کد خبر 385118
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹

تیم ملی هندبال قطر در حالی برای نخستین بار در تاریخ هندبال آسیا به فینال جام جهانی رسید که بسیاری به شرایط این تیم معترضند.

به گزارش مشرق، شامگاه جمعه گذشته جام جهانی هندبال شاهد بروز اتفاق مهمی بود و آن صعود قطر به فینال مسابقات بود. اتفاقی که برای نخستین بار در تاریخ هندبال جهان نه تنها برای قطر بلکه برای قاره آسیا رخ داد اما این موفقیت قطری‌ها به شدت مورد اعتراض است.

عنابی‌های اجاره‌ای

اعتراض اصلی به ترکیب تیم هندبال قطر است. دانیل ساریچ، الدر ممسویچ، زارتکو مارکوویچ ، رافائل کاپویته، برتراند روینه و بورخا ویدال به همراه چند بازیکن دیگر هسته اصلی تیم قطر هستند که اسامی آنها شباهتی به نام‌های عربی و حتی آسیایی ندارد. البته که بازیکنان دیگر قطر با نام‌های عربی هم بیشتر با اصالت تونسی هستند. این تیم در میان منتقدانش به تیم اجاره‌ای شهرت پیدا کرده است و با این حال از شب گذشته که آنها لهستان را شکست دادند و راهی فینال جام جهانی شدند، منتقدان آسیایی کمتر به این موضوع پرداخته و سعی دارند خود را به موفقیت قطر گره بزنند.

با این وجود بعد از بازی قطر و لهستان زمانی که بازیکنان قطر به میکسدزون آمدند و یکی با زبان اسپانیایی و دیگری با زبان فرانسوی مشغول به صحبت شدند، برخی خبرنگاران اروپایی هموطنان خود و البته خبرنگاران قطری را به سخره گرفتند که چرا از بازیکنان به جای زبان فرانسه و اسپانیایی با زبان عربی سوال نمی‌پرسند، چرا که آنها قطری هستند.

این تیم قطر نیست

خبرنگاران یکی از منتقدان جدی تیمی هستند که به نام قطر تا فینال پیش آمده است و اعتقاد دارند نباید تیم قطر را یک تیم ملی دانست.

توماس نیکلاس کلاوینس از شبکه اسکای اظهار داشت: نام بازیکنان تیم قطر گویای همه چیز است. آنها با تیمی سرشار از بازیکنان اروپایی و در ادامه تعدادی نفرات آفریقایی بازی می‌کنند. نام این تیم قطر نیست و معتقدم آنها با تمامی تیم‌های حاضر در جام جهانی تفاوت دارند.

مورات خبرنگار اهل کشور ترکیه هم گفت: این یک تیم بین المللی است و بهتر است نام آن را هم همین تیم بین المللی بگذاریم نه قطر. جدا از حمایت تماشاگران و برخی کمک داوران، این تیم با منتخبی از بازیکنان خوب دنیا وارد زمین می‌شود.

داوران آنها را دوست دارند؟

تا زمان بازی با آلمان در مرحله یک چهارم نهایی چندان حساسیتی بر روی عملکرد داوران دیدارهای تیم قطر وجود نداشت. اما در بازی با آلمان شرایط داوری به گونه‌ای بود که تماشاگران آلمانی از جیب خود اسکناس درآورده و به داور نشان دادند. در دیدار برابر لهستان از مرحله نیمه نهایی هم تماشاگران لهستانی از داوری به ستوه آمدند.

با این حال بسیاری معتقدند داوری مسابقات مشکلی نداشته و اگر اشتباهی رخ داده هم به سود یا ضرر هر دو تیم بوده است.

به هر صورت تیمی که نام قطر را دارد و نماینده آسیاست، فردا (یک‌شنبه) شب در تالار 16 هزار نفری لوسیل و در مقابل تماشاگرانی که 70 درصد آنها حامی تیم قطر خواهند بود به میدان خواهد رفت تا در دیدار مقابل فرانسه بتواند برگی از تاریخ هندبال جهان را به نام خود ثبت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس