کد خبر 385084
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵

تیم ملی هندبال قطر به فینال رقابت‌های جهانی رسید و قهرمانی این تیم می‌تواند به سود ایران باشد.

به گزارش مشرق، قطار بدون توقف قطر به فینال مسابقات جهانی هندبال صعود کرد؛ اتفاقی که جهان هندبال را مات و مبهوت کرد. والرو ریورا، مربی اسپانیایی تیم ملی هندبال قطر را در آستانه کسب دو عنوان قهرمانی جهان با دو تیم مختلف در دو سال پیاپی قرار داد، اما این اتفاق مهم برای هندبال ایران تبعات کمی ندارد به صورتی که در صورت قهرمانی قطر در مسابقات جهانی امسال آنها رسماً جواز حضور در المپیک ریو دو ژانیرو 2016 را کسب کرده و همین منجر به این خواهد شد تا تیم ایران فرصت صعود به المپیک را در اختیار داشته باشد.

به عبارت بهتر اگر قطر قهرمان جهان شود و جواز حضور در المپیک را کسب کند میزبان دیگری باید برای مسابقات انتخابی سهمیه المپیک در آبان ماه 94 پیدا کرد؛ در همین ارتباط داود توکلی، عضو ارشد فدراسیون جهانی و رئیس کمیته  داوران آسیا گفت: فدراسیون هندبال با پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان پیش‌نویس پیشنهاد قبول میزبانی انتخابی المپیک ریو دو ژانیرو در ایران را در صورت قهرمانی قطر آماده کرده است.

وی با اعلام اینکه در صورت قهرمانی قطر درخواست خود را به فدراسیون بین‌المللی و کنفدراسیون هندبال آسیا تحویل خواهیم داد، گفت: اجازه نمی‌دهیم این موقعیت طلایی از دست ما خارج شود و این پیشنهاد با پشتیبانی همه جانبه مسئولان ورزش ایران مطرح خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس