کد خبر 385863
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

رئیس کمیته امور خارجی پارلمان فرانسه موضع کشورش در مذاکرات هسته‌ای را «مطالبه‌گر» خواند و گفت: پاریس پاسبان گفت‌وگوهاست.

به گزارش مشرق، رئیس کمیته امور خارجی پارلمان فرانسه موضع کشورش در مذاکرات هسته‌ای را «مطالبه‌گر» خواند و گفت: پاریس پاسبان گفت‌وگوهاست.

 «الیزابت گیگو»، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه می‌گوید کشورش در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 نقش «پاسبان» را دارد.

وی در توضیحات بیشتر در این باره به پایگاه خبری المانیتور با بیان اینکه آمریکا و ایران اشتیاق زیادی برای رسیدن به توافق هسته‌ای دارند گفت فرانسه با ایفای نقش پاسبانی سعی خواهد کرد رسیدن به توافقی محکم‌تر را تضمین کند.

خانم گیگو در پاسخ به سالی درباره تفاوت دیدگاه‌های ایران و فرانسه در مذاکرات هسته‌ای گفت که پاریس در این گفت‌وگوها دیدگاهی مطالبه‌گرانه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد ایران و گروه 1+5 به توافق هسته‌ای برسند. خانم گیگو گفت در صورت کنار رفتن این موضوع، مسائل دیگری هست که باید درباره آنها با ایران رایزنی کرد.

قانونگذار ارشد پارلمان فرانسه در ادامه ادعا کرد حسن روحانی، ریاست جمهوری ایران به دلایل سیاسی به توافق هسته‌ای نیاز دارد. وی همچنین گفت آمریکا هم برای رسیدن به توافق هسته‌ای سریع اشتیاق دارد. 

گیگو بر همین اساس گفت پیش‌بینی می‌کند فرانسه در دور بعدی مذاکرات به نقش خود به عنوان پاسبان این گفت‌وگوها ادامه دهد.

برخی تحلیل‌گران فرانسه را صدای اسرائیل در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 می‌دانند.

این کشور در جریان مذاکرات ژنو که سال گذشته قبل از توافق موقت ژنو انجام می‌شد با مطرح کردن شرط ملاحظه امنیت اسرائیل باعث شکست موقت مذاکرات شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    0 0
    خاک بر سرتون که سگ پاسبان صهیونیست ها شده اید. اگه دلتون می خواد سگ باشید سگ یه آدم حسابی باشید نه سگ کسانی که بجز خودشون دیگران را آدم نمی دانند
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    0 0
    بهتر بود میگفت ما سگ گله مذاکراتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس