اسناد دفاع مقدس زیاد است ولی آنچه تاکنون منتشر شده بیشتر در حوزه عملیات‌ها بوده به همین خاطر باید اسناد مربوط به دفاع مقدس در سایر حوزه های مرتبط با جنگ تحمیلی نیز منتشر شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار حسین علایی فرمانده اسبق ستاد مشترک سپاه درباره تأثیر پذیری مردم از فرهنگ دفاع مقدس، گفت: اکنون بخش زیادی از جامعه ما تحت تأثیر فرهنگ دفاع مقدس قرار دارد به نحوی که بسیاری از مردم بصورت مستقیم و غیر مستقیم از آن بهره می برند.

وی با اشاره به اینکه فضای دفاع مقدس تکرار شدنی نیست، افزود: آن ظرفیتی که طی دوران دفاع مقدس بوجود آمد در همان دوران نیز رشد و توسعه یافت به همین خاطر با تلاش هایی که صورت می گیرد، به دنبال پایدار نگاه داشتن آن فرهنگ در جامعه است البته برای پایدار نگاه داشتن فرهنگ دفاع مقدس نیازمند رفتار درست میراث داران آن فرهنگ هستیم و این شامل رزمندگان دیروز و مسئولان امروز می شود.

علایی ادامه داد: چون مردم به آدم هایی که در فعالیت های حکومتی قرار دارند نگاه می کنند و راه و روش آنها را دنبال می کنند به همین جهت برای انتقال چنین فرهنگی به نسل های آینده، باید تلاش درستی صورت گیرد تا آنچه واقعا اتفاق افتاده بدون هرگونه تحریفی به علاقمندان منتقل شود.

این یادگار دوران دفاع مقدس، یاد آور شد: در دوران دفاع مقدس فرهنگ مهربانی، همکاری، عاطفه میان افراد و فداکاری در راه خدا، جزو اصولی بود که میان رزمندگان وجود داشت همچنین پرهیز از خشونت و زور و پرهیز از تحمیل عقیده نیز از جمله مباحثی مهمی بود که در جبهه ها وجود داشت به نحوی که مجموع این عوامل موجب جذابیت و تحمل شرایط سخت جبهه ها توسط رزمندگان شده بود.

نویسنده «روند تحولات جنگ ایران و عراق» سپس در خصوص انتشار اسناد دفاع مقدس نیز بیان داشت: اسناد دفاع مقدس زیاد است ولی آنچه تاکنون منتشر شده بیشتر در حوزه عملیات ها بوده یعنی باید اسناد مربوط به دفاع مقدس در سایر حوزه های مرتبط با جنگ تحمیلی نیز منتشر شود.

سردار علایی خاطر نشان کرد: اسنادی که در مورد فداکاری و حمایت مردم از جبهه های جنگ وجود دارد یا اسناد بخش سیاسی و اقتصادی جنگ، باید منتشر شود و در اختیار تحلیل گران و پژوهشگران جهت بهره برداری قرار گیرد تا برداشت بهتری از جنگ صورت گیرد.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس