آمریکا از حالت ابرقدرتی خارج شده و دیگر نمی‌تواند نظرات خودش را تحمیل کند که این مسأله به دلیل وجود قدرتی به نام ایران است.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی شب گذشته در مراسم جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با بیان این که امام خمینی(ره) به پیروی از حضرت سیدالشهدا(ع) قیام کرد تا اصلاح پیشه کند، افزود: به لطف خداوند نتیجه این قیام پیروزی و ایجاد حکومت و  نظام اسلامی بود، از همین رو انقلاب استمرار نهضت عاشورا است  و  هرچه داریم به برکت انقلاب است و این انقلاب میراثی است که امام فرمود اگر برای کسب نظام اسلامی هزار بار خراب و ساخته شود، ارزش دارد.

وی با بیان این که امروزه شاهد اثرگذاری انقلاب بر منطقه و بر جهان هستیم، ادامه داد: جامعه هرگاه به اسلام نزدیک‌تر شد برکت این نزدیک شدن را در کارهای خود می‌دید و هر اندازه که جامعه از اسلامی دور می‌شد ضربه می‌خورد، نظام اسلامی بزرگ‌ترین هدیه خداوند به ایران است.

دوست و دشمن به جایگاه ویژه ایران در جهان اذعان دارند

وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب در زمینه سختی‌های دوران کنونی، ابراز داشت: رهبری فرمودند که هشت سال دفاع مقدس با تمام سختی‌هایش به اندازه امروز سخت ندارد، جنگ تحمیلی جهاد اصغر بود اما امروزه باید جهاد اکبر انجام شود؛ باید آرمان‌ها و ارزش‌ها را پیگیری کرده و در مسیر کمال و سعادت قدم بگذاریم.

مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به جایگاه انقلاب اسلامی در جهان اشاره کرده و یادآور شد: انقلاب در مسیر رسیدن به قله شرایط سخت‌تری خواهد داشت اما با داشتن امید می‌توان به آن قله‌ها دست پیدا کرد؛ انقلاب اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده که دوست و دشمن بر آن اعتراف دارند.

وی با بیان این که روزهای سخت امروز نوید آینده‌ای درخشان را می‌دهد، خاطرنشان کرد: آمریکا از حالت ابرقدرتی خارج شده و دیگر نمی‌تواند نظرات خودش را تحمیل کند که این مسأله به دلیل وجود قدرتی به نام ایران است.

بی‌توفیق بودن دشمن در جنگ‌های مقاومت به برکت انقلاب اسلامی است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به شکست دشمن در برابر ایران ،گفت: برژینسکی بعد از انتخابات  سال 84  رسما اعلام کرد که پروژه خاورمیانه بزرگ شکست خورده است در این پروژه آمریکا به دنبال تغییر در تمام کشور های منطقه بود    و آمریکا در سال 85 به این نتیجه رسید که همه توان خود را بگذارد و از خاورمیانه بزرگ به خاور میانه جدید که از چهار کشور ایران، عراق، سوریه ولبنان تشکیل می‌شود برای تغییر بسنده کند؛ بی‌توفیق بودن دشمن در جنگ‌های مقاومت به برکت انقلاب اسلامی است.

زاکانی با اشاره به عملیات حزب الله در شبعا اظهار داشت: اسرائیل در سال 85 به بهانه کشته شدن دو اسرائیلی به لبنان حمله کرد اما امروز به برکت این انقلاب اسرائیلی‌ها با فرستادن پیامی به ایران تقاضای آتش بس می‌کنند، متأسفانه این مسأله با سانسور خبری وزارت امور خارجه رو به رو شد؛ در حال حاضر اسرائیل جرأت مقابله با مقاومت اسلامی را ندارد و به صورت مخفیانه حمله می‌کند که البته با پاسخ‌های کوبنده حزب الله رو به رو می‌شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته آمریکا قصد داشت خودش به سوریه حمله کند اما به دلیل تهدید رهبر انقلاب، تهدید فرمانده سپاه و تهدید حزب الله از این حمله دست کشیدند، اسرائیل به دلیل ترس از ایران آمریکا را در جنگی که قرار بود انجام شود یاری نکرد؛ قبل از انقلاب تمامی عملیات‌های اسرائیل با پیروزی همراه بود اما بعد از انقلاب اوضاع تغییر کرد.

امام و رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه آمریکا را به رسمیت نشناختند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در کشور دو نگاه وجود دارد، ابراز داشت: نخستین دیدگاه نگاه ارزشی، انقلابی و معتقد به امام و رهبری و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه است؛ نگاه دیگری که وجود دارد دیدگاه تجدیدنظر طلبی است که دچار برگشت شده و تلاش‌های گسترده برای رسیده به آرمان‌ها و ارزش‌ها را مورد فراموشی قرار داده است، امروزه برخی نسبت به مسائل نگاه دوگانه دارند.

وی با اشاره به این که امام و رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه آمریکا را به رسمیت نشناختند، عنوان کرد: ملت ایران هیچ ارزشی برای نظام سلطه قائل نیست؛ کسانی که دچار تجدید نظری هستند آیا باور ندارند که این نظام می‌تواند در برابر سلطه‌های جهانی ایستادگی کند، در دوره آقای خاتمی کتابی از سوی دولت به صورت رسمی بیان کرد که باید سلسله مراتب تبعیت پذیرفته شود و همه چارچوب‌ها باید منطبق با خواست غرب باشد، امروزه نیز عده‌ای همین نگاه را دنبال می‌کنند.

وزیر نفت اعتراف کرد که دلیل کاهش فروش نفت ایران دستور آمریکا بوده است!

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان این که نظام سلطه به دنبال ریشه‌کن کردن انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: ایران در تمام معادلات جهانی تأثیرگذار و تعیین کننده است؛ آمریکا بعد از فروپاشی شوروی اسلام را در مقابل خودش برای مبارزه قرار داد.

وی آمریکا را نیازمند به ایران دانسته و گفت: امروزه آمریکا محتاج‌تر از هر روز دیگر است، چرا باوجود این برتری در مقابل آمریکا واداده عمل می شود، در کمیسون امنیت مجلس صحبت درباره مقدار کمک مجموعه‌های غیر رسمی برای صادرات نفت بود، وزیر نفت بعد از این که جواب بهانه گیری‌های خود را گرفت، گفت آمریکا به ما اجازه نداده بیشتر از یک میلیون بشکه بفروشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: چرا دستاوردهای بزرگ انقلاب دیده نمی‌شود، یک نویسنده ضد انقلاب کویتی اعلام کرد که ایران سه پایتخت را گرفته(بغداد، دمشق و بیروت) و به زودی مسقط را هم می‌گیرد ،اگر چنین شد حکومت‌های متحجر از بین می‌روند، آمریکا 1700 میلیارد دلار در عراق هزینه کرد تا افراد در رأس کار عراق طرفدار انقلاب نباشند و امروزه انقلاب اسلامی در اوج عزت قرار دارد اما متأسفانه عده‌ای در مقابل با آمریکا می‌لرزند، این را بدانید که آمریکا در اوج ذلت است، چرا برخی می‌خواهند از آمریکا دستگیری کنند.

برخی از ترس متهم شدن از سوی غرب به بیداری اسلامی ظلم می‌کنند

زاکانی به مسأله بیداری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: افراد تجدیدنظر طلب هیچ عنایتی به مسأله بیداری اسلامی نداشته و هیچ کمکی در این راستا انجام نمی‌دهند، چرا این ظلم بزرگ در قبال بیداری اسلامی انجام می شود، چرا به سوریه و عراق کمک نمی‌شود، تمام این مسائل به دلیل ترس برخی از متهم شدن در نزد غرب است.

مشکلات در کشور به دلیل کم‌کاری‌های مسئولان است
 

وی با اشاره به توانمندی‌های داخلی ابراز داشت: روزی برای شلیک یک موشک حداقل‌ها در اختیار نبود اما امثال شهید طهرانی مقدم‌ها این زمینه‌ها را فراهم کردند، چرا توانمندی‌های داخلی باور نمی‌شود؛ مشکلات در کشور به دلیل کم‌کاری‌های مسئولان است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور عنوان کرد: اگر ایران توانمندی موشکی و غزه و لبنان را نداشت تاکنون اسرائیل هزاران بار به ایران حمله می‌کرد ،اندیشه و قابلیت‌های انقلاب اسلامی به تمام جهان صادر شده است؛ امروزه جنگ، جنگ قدرت است و حاج قاسم می‌گفت در زمان جنگ سوریه تمام مسئولان سوری به جز شخص نخست مملکت از کشور فرار کردند، آن شخص باقیمانده نیز به سفارت ایران در دمشق پناهنده شد؛ بشار اسد به نامه یازده بندی رهبر معظم انقلاب عمل کرد، باید بدانیم که داشته‌هایمان کم نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مفتی اعظم سوریه می‌گوید که هرگاه رهبر معظم انقلاب سخنرانی می‌کنند گوش می‌کنم و ایشان را به عنوان امام قبول دارم، چگونه یک مفتی شافعی در خارج از کشور این مسأله را می‌فهمد اما برخی از افراد در داخل توانایی فهم آن را ندارند.

بر خلاف برخی داخلی‌ها، آمریکا نسبت به اصول خود کوتاه نمی‌آید

وی افزود: برخی قبل از انتخابات می‌گفتند که مشکلات کشور به سبب تحریم است و این تحریم برای مسائل هسته‌ای وضع شده است، بنابراین باید مذاکره کنیم؛ وعده‌های 100 روزه و شش ماهه دادند اما خبری نشد، برخی می‌گویند هر توافقی هرچند بد بهتر از توافق نکردن است اما آمریکا می‌گوید توافق نکردن بهتر از توافق بد است، آمریکا نسبت به اصول خود کوتاه نمی‌آید.

زاکانی با اشاره به حوادث 26 آذر در دانشگاه تهران اظهار داشت: در این روز آقای شیرزاد گفت هسته‌ای ارزش ندارد، آقای زیباکلام می‌گفت که هرکس این بختک هسته‌ای را بردارد ما برای او دعا می‌کنیم، آیا دستاورد‌های ملت بی‌ارزش و بختک است؛ اخیرا می‌گویند که به دلیل کوتاه نیامدن آمریکا ناچار به توافق بد هستیم.

مسئولان بدانند مشکلات کشور به دست آمریکایی‌ها حل نمی‌شود

وی با بیان این که فساد از هر که باشد بد است، ادامه داد: امروزه برخی شعار مبارزه با فساد می‌دهند اما فسادهای خود را از سال 76 تا 84 فراموش کرده‌اند؛ باید هوشیار باشیم تا در دام دو قطبی نیفتیم و وحدت را حفظ کنیم، فریب نقاب‌ها را نباید خورد؛ امروزه کسانی دم از رهبری می‌زنند اما در مقام عمل راه دیگری را در پیش می‌گیرند؛ مسئولان بدانند مشکلات کشور به دست آمریکایی‌ها حل نمی‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پاسخ به سؤالی که موضع نمایندگان مجلس نسبت به وزیر امور خارجه و وزیر ارشاد چگونه است، ابراز داشت: نسبت به وزیر خارجه اعتراضات متعددی وجود دارد اما به دلیل مسئولیت مهم وی در مسأله مذاکرات مجلس برای رعایت منافع ملت این موضوع را علنی بیان نمی‌کند، متأسفانه وزیر خارجه عزت را رعایت نمی‌کند.

دل مومنان از دست وزیر ارشاد خون است

وی عنوان کرد: نسبت به وزیر ارشاد، به ویژه معاون فرهنگی هنری و مطبوعاتی آقای جنتی نیز اشکالاتی وجود دارد، دل مؤمنان از دست او خون است؛ اگر وزیر ارشاد این روند را اصلاح نکند مجلس بی‌تفاوت نخواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که محوریت وحدت اصولگرایی با  چه کسانی است، گفت: جریانات جدی اصولگرایی بر این باورند که باید دست به دست هم داد، این تفاهم بر محوریت آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله یزدی و آیت‌الله موحدی کرمانی صورت می‌گیرد؛ ما در انتخابات ریاست جمهورب به خودمان باختیم.

وی در توضیح پرونده‌های فساد در حال اجرا ماننده مهدی هاشمی و رحیمی اظهار داشت: اخیرا پرونده آقای رحیمی به نتیجه رسید اما وزن پرونده آقای مهدی هاشمی قابل مقایسه با آقای رحیمی نیست؛ امیدواریم که قوه قضاییه در مقابل فشارهای سنگین در پرونده آقای مهدی هاشمی مقاومت کرده و همانند پرونده آقای رحیمی، این پرونده نیز به نتیجه برسد.


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    دل مومنان
  • ناشناس ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    انشاءالله قوه قضاییه با قدرت و سرعت به پرونده مفاسد اقتصادی و امنیتی آقازاده جونیور رسیدگی نماید و تحت تاثیر فشارهای وارده قرار نگیرد.
  • ناشناس ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    مرگ بر امریکا مرگ بر سازشکار .
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    اصلا دل مردم از دست اقای جنتی خون نیست.
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    ما مردم مسلمانی هستیم و نمیگذاریم حاکمان حرام خدا را حلال کنند
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    آفرین
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    عجب !!!!
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    مومنان از اینکه حکومت اسلامی کار ضد اسلامی کند ناراحت هستند و خواهند بود. از فحشا و ربا، فساد، رشوه، زودوبند گرفته تا آواز خوانی زنان و بی عدالتی، سرمایه سالاری و.... بقیه مردم را نمیدانم
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    سایت مشرق ! لطفا اعلام کن مردم به کدامن شماره زنگ بزنن و ناراحتی خودشان را خالی کنند
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    علی جنتی برخلاف پدر بزرگوارش راه دیگری میرود ! ایشان مرشد معنوی اش رفسنجانی است که مسیرش را با نظام تغییر داده است !!!!
  • ناشناس ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    درود بر دکتر زاکانی دلاور .
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    حیف هاشمی که این همه برای انقلاب شما زحمت کشید... نصف انقلاب یعنی هاشمی... تاریخ رو که نمیشه عوض کرد!!! البته چرا میشه ... با گفتن ملاک حال فعلی افراد است!!!!!!!!!!!!!!!
  • ali ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    ما نخواهیم گذاشت . چیزی که آقایون و مسئولان باور ندارند و تاکنون آن را ندیده اند آن است که مردم مومن و حق طلب می توانند چند از راه برگشته را کنار بگذارند هرچند آنها روزگاری برای نهضت امام اعمال ارزشی ای انجام داده باشند. مــــــــــــــــــا همان سربازان امام هستیم که درموردشان فرمود "سربازان من اکنون در گهواره ها خفته اند" . آری ما هم مانند پدرانمان هنـــــــــــــــــــــوز پا برهنه ایم . بدانید که ما پای امام و رهبری و امام زمان عج و خون شهدا ایستاده ایم. آری ما هم قبول داریم که مسئولان با کم کاری و بی مسئولیتی در تمام سال های انقلاب جایگاه انقلاب را در زمان هایی کاهش داده اند.
  • 555 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    جسارتآ !!!! خودتو مسخره میکنی که چی!!!!!!!
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    ابر قدرت جدیده ایرانه؟؟ عجب خواب خوشی
  • ناشناس ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    عقب نشینی گام به گام هسته ای و کاهش صدور نفت و قیمت نفت هر روز بیش از دیروز !
  • ناشناس ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    عقب نشینی گام به گام هسته ای و کاهش صدور نفت و قیمت نفت هر روز بیش از دیروز !
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    ناشناس اول آقای زاکانی جنتی پسر را می گویند نه جنتی پدر
  • حاج عمو ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    سلام:رهبر عزیز وملت غیور ایران به هیچکس اجازه نمی دهدجوری رفتار کند که کدخدا مثل رعیت با ما برخورد کند. امریکا چهکاره است برای ما سقف فروش نفت تعین کند؟
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    این دولت از اول هم معلوم بود حال نداره!!! خودش هم باورش نمیشد رای بیاره!!!
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    اقای زاکانی کی اسامی نمایندکان که از رحیمی پول گرفته اند اشکار مشود ؟
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    چه طور اندازه گرفتی فهمیدی نصفشه؟ شاید بیشتر باشه ها، رودرواسی نکن اگه میخای بیشتر بگو
  • جواد ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    راست میگه ، دولت عرضه نداره یکی مث بابک زنجانی رو پیدا کنه یا پرورش بده که نفت رو با افتخار صادر کنه، یه پارچ آب هم روش !
  • محمد ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    دوصد گفته چون نیم کردار نیست
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    بدست زاکانی حل می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس