیشروی در اطراف فرودگاه نظامی دیر الزور، موفق شدند 60 تروریست داعشی را از پای درآورند. در این عملیات بیش از 17 خودروی مجهز به تیربار سنگین داعش منهدم شد و بیش از 60 تکفیری وابسته به این گروه کشته شدند.

همزمان با آن یگان های ارتش سوریه دو حمله گسترده داعش به دو منطقه حویجه صکر و کوه «الثرده» را دفع و عناصر داعشی را وادار به عقب نشینی از این منطقه کردند. همچنین ارتش سوریه موفق شد در مناطق مختلف ریف حسکه به پیروزی های جدیدی دست یافته و ضمن قطع یکی از مهم ترین راه های ارتباطی و امدادی داعش از عراق به رقه در سوریه، این گروه تروریستی را در ریف حسکه زمینگیر کند. شهر رقه مرکز گروه تروریستی داعش است.

علی عبدالکریم، سفیر سوریه در لبنان با بیان این که سال 2015 در پیروزی دمشق بر تروریسم سرنوشت ساز خواهد بود، تاکید کرد در سال جاری میلادی نشانه هایی که این پیروزی را تاکید می کند، پدیدار خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ریاستی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    اسراییل برای اینده منطقه داره یک ارتش مزدوری مثل ارتش انتوان لحد درست میکنه که حایل سوریه واسراییل بشه
  • مرگ بر بی بی سی ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    رفتم تو بی بی سی گفتم اسرائیل داره از داعشیون حمایت میکنه بلاکم کرد :D اوج آزادی بیانشو درک کردم :D :))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس