بازیگر فیلم«ماهی سیاه کوچولو» گفت: انتخاب نقش شهرزاد در این فیلم صد درصد آگاهانه بود و از آن بسیار خوشحالم و من برای نشان دادن مظلومیت امام حسین(ع) حاضرم نقش یزید هم بازی کنم.

به گزارش مشرق، نشست فیلم «ماهی سیاه کوچولو» با حضور محمدرضا شفیعی تهیه کننده، مجید اسماعیلی کارگردان، مریلازارعی، مصطفی زمانی، همایون ارشادی و جمشید گرگین بازیگر و علی طالب آبادی نویسنده، برگزار شد.

در ابتدا مجید اسماعیلی کارگردان تنهای به صحبت کوتاهی بسنده کرد و در خصوص نحوه ساخت فیلم خود گفت: پیش از تولید فیلم «ماهی سیاه کوچولو» همکاری دیگری با علی طالب آبادی داشتم.

محمدرضا شفیعی تهیه کننده فیلم در خصو پرداخت به این ایده اظهار داشت: مضوع این فیلم از دوسال پیش توسط طالب آبادی مطرح شده بود و وقایع سال 60 اوایل بعد از انقلاب را دببر می گرفت و با پرداخت به داستان «شهرزاد» فیلم «ماهی سیاه کوچولو» شکل گرفت.

وی در خصوص بودجه این فیلم عنوان کرد: گاهی اتفاقاتی می‌افتد که فیلم‌ها شبیه سفارش دهندگان می‌شوند. ما برای این فیلم هم در محتوا با جایی مشکل نداشتیم اما در شیوه گفتن تفاوت داشتیم به همین دلیل همکاری ما با جایی صورت نگرفت و چون روی فیلمنامه کار زیادی شده بود‌ و مصمم بودیم که این فیلم را بسازیم بنابراین کار را خودمان دنبال کردیم.

مریلا زارعی بازیگر «ماهی سیاه کوچولو» در خصوص بازی در نقشی متفاوت از بازی قبلی خود در فیلم «شیار143»  گفت: برای بازی در نقشی که 180 درجه مقابل «الفت» «شیار143» باشد، صبر کردم تا به «ماهی سیاه کوچولو» رسیدم و نقش شهرزاد را کاملا آگاهانه پذیرفته است و حاضر است برای نشان دادن مظلومیت امام حسین(ع) نقش یزید را هم بازی کند.

وی درباره بازی در نقش شهرزاد فیلم «ماهی سیاه کوچولو» عنوان کرد: سال گذشته آنچه برایم شفاف بود،این بود که در سال آینده نقشی را قبول نمی‌کنم، مگر اینکه 180 درجه مقابل نقش "الفت" در شیار 143 باشد.

زارعی تصریح کرد: نقشی را که انتخاب گرده بودم اصلا ارتباطی به تحلیل های چند روز اخیر نداشت و این تصمیم یک چالش بازیگری برای خودم بود، چون احساس کردم به احترام الفت باید از آن فاصله بگیرم تا مبادا خدای نکرده به نقشی الصاق شوم و یا باعث سوء استفاده از آن شوم به همین دلیل از آن فاصله گرفتم، اگرچه برایم سخت و دردناک بود.

وی ادامه داد: حدود 14 ماه صبر کردم و فقط سناریو خواندم که خیلی از آنها امسال در جشنواره فیلم فجر با حضور درخشان همکارانم نمایش داده شده است. اما از آنجا که نقطه گذاری کرده بودم تا هیچ نقش مادرانه‌ای را قبول نکنم، وقتی سناریوی «ماهی سیاه کوچولو» از طرف آقای طالب‌آبادی مطرح شد‌، آن را قبول کردم.

زارعی در خصو پذیرش این کار اظهار داشت: اعتقادم این است که باید به نیروهای جوان بها داد اما نه به این قیمت که گذشتگان را کنار گذاشت، این تجربه جدید برای من هم یک نوعی تازه شدن بود ،ضمن اینکه برهه‌ای از تاریخ کشور در این فیلم روایت شد که برایم جذاب بود.

این بازیگر همچنین گفت: پروژه‌ی «ماهی سیاه کوچول» بسیار سخت بود و امروز اولین بار آن را تماشا کردم. اما احساس می‌کنم آنقدر که ما سختی کشیدیم در فیلم معلوم نیست.

وی با اشاره به محدویت نقش زن ها در فیلم نامه اظهار داشت:وقتی 20 سال در سینما کار می‌کنید خوب است، برای اینکه سالیان سال روی پرده تحمل شویم‌، فیلمنامه نویسان مخصوصا برای خانم‌ها نقش‌های متفاوت‌تری بنویسند.

زارعی همچنین در پاسخ به اظهارنظری درباره تفاوت این نقش با فیلم‌های قبلی‌اش به خصوص «شیار 143» گفت: مدتی قبل یکی از دوستان تماس گرفت تا فیلمنامه‌ای را برایم بفرستد اما کمی احتیاط می‌کرد، چون فکر می‌کرد من دیگر نقشی متفاوت با دو فیلم قبلی‌ام را نمی‌پذیرم و این برایم عجیب است، چون من مریلا زارعی هستم و با همین اعتقادی که در الفت بازی کردم در «زن زیادی»‌، «زن دوم»،«خروس جنگی» و... هم بازی کرده‌ام.
 
وی افزود: چرا فکر می‌کنید پارسال که الفت را بازی کردم به خاطر اتفاق ویژه‌ای بوده که در من رخ داده بود؟ در حالی که برای همه نقش‌هایم در فیلم‌های سینمایی اعم از عالی و درجه یک یا عامه پسند انرژی گذاشتم و ارزش قائلم چون برای مخاطبم ارزش قائل هستم.
 
 زارعی با تاکید بر اینکه «ماهی سیاه کوچولو» بخشی از تاریخ مملکت است که خیلی از مردم نمی‌دانند سال‌ها قبل در مرزهایشان چه اتفاقاتی می‌افتاد خاطرنشان کرد: انتخاب نقش شهرزاد در این فیلم صد درصد آگاهانه بود و از آن بسیار خوشحالم و من برای نشان دادن مظلومیت امام حسین(ع) حاضرم نقش یزید هم بازی کنم.
 
مصطفی زمانی یکی دیگر از بازیگران «ماهی سیاه کوچولو» هم در سخنانی که بیشتر آن با انتقاد و کنایه بود‌، به نقل قول یکی از دوستانش اشاره کرد که نسبت به بازی او در چنین فیلمی واکنش نشان داده بود و گفت: من امروز فیلم را برای اولین بار تماشا کردم، در حالی که سالن پر از تماشاگر بود و احساس کردم فیلم درست است.
 
وی با اشاره به چند دست زدن کوتاه از سوی معدود تماشاگرانی در سالن با تاکید بر اینکه اولین منتقد آثارش خودش است،گفت: دو سه باری در گوشه‌هایی از سالن جرقه‌هایی زده شد، ولی آتش نگرفت به همین دلیل احساس کردم فیلم درست است و از منتقدان هم خواهش می‌کنم که به این کارگردان باهوش احترام بگذارند.
 
زمانی ادامه داد: روزی که آقای شفیعی (تهیه کننده) خواست قرارداد ببندد، از او پرسیدم پول این فیلم را از کجا می‌آورد که گفت: شخصی است و من هم گفتم پس پول فیلم شخصی را به من بده. اما سر فیلمبرداری شرایطی را دیدم که احساس کردم او دروغ گفته و پروژه مربوط به جای خاصی است که البته آقای شفیعی در جواب گفت، اگر قرار باشد از جایی پول گرفته باشم، باید در تیتراژ فیلم تشکر کنم و امروز که آن را چک کردم، متوجه شدم راست می‌گفت فیلم را خودش ساخته است.
 
همایون ارشادی دیگر بازیگر فیلم با انتقاد از کمبود جا برای نشستن تمام عوامل فیلم گفت: از داروغه‌زاده (مدیر کاخ جشنواره) درخواست دارم تا از سال آینده صندلی‌های بیشتری را برای حضور عوامل فیلم و معرفی آنها اختصاص دهد.

مصطفی زمانی نیز در واکنش به صحبت های همایون ارشادی ایستاده دیگر عوامل فیلم را تشویق کرد.

وی در واکنش به استاد خطاب گرفتن توسط منتقد نشست عنوان کرد: من بارها گقتم که استاد نیستم و تا الان شاگردی کردم.

جمشید گرگین دیگر بازیگر فیلم در خصوص همکاری خود اظهار داشت: اواخر کار به این پروژه پیوستم و با توجه به اینکه مدت طولانی بود کاری نکرده بودم به دعوت تهیه کننده و نویسنده این کار را پذیرفتم چراکه در کار محمدرضا شفیعی دغدغه فرهنگی دیدم.

گفتنی است در این نشست که در ابتدا بی حاشیه برگزار شد اما در ادامه حاشیه هایی را بر داشت ابتدا در خصوص دست زدن های تماشاگران در حین تماشای فیلم مصطفی زمانی و علی علایی واکنش های متفاوتی را مطرح کردند و همچنین منتقد جلسه هنگام خواندن سریع یکی از سوالات حاضران با واکنش خبرنگار روبرو شد، چرا که سوال وی توسط منتقد برنامه واضح مطرح نشد اما علی با عذرخواهی به این حاشیه خاتمه داد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مصطفی ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    این خانم اگه امام حسین براش ارزش داره حجابشو رعایت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس