کد خبر 386146
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳

شهر «سراقب» در استان ادلب، واقع در شمال غربی سوریه شاهد قیام مردمی علیه گروه‌های مسلح تروریستی بود که این شهر را تحت اشغال خود دارند.

به گزارش مشرق، شهر «سراقب» در استان ادلب، واقع در شمال غربی سوریه روز دوشنبه شاهد قیام اهالی این شهر علیه گروه‌های تروریستی مسلحی بود که این شهر را به اشغال خود درآورده‌اند.

براساس این گزارش اهالی سراقب با تشکیل گروه‌هایی صبح روز گذشته به شورای محلی این حمله یورش برده و درصدد آتش زدن آن بودند. اهالی خشمگین سراقب با دادن ناسزا به تروریست‌های مسلح حسرت روزهای پیش از آغاز بحران سوریه را می‌کشیدند.

اعتراض مردم سراقب از آنجا آغاز شد که گروه‌های مسلح از جمله گروه تروریستی موسوم به «آزادگان شام» اقدام به تعطیل نانوایی‌های رسمی فعال در شهر و مصادره آرد آنها برای راه اندازی نانوایی‌های مخصوص این گروه کرد.

این درحالی است که از سوی دیگر گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» اقدام به قطع فرودگاه نظامی «ابو الظهور» کرد که به تبع آن برق شهر «سراقب» نیز قطع شد تا درپی آن پمپ‌های تولید آب شهر نیز از کار بیفتد.

آنچه بحران سراقب را دو چندان کرده، نبود سوخت برای راه اندازی مولد برق خصوصی و شخصی است که موجب شده اهالی شهر در تنگنای شدیدی قرار گیرند، در حالی‌که گروه النصره و آزادگان شام سوخت اهالی شهر را برای خود تامین نیازهایشان مصادره می‌کنند و نانوایی‌ها تنها برای پخت نان تروریست‌ها مشغول به کار می‌شوند.

جدیدترین گزارش‌های رسیده از شهر سراقب تاکید می‌کند که ناآرامی‌ها و اعتراض‌های مردمی در این شهر همچنان ادامه دارد و اوضاع این شهر متشنج است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    مردم ادلب همون آدمایی هستن که وقتی داعش سر همشهری هاشون رو میبریدن یه گوشه داشتن فیلم میگرفتن ... غیرت غیرت غیرت
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    چشمتون کور خودتون این حیوونها رو تو شهر راه دادین حالا تبعاتش رو هم باید تحمل کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس