کد خبر 385488
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

یک نشریه عرب زبان که در کشور مغرب واقع در شمال آفریقا منتشر میشود روی جلد تازه ترین شماره خود را به یک تصویرسازی از رییس جمهور فرانسه اختصاص داده است. این تصویرسازی میتواند پاسخی باشد به توهین نشریه فرانسوی شارلی‌ابدو.

 به گزارش مشرق، نشریه فرانسوی "اکسپرس” نوشت: هفته نامه "الوطن الان” چاپ رباط پایتخت کشور آفریقایی مغرب در شماره اخیر خود تصویری از "فرانسوا اولاند” رییس جمهوری فرانسه را با یوینفورم نازی های آلمان به تصویر کشیده و او را به هیتلر شبیه کرده است.

نشریه "الوطن الان” مغرب همچنین نوشت: آیا فرانسوی‌ها می خواهند اردوگاه های وحشتناک هیتلری را علیه مسلمانان احیا کنند؟

پاسخ نشریه عرب‌ به توهین شارلی‌ابدو +عکس
تصویرسازی اولاند روی جلد نشریه مغربی

مدیرمسئول نشریه مغربی در تماس با "تی وی انفو” اعلام کرد که شخصا مسئولیت چاپ این تصویر و مطلب را برعهده می گیرد.

این اقدام هفته نامه مغربی می تواند در روابط پاریس – رباط خدشه وارد کند ولی مدیرمسئول نشریه با صراحت بیان کرده که پای هر نوع واکنشی می ایستد.

دولت فرانسه تاکنون در این باره واکنشی از خود نشان نداده است اما به نظر می رسد این اقدام صریح آغازی باشد بر واکنشهای صریحتر کشورهای مسلمان نسبت به رفتار زشت و زننده ای که از سوی یک نشریه فرانسوی صورت گرفته است.

یادآور کافه فیلم درخشان بوگارت

کشور مغرب در شمال غربی آفریقا یکی از دیدنی‌ترین کشورهای آفریقاست، رباط، کازابلانکا، فاس و طنجه مهمترین شهرهای این کشور هستند که آثار تاریخی و دیدنی بسیاری در آنها وجود دارد و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

این کشور از آن جهت می تواند برای علاقمندان سینما جذابیت داشته باشد که بدانند مرکز اتفاقات درام مشهور "کازابلانکا” ساخته مایکل کورتیز در کافه ای در کازابلانکا واقع در مغرب است. همان کافه ای که یک آمریکایی قاطع به نام "ریک”(با بازی همفری بوگارت) آن را می گرداند!

منبع: سینماژورنال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    دمش گرم.................
  • سعید ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    این کار مقابله به مثل است یعنی توهین شارلی رو توجیه مک ند1ایگه توهین بد است برای هر دو طرف بد است.با این کار اونا هم در صدد تلافی درمیایند!
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    همه ما مسلمانان در سراسر دنیا شیعه و سنی، ید واحدیم. ان شاالله این اتحاد حقیقی با رفع موانع خودساخته رفع گردد. تنها در این صورت است که مشتی به مراتب بسیار محکم تر از الان خواهیم اشت.
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    هرچقدر هم که به اون جانورا توهین کنیم جبران جسارتشون به حضرت ختمی مرتبه محمد صل الله علیه و اله نمیشه بنابراین بهتره ما بهشون توهین نکنیم تا مردمشون بیدار بشن
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    بازهم میون اونها یک مرد پیدا شد که از مسامونها دفاع کنه میون ما وزیر رفت به دلداریها و همدردی با اونا
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    خوب در بیان ما منتظریم دربیان! درر ضمن این دفاع است و یک حق بین المللی و اینکه به مقدسات کسی توهین نکرده، و به گفته خود اولاند این آزادی بیانه!
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    اوا مامانش اینا!!!
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    فرانسه دورخیز بلندی کرده برای تصرف مستعمرات آفریقایی از دست رفته ش! الجزایر-تونس-مصر-سوریه-مراکش و حتی یمن و... انگیس هنوز کاندا-استرالیه و نیوزیلند رو داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس