ژنرال سلامی اشاره‌ای به نوع عملیات و زمان و مکان آن نکرد ولی احتمالا مربوط به حادثه موزه یهودی بروکسل، پایتخت بلژیک باشد که در بیست و چهارم مه 2014رخ داد. در این عملیات 2 افسر برجسته دستگاه موساد که در ترور عماد مغنیه، فرمانده نظامی حزب‌الله در سال 2008 نقش داشته‌اند کشته شدند.

به گزارش مشرق، روزنامه رأی‌الیوم چاپ لندن نوشت:  واکنش حزب‌الله به حمله اسرائیل قبل از سخنرانی سیدحسن نصرالله صورت گرفت. در حمله حزب‌الله چند خودروی نظامی ارتش اسرائیل و شماری از افسران و سربازانش کشته شدند.

 مقاومت لبنان توانسته است با نفوذ به نقاط امنیتی و شکستن کمربند امنیتی منطقه بسته نظامی این عملیات را اجرا کند. دشمن در این منطقه احساس راحتی می‌کرد و هر کاری که می‌خواست صورت می‌داد. عملیات حزب‌الله به حمله تمساح در کمینی به شکاری که به آرامی و بدون ترس به رودخانه نزدیک و سپس غافلگیر می‌شود، شبیه است.

عملیات مقاومت،‌ از بعد نظامی ماهرانه‌ترین عملیات انتقام‌گیری محسوب می‌شود، چون نیروهای حزب‌الله، به منطقه‌ای خطرناک،‌ وارد شده‌اند و در طول چند روز به دقت تحرکات دشمن و رفت‌وآمدهای خودروهایشان را رصد کرده‌اند تا مقاومت به وعده خود مبنی بر اینکه بزودی به حمله قنیطره پاسخ خواهد داد، عمل کند.

 نفوذ امنیتی حزب‌الله باعث شده است بتواند سلاح مناسب و دقیقا نحوه حمله به دشمن را تعیین کند و به دشمن خسارات جانی را از جایی که گمان نمی‌کرد وارد کند و نیروهای نفوذی‌اش قبل از آنکه دشمن بداند چه اتفاقی افتاده است به مراکز خود بازگردند. از سوی دیگر دشمن نمی‌دانست افسران و سربازانش تحت رصد دستگاه‌های امنیتی مقاومت هستند که مثل آب خوردن،‌ به داخل کمربند امنیتی نفوذ کرده‌اند.
ژنرال حسین سلامی، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قبلا به ضربه دیگری اشاره کرده است. وی در این‌باره گفته است: «ایران از رژیم صهیونیستی به خاطر ترور دانشمندان هسته‌ای‌اش انتقام گرفته است و اسرائیل این را می‌داند و تهران اعلام نخواهد کرد پاسخش در کجا بوده است چون اسرائیل خود می‌داند و دست از ترور دانشمندان هسته‌ای ما برداشت».

 ژنرال سلامی اشاره‌ای به نوع عملیات و زمان و مکان آن نکرد ولی احتمالا مربوط به حادثه موزه یهودی بروکسل، پایتخت بلژیک باشد که در بیست و چهارم مه 2014رخ داد. در آن زمان این حادثه به «مهدی نموش» که الجزایری‌تبار بود و در سوریه علیه نظام دمشق جنگیده بود نسبت داده شد. دراین عملیات 2 افسر برجسته دستگاه موساد که در ترور عماد مغنیه، فرمانده نظامی حزب‌الله در سال 2008 نقش داشته‌اند کشته شدند. 2 افسر موساد همچنین در ترور محمود المبحوح از رهبران جنبش حماس در دوبی در سال 2010 نقش داشته‌اند.  نام‌های این دو افسر «‌امانوئل ریفا » و همسرش «‌مریم ریفا» بود و تحت پوشش دیپلمات در برلین فعالیت می‌کردند و سپس به بروکسل منتقل شده بودند. حادثه مزبور بیانگر آن است که هویت و ماموریت واقعی این دو برای کسانی که آنها را از برلین تا بروکسل دنبال می‌کرده‌اند فاش شده بود.

این امر در سخنان سیدحسن نصرالله در روز جمعه مشخص می‌شود که گفت حزب‌الله به عمق اسرائیل نفوذ کرده است و در آنجا جاسوسانی دارد. با همه اینها سوالی که در اینجا مطرح است این است که چرا کسی مسؤولیت کشتن 2 نیروی برجسته موساد را که در ترور عماد مغنیه نقش داشته‌اند مشابه اقدام حزب‌الله در مزارع شبعا که در انتقام از کشته شدن جهاد مغنیه و سایر فرماندهان حزب‌الله صورت گرفت برعهده نگرفت؟ شاید این امر به این خاطر بوده که عملیات در یک کشور اروپایی صورت گرفته است نه اراضی اشغالی عربی و شاید علت این بوده که به روابط با بلژیک صدمه‌ای وارد نشود. این عملیات(کشته شدن 2 صهیونیست) رساندن پیام به موساد به همان زبانی است که متوجه آن می‌شود چون کارشناسان می‌دانند که تاریخ عملیات یعنی بیست و چهارم مه 2014 مصادف با شب سالگرد آزاد‌سازی جنوب لبنان در بیست و پنجم مه ‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    2 0
    زنده باد حزب الله
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    درود بر حزب الله
  • رضا ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    حضرت آقا: پاسخ جمهوری اسلامی به دشمن پاسخی است که ان ها را از درون نابود خواهد کرد
  • امیر تبریز اوغلی ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 0
    با وا دادن هسته ای
  • بیژن ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    1 0
    حزب الله افتخار انسانیت مدرن قرن 21 است انسانیتی که تکامل معنویش را بدون افتادن در دام ابتذال غربی و با کسب فرهنگ و فناوری روز بدست آورده است همان انسانیتی که ادوارد اسنودان و جولیان آسانژ را مؤظف به افشای تباهی ها و پلشتی های آمریکا و بقیه غربیها کرده است
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    مشرق جان، اینا که گفتی فقط حدسیاته و یا سند معتبر داری؟؟؟ آخه از کجا معلوم؟
  • مهدی ص ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    ماشاالله حزب الله
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    کار به زنده بادها و مرده بادها نداشته باشید به این کار داشته باشید که با این خبر و تحلیل الان یه دلیل دست صهیونیستهای از خدا بیخبر افتاده تا تو کشورهای اسکاندیناوی هم واسه ایران سوسه بیان
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    سلام فکر میکنم رعایت نماد (حمله در تاریخی معنادار (روز آزادسازی لبنان )مهمترین نکته عملیات بود چرا که این جانوران وحشی(صهیونیست ها)به شدت نماد گرا هستن ومنظور از زبانی که میفهمند هم همین باشه
  • ناصر ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    دستشون درد نکنه اما به نظرم کشتن 2افسر اطلاعاتی در قیاس با ترور 5انشمند هسته ای و ترور شهید تهرانی مقدم(به نقل از رییس جمهور) پاسخ کوبنده ای نبوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس