فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: اين نيرو در حوزه توليد هواپيماهاي بدون سرنشين، ساخت و توليد پهپادها کاملا به خودکفايي رسيده به طوري که اکنون فناوري ساخت پهپاد و محصولات خود را به ساير کشورها نيز صادر کرده است.

به گزارش مشرق، اين مطلب را سردار «اميرعلي حاجي زاده» در ديدار با سربازان فارغ التحصيل رشته هاي مختلف در سطوح کارشناسي ارشد و دکتراي در آموزشگاه شهيد مدرس نيروي زميني سپاه عنوان کرد.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در ابتداي اين ديدار ضمن تبريک ايام دهه فجر، انقلاب اسلامي را ثمره تقديم دهها هزار شهيد دانست و افزود: پيروزي انقلاب، دستاوردهايي براي جمهوري اسلامي ايران، منطقه و جهان اسلام داشت و اين پيروزي، امنيت در حوزه هاي مختلف را به ارمغان آورد.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در حوزه امنيت، به بيان و تعريف انواع امنيت دفاعي پرداخت و امنيت را به دو دسته امنيت وارداتي و امنيت بومي و داخلي تقسيم بندي کرد.

سردار حاجي زاده، جمهوري اسلامي ايران را داراي امنيت بومي و داخلي دانست و افزود: جمهوري اسلامي ايران به برکت خون شهدا و توان دفاعي در زمينه هاي نظامي و خودکفايي در توليد تجهيزات نظامي به امنيت داخلي و بومي دست يافته است؛ در حاليکه قبل از پيروزي انقلاب در زمينه هوايي، زميني و دريايي کاملاً وابسته به کشورهاي غربي و آمريکا بوديم.

وي خاطرنشان کرد: کشورهايي مانند عراق، سوريه، افغانستان، و تمامي کشورهاي عربي از امنيت داخلي و بومي برخوردار نبوده و در راستاي ايجاد امنيت، نيازمند خريد تجهيزات دفاعي هستند.

وي اضافه کرد: امروز به فضل الهي همه تجهيزات دفاعي ما داخلي بوده و توسط جوانان کشورمان توليد مي شود.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه خاطر نشان کرد: توانمندي کشور ما در توليد تجهيزات نظامي و دفاعي به جايي رسيده که اين توانمندي را به کشورهاي دوست و همسايه از قبيل عراق، سوريه، حزب الله لبنان صادر مي کنيم.

سردار حاجي زاده افزود: ايران با صدور فناوري ساخت موشک و ساير تجهيزات به کشورهايي مثل سوريه، عراق، فلسطين و حزب الله لبنان کمک کرد تا آنها توانستند مقابل رژيم صهيونيستي، داعش و ساير گروهک هاي تکفيري بايستند و آنها را زمين گير کنند.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه به فرهنگ انقلاب اسلامي اشاره کرد و افزود: آن چيزي که تا امروز توسعه پيدا کرده و دستاوردهاي زيادي را به ارمغان آورده، همين فرهنگ انقلاب اسلامي و فرهنگ جهادي بوده است.

سردار حاجي زاده به داشتن پشتوانه قوي در مذاکرات اشاره کرد و افزود: در مذاکرات بايد به داشته هاي خود که با تلاش و کوشش همين جوانان بدست آمده توجه کنيم و آنها را پشتوانه خود بدانيم و از موضع عجز و ناتواني نبايد بر سر ميز مذاکره بنشينيم.

وي در ادامه اين ديدار به خودباوري اشاره اي کرد و گفت: ما تاکنون هرچه بدست آورده ايم ثمره مقاومت، ايستادگي و عزتي بوده است که توسط اين انقلاب بدست آمده است.

در ادامه سردار حاجي زاده در پاسخ به سووالي پيرامون تجهيزات توليدي نيروي هوافضاي سپاه گفت: نيروي هوافضاي سپاه در زمينه صنايع موشکي به مرحله اي رسيده که قادر است انواع موشکهاي کوتاه برد و ميان برد را بصورت انبوه توليد نمايد.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در زمينه توليد موشکهاي زمين به هوا و پدافندي، اين نکته را يادآور شد که ما در زمينه راداري و شناسايي کاملاً به مرحله خودکفايي رسيده ايم و قادريم دشمنان را در آسمان تا دورترين نقطه، شناسايي و مورد هدف قرا دهيم و از نمونه هاي بارز آن، سرنگوني هواپيماي بدون سرنشين هرمس رژيم صهيونيستي بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس