کد خبر 386908
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳

پس از ورود ۱۴۰ تبعه قطری و شکار پرندگان کمیاب افغانستان به ولایت هرات، این بار یک تاجر بزرگ قطری در مراسم افتتاحیه مدرسه دخترانه‌ای در ولایت فراه هم‌مرز با ایران گفت که افغانستان خانه دومش است.

به گزارش مشرق، مدرسه دخترانه «شیخ علی آل ثانی» توسط «محمد آصف ننگ» والی جدید فراه با سرمایه گذاری 290 هزار دلار به بهره برداری رسید.

ساختمان این مدرسه دخترانه که دارای 12 کلاس درس، چهار اتاق اداری، دو سالن همایش و دو اتاق برگزاری جلسات است با هزینه حدود 290 هزار دلار توسط «شیخ علی بن عبدالله بن ثانی آل ثانی» یکی از بزرگترین تاجران قطر، ساخته شد.

ساخت ساختمان این مدرسه با همکاری وزارت آموزش و پرورش افغانستان بیش از 9 ماه طول کشیده است.

شیخ علی بن عبدالله بن ثانی آل ثانی، طی سخنانی در افتتاحیه این مدرسه گفت: افغانستان خانه دوم من است.

در 20 نوامبر سال 2014 میلادی، شیخ آل ثانی به همراه یک هیئت از تاجران قطری با سفر به افغانستان با «عتیق‌الله عاطف مل» معاون اداری وزارت امور خارجه افغانستان، دیدار کرد.

تاجر نامدار قطری در این دیدار آمادگی خود را برای همکاری با دولت افغانستان برای ساخت مدارس و کلینیک‌های مختلف، ساخت یک مسجد جامع با گنجایش شش هزار نمازگزار، کاشت 5000 نهال خرما و بسته بندی خرما، ایجاد آزمایشگاه‌های مجهز کشاورزی و مراکز ترک اعتیاد در ولایت فراه را اعلام کرد.

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع افغان در ولایت هرات افغانستان نوشت: تاکنون 140 تبعه قطری به بهانه شکار گونه‌های کمیاب پرندگان افغانستان وارد این ولایت شده و زمینه توزیع منابع مالی و تجهیزات نظامی به جریان‌های سلفی  و و هابی را فراهم کرده‌اند.

گقتنی است حضور شیوخ قطری  انتقاد شدید فعالان حوزه محیط زیست افغانستان نیز درپی داشته است. این درحالی است که رسانه‌های افغانستان برخلاف روال گذشته از انتشار اخبار مبنی بر حضور این گروه قطری خودداری می‌کنند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن توکلی ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    هرجا سخن از تروریسم است نام زیبای قطر و عربستان و ... میدرخشد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس