کد خبر 385675
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴

کنفرانس «گفتگوی ملی» یمن که به دعوت انصارالله در حال برگزاری است در آستانه تشکیل یک شورای ریاست جمهوری و «حکومت نجات ملی» برای اداره کشور است.

به گزارش مشرق، «براقش نت» به نقل از یک منبع حاضر در این کنفرانس که خواست نامش فاش نشود افزود: طرح فوق در صورتی اجرایی خواهد شد که رئیس جمهور مستعفی یمن «عبدربه منصور هادی» در تصمیم خود مبنی بر استعفا تجدید نظر نکرده و گروههای سیاسی نتوانند با فرستادی ویژه سازمان ملل جهت حل و فصل اختلافات توافق کنند.

رئیس جمهور یمن سوم بهمن ماه پس از آنکه طرفداران جنبش انصارالله (حوثی‌ها) کنترل کاخ ریاست جمهوری در صنعا را بدست گرفتند از سمت خود استفعا داد.  

رهبر جنبش انصار الله «عبد الملک بدر الدین الحوثی» پس از استعفای رئیس جمهور، سایر گروههای سیاسی  کشور را برای حضور در کنفرانسی جامع دعوت نمود که این نشست از روز جمعه آغاز و تا کنون ادامه دارد.

«براقش نت» اظهارات «حزام الاسد» یکی از اعضای شورای سیاسی جنبش انصار الله در گفتگو با یک روزنامه کویتی را نیز منعکس کرد و گزارش داد: کنفرانس گفتگوی ملی، برای خروج از بحران کنونی در چارچوب توافقات پیشین از جمله «سند تفاهمنامه‌ی صلح و آشتی» تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد.

«حزام الاسد» همچنین افزود:  طیف های مختلف یمن از داخل وخارج کشور در این کنفرانس حضور دارند.

در همین حال خبرگزاری «یمن پرس» به نقل از «یحیی الحوثی» یکی از رهبران جنبش انصار الله و برادر رهبر این جنبش از تشکیل شورای ریاست جمهوری برای اداره امور کشور خبر داد.

یحیی الحوثی اعلام کرده است تصمیم گیری پیرامون شورای ریاست جمهوری و همچنین اعضای این شورا روز یکشنبه در کنفرانس گفتگو ملی نهایی خواهد شد.

وی همچنین افزود پس از انتخاب رئیس شورای ریاست جمهوری این شورا به اداره امور کشور خواهد پرداخت.

منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس