کد خبر 387280
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ بررسی امکان استفاده از روسازی‌های بتنی به عنوان جایگزین مناسب روسازی‌های آسفالتی و برنامه‌ریزی عملیاتی کردن آن با توجه به افزایش قیمت قیر در سال‌های گذشته، انجام شده است که در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

 به گزارش مشرق، علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده، 9.2 درصد اعتبارات در بخش آزادراهی، 45.4 درصد در بخش راه‌آهن و 45.4 درصد از اعتبارات در بخش احداث بزرگراه، راه اصلی و بهسازی است.

اعتبار منابع عمومی برای طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای در سال 94

وی بیان کرد: اعتبار مصوب سال 93 راه‌آهن، 9 هزار و 385 میلیارد ریال بود که در لایحه بودجه 94، این رقم به 12 هزار و 384 میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: اعتبار مصوب سال 93 احداث آزادراه‌ها 2 هزار و 436 میلیارد ریال بود که در لایحه بودجه 94 به 2 هزار و 510 میلیارد ریال افزایش یافت.

نورزاد اضافه کرد: همچنین در بخش احداث بزرگراه، راه اصلی و بهسازی، اعتبار مصوب سال 93، رقم 8 هزار و 52 میلیارد ریال بود که در لایحه بودجه 94 به 12 هزار و 377 میلیارد ریال افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در کل اعتبارات مصوب راه‌آهن، آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و بهسازی در سال 93، رقم 19 هزار و 873 میلیارد ریال بود که در لایحه بودجه 94 به 27 هزار و 271 میلیارد ریال افزایش یافت.

هدفگذاری ساخت 940 کیلومتر انواع راه و راه‌آهن در سال 94

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: هدفگذاری شده است در سال 94، میزان 600 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، 95 کیلومتر آزادراه و 245 کیلومتر راه‌آهن ساخته شود که سرجمع 940 کیلومتر خواهد بود.

وی تأکید کرد: اهداف کمی تعیین شده بر اساس تکمیل و اتمام عملیات روسازی طرح‌های در دست اجرا در نظر گرفته شده است، بدیهی است بخشی از منابع صرف عملیات اجرایی زیرسازی و پیشرفت فیزیکی در سایر پروژه‌ها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل یادآور شد: اهداف مذکور بر اساس لایحه بودجه 94 و تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز برآورده‌ شده است.

استفاده از روسازی‌های بتنی به عنوان جایگزین مناسب روسازی‌های آسفالتی

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ‌بازنگری در طرح‌های مطالعاتی و استفاده از فن‌آوری‌های نوین در احداث زیرساخت‌های حمل و نقل با رویکرد استفاده بهینه از منابع مالی و کاهش هزینه‌ها، از رویکرد‌های سال‌ آینده شرکت ساخت است.

نورزاد ادامه داد: توجه به توسعه ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی برای کاهش سهم حمل و نقل جاده‌ای در چارچوب طرح‌های بالادستی و طرح جامعه حمل و نقل، شناسایی و پیشنهاد اولویت‌های ساخت پروژه‌های جدید حمل و نقل در کریدورهای اصلی به منظور تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها از دیگر هدف‌گذاری‌های سال آینده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: همچنین تلاش می‌کنیم اولویت‌بندی عملیات اجرایی پروژه‌ها با توجه به محدودیت‌ منابع مالی در چارچوب طرح جامع حمل و نقل به عنوان راهنمای برنامه‌ریزی کارآمد در توسعه زیرساخت‌ها انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:‌ بررسی امکان استفاده از روسازی‌های بتنی به عنوان جایگزین مناسب روسازی‌های آسفالتی و برنامه‌ریزی عملیاتی کردن آن با توجه به افزایش قیمت قیر در سال‌های گذشته، انجام شده است که در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس