کد خبر 386278
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که رئیس جمهور آمریکا مصمم است تا واشنگتن به تلاش‌های خود برای منزوی کردن بیشتر روسیه، ادامه دهد.

به گزارش مشرق، اسپاتنیک نوشت: جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید شب گذشته به خبرنگاران گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مصمم است تا تلاش های واشنگتن برای انزوای بیشتر روسیه، ادامه یابد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه تصریح کرد: من می توانم به شما بگویم که دیدگاه رئیس جمهور در این مورد ادامه خواهد یافت که این دولت باید به راهبرد خود برای انزوای بیشتر رژیم پوتین در روسیه ادامه دهد تا آنها را برای بازنگری در راهبرد خود در قبال اوکراین، متقاعد کند.

جاش ارنست گفت: سیاست آمریکا در قبال روسیه تاکنون موفقیت آمیز بوده است. علاوه بر آنکه آمریکا توانسته است جامعه بین المللی را در خصوص اصل احترام گذاشتن به تمامیت و حاکمیت ارضی سایر کشورها، متحد کند، راهبرد واشنگتن موجب کاهش ارزش روبل شده و رتبه اعتباری این کشور نیز کاهش یافته است.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط آمریکا و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد. پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در ماه مارس گذشته، غرب بارها مسکو را به دخالت در بحران شرق اوکراین متهم کرده و بر اساس این ادعاها، تحریم‌های زیادی را علیه روسیه اعمال کرده است. ناتو نیز به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین، حضور نظامی خود را در کشورهای شرق اروپا، گسترش داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس