«برائت» و حالا «گلایه»؛ این‌بار نوبت «محمدرضا» بود که در نامه‌ای از «محمود» گلایه کند و به یادآوری خاطراتش بپردازد.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

«برائت» و حالا «گلایه». این‌بار نوبت «محمدرضا» بود که در نامه‌ای از «محمود» گلایه کند و به یادآوری خاطرات معاون اولی‌اش برای رییس هیئت دولت سابق بپردازد؛ برای راوی نامه این روزها بیشتر از انتظار «زندان»، بی‌وفایی «یاران» سابق کام وی را تلخ کرده است. نامه محمدرضا رحیمی خطاب به محمود احمدی‌نژاد طعم «افشاگری» داشت و روایتی از «شکاف» در بدنه جریان سیاسی احمدی‌نژادی‌ها.

روزنامه مردم ‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری چهارشنبه را با تیترهای «محکومیت دو نماینده مجلس و یک مدیر ارشد دولت احمدی‌نژاد» و «فیلم‌های مستقل یا کم هزینه‌های فجر کدامند؟» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· همایش حزب مردم‌سالاری؛ «اصلاحات لازمه اعتدال»

فصل برگزاری همایش‌های انتخاباتی حزب سیاسی کشور فرا رسیده است و این‌بار نوبت حزب اصلاح‌طلب مردم‌سالاری شده است. ارگان رسمی این حزب سیاسی پیرامون این همایش نوشت «دکتر مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به برگزاری سیزدهمین کنگره این حزب از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 09/11/1393 گفت، برپایی کنگره‌های حزبی و مجامع عمومی اعضای هر حزب در موعد مقرر نماد مردم‌سالاری و فعالیت حرفه‌ای تشکل‌های سیاسی محسوب می‌شود. به همین خاطر با تفضل الهی و اقدامات مؤثر و مستمر حزب مردم‌سالاری خوشبختانه از آغاز فعالیت رسمی تاکنون یک‌بار هم حتی در سخت‌ترین شرایط کنگره این حزب متوقف نشده است و کنگره سیزدهم هم با برنامه‌های متنوع و با شعار «اصلاحات لازمه اعتدال» همچون سال‌های گذشته در زمان تعیین شده خودش برگزار خواهد شد.

کواکبیان با اشاره به اینکه این کنگره با حضور 550 نفر از منتخبان حزبی از سراسر کشور و ده‌ها نفر از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، مطبوعاتی، دانشگاهی، حوزوی و نمایندگان ادوار مجلس برپا می‌شود افزود: در مراسم افتتاحیه این همایش سراسری پیام آقایان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد خاتمی قرائت می‌شود و علاوه بر این‌جانب، جمعی از فعالان سیاسی از احزاب و مجلس و دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی خواهند داشت. مدیرمسئول روزنامه «مردم‌سالاری» در ادامه اظهار داشت: در این کنگره از سایت خبری تحلیلی مختص حزب مردم‌سالاری به نام «حسنا» رونمایی می‌شود. وی افزود: در برنامه‌های اختصاصی اعضای حزب در بعدازظهر نیز علاوه بر برگزاری هفتمین دوره انتخابات اعضای شورای مرکزی و بازرسان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری نیز با رأی مستقیم اعضای کنگره انتخاب خواهد شد. کواکبیان، تصویب رئوس مواد قطعنامه، اصلاح ماده 17 اساسنامه و برنامه‌ریزی مناطق هشتگانه حزب در 31 دفتر استانی و حدود 200 دفتر شهرستانی جهت فعالیت‌های تشکیلاتی و انتخاباتی را از دیگر برنامه‌های این همایش سراسری در نشست بعدازظهر دانست و در پایان گفت: فعالیت‌های حزب مردم‌سالاری برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این کنگره رسماً کلید خواهد خورد.»

روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار چهارشنبه را به تیترهای «خاک‌برسر هوا!» و «چوب لج‌بازی و آبروریزی شما را می‌خورم» اختصاص داد.

· احمدی‌نژاد هم هاشمی چی بوده است!

مصطفی داننده در سرمقاله روزنامه ابتکار نزدیکی فکری - سیاسی رحیمی به هاشمی رفسنجانی را فرار به جلو از سوی اصولگرایان تعبیر می‌کند؛ این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در همین راستا نوشت «نگارنده از این واهمه دارد که اصول‌گرایان چندی دیگر به‌ویژه در نزدیکی انتخابات مجلس دهم در یک فرافکنی بزرگ به مردم بگویند که احمدی‌نژاد نیز به جریان اصول‌گرایی ارتباطی نداشته و مرتبط با هاشمی رفسنجانی بوده است. آن‌ها می‌توانند بگویند که احمدی‌نژاد استاندار هاشمی رفسنجانی بوده و در جریان یکی از سفرهای آیت‌الله به اردبیل گفته است: «آیت‌الله رفسنجانی، رییس‌جمهور ایران، همیشه و در همه ابعاد در صحنه‌ها و شرایط دشوار انقلاب اسلامی، از عناصر تعیین‌کننده است و نام هاشمی در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی با درخشندگی و به نیکی ثبت خواهد شد!» آری، این جریان می‌تواند بگوید که حضور هاشمی در انتخابات هم بهانه‌ای بود تا مسیر پیروزی احمدی‌نژاد فراهم شود.

اما کیست که نداند رابطه احمدی‌نژاد و هاشمی رابطه کارد و پنیری بوده است و هیچ‌کس نمی‌تواند بین این دو ارتباطی برقرار کند. به نظر نگارنده همان‌طور که نمی‌شود ارتباطی میان هاشمی و احمدی‌نژاد پیدا کرد به همان اندازه هم نمی‌شود رابطه‌ای میان فساد محمدرضا رحیمی و هاشمی رفسنجانی پیدا کرد. این یک درس بزرگ برای تمام سیاسیون ایرانی است. درسی که می‌تواند در آینده سیاسی آنان تاثیرگذار باشد. داستان محمدرضا رحیمی نشان داد که اصول‌گرایان تا زمانی پشت نیروهای نزدیک به خود می‌ایستند که مشکلی برایشان ایجاد نشود اما اگر بدانند حمایت‌هایشان زمینه‌ساز پرداخت هزینه برایشان خواهد شد، دست حمایت خود را از پشت سیاسیون برمی‌دارند و سعی می‌کنند با فرافکنی ربطی بین دوست سابقشان با رقیب سیاسی خود پیدا کنند. شاید امروز برخی‌ها در پاسخ به سؤال در مورد فساد رحیمی بگویند، کدام رحیمی را می‌گویید؟»

روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «هرچقدر می‌خواهید انتقاد کنید؛ پاسخ نمی‌دهم» و «افشاگری رحیمی علیه احمدی‌نژاد» اختصاص داده است.

· رحیمی علیه احمدی‌نژاد

این‌بار نوبت «محمدرضا» بود که از «محمود» گلایه کند و به یادآوری خاطرات معاون اولی‌اش برای رییس هیئت دولت سابق اقدام کند؛ نامه محمدرضا رحیمی خطاب به محمود احمدی‌نژاد طعم «افشاگری» داشت. گروه سیاسی روزنامه اعتماد در تحلیلی این نامه به «شکاف» در بدنه جریان سیاسی احمدی‌نژادی‌ها اشاره کرد و در همین راستا نوشت «تمام شد؛ نخستین حکم محکومیت پایان عمر اردوگاه سیاسی احمدی‌نژاد را رقم زد. چهار سال پشت محمد رضا رحیمی را خالی نکرد تا برسد به روزی که از جانب معاون اولش «دشمن» خطاب شود. این برای احمدی‌نژادی‌ها پایانی تراژیک است. برای رقبایش اما آغاز راهی تا بلکه فریادهای شنیده نشده هشت سال خود را به رخ هواداران دیروز احمدی‌نژاد بکشند. احمدی‌نژاد با همان حکم اول جا زد، تمام موجودیت معاون اولش را انکار کرد. انگارنه‌انگار که او چهار سال پشت تمام اتهامات همین محمدرضا رحیمی ایستاد و او را تا مقام «خط قرمز» کابینه‌اش بالا کشید. حالا دیگر رحیمی به پایان خط رسیده است. بازهم یک نفر از اردوگاه احمدی‌نژاد کم شد. او هشت سال تمام به این کم شدن‌ها عادت داشت. عادت که نه شاید حتی علاقه داشت. این‌بار اما فرق می‌کند، این‌بار این کم شدن اجباری است. محمدرضا رحیمی به‌جایی رسیده که بازگشتی ندارد. احمدی‌نژاد نمی‌خواهد با او تا آخر خط برود اما رحیمی گویا می‌خواهد رییس «بی‌وفا» را با خودش ببرد. احمدی‌نژاد هر چه بود، دوست و دشمن او را در عالم سیاست کسی می‌دانستند که پشت نیروهای وفادارش می‌ایستد.

تنها یک بزنگاه جدی لازم بود تا خطای این فرضیه هم ثابت شود. مثل خیلی از فرضیه‌های دیگری در مورد او که خطا بودنشان ثابت شد، مثل فساد ستیزی‌اش، مثل... هنوز تصاویر احمدی‌نژادی که رحیمی او را در دولت دهم، دوشادوش همراهی می‌کند تازه هستند که معاون اولش او را در نامه‌ای سرگشاده «لجباز» خطاب می‌کند. حالا همان جعبه اسرار شده است شیپور افشاگری احمدی‌نژاد. حالا باید رییس دیروز بایستد تا معاون سابق خطابش کند که بر سر حکم محکومیت «چوب لجبازی‌ها و آبروبری‌های گاه‌وبیگاه» او را می‌خورد. حالا یک «احمدی‌نژادی» هم درباره وقایع روز استیضاح وزیر کار دولت نهم، رییس آن دولت را خطاب می‌دهد که «یادتان می‌آید در ماجرای یکشنبه سیاه چقدر اصرار کردم که نکنید و آبرو نبرید و بگذارید از مجاری قانونی، ماجرا پیگیری شود.» رحیمی می‌گوید که خود در زمانی که قرار بوده معاونت اول احمدی‌نژاد را در دولت دهم در اختیار بگیرد، به او درباره پرونده‌اش و حواشی آن هشدار داده بوده و با اصرار خود احمدی‌نژاد این سمت را قبول کرده است.»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیتر «افشاگری رحیمی علیه احمدی‌نژاد» اختصاص داد.

· دوتابعیتی‌ها در نهاد ریاست‌جمهوری نیستند

«دولت یازدهم نیز بهتر است برای دچار نشدن به حاشیه‌ای افراد دو تابعیتی نسبت خود را با مسئولان و مدیران دارای تابعیت مضاعف روشن کرده و برای حل تبعات منفی حاصل از فعالیت آن‌ها و یا برکناری‌شان چاره بیندیشند.» این عبارت‌ها سطور انتهای تذکر 13 نماینده مجلس شورای اسلامی به حجت‌الاسلام روحانی است؛ «تذکر» بهارستانی‌ها با «اعتراض» معاون امور مجلس رییس جمهوری و «اطلاعیه» دفتر ریاست جمهوری همراه شد. گروه سیاسی روزنامه شرق در همین راستا به بازتاب اطلاعیه پرداخت و نوشت «اخیراً و باکمال تأسف شاهد آن بودیم که تنی چند از نمایندگان محترم، به‌عنوان تذکر به رییس‌جمهور و بدون هرگونه تحقیق یا پرسش و گفت‌وگو، افترای مجعولِ برخی از رسانه‌های افراطی وابسته به صهیونیست‌ها در ایالات‌متحده آمریکا را تکرار کرده و عنوانی را به «یکی از مسئولان ارشد دفتر رییس‌جمهور» نسبت دادند که کذب محض بوده و به‌هیچ‌وجه واقعیت ندارد. محتوای این تذکر دروغی است که اگر صحت آن با یک پرسش ساده استعلام می‌شد؛ منجر به تکرار یاوه‌سرایی بیگانگان، فضاسازی برخی رسانه‌ها و سوءاستفاده کسانی که در پی تخریب تعامل مثبت قوای مجریه و مقننه هستند، نمی‌شد.» معاون پارلمانی رییس‌جمهوری نیز روز دوشنبه در واکنش به این تذکر گفته بود: «نه‌تنها روند انتشار این تذکر برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس بوده است، بلکه اساساً داشتن تابعیت دوگانه برخی مسئولان تنها تهمت است و واقعیت ندارد.» مجید انصاری، به «ایرنا» گفته بود: «بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، تذکرات باید به‌صورت کتبی به هیات رئیسه تقدیم شود و هیات نیز به‌طور رسمی آن‌ها را به معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری می‌فرستاد که این تذکرات را به دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال کند و نتیجه آن به نمایندگان داده شود.»

روزنامه آرمان امروز

روزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیترهای «متهمان امروز، احمدی‌نژادی‌های دیروز» و «افشاگری رحیمی علیه احمدی‌نژاد» اختصاص داد.

· رقابت قاضی‌زاده هاشمی و روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1396

روزنامه آرمان امروز نزدیک‌ترین رسانه مکتوب به حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی، دیروز در اقدامی عجیب، اقدامات مناسب و اثرگذار وزیر بهداشت در عرصه پزشکی کشور را تلاش وی برای «ریاست‌جمهوری» توصیف کرد در یادداشت «مستقیم پاستور» انگیزه اقدامات اثرگذار ملی وزیر بهداشت را «سیاسی» و معطوف به «انتخابات 96» ریاست‌جمهوری توصیف کرد و حمایت رسانه‌های اصولگرا از وزیر بهداشت را «معنادار» دانست. گروه سیاسی روزنامه آرمان امروز در مطلب امروز خود معتقد است که بازی اصولگرایان با وزیر بهداشت را برهم‌زده است و در همین راستا نوشت «دیروز رسانه‌های اصولگرا چنان از انتشار گزارش «آیا هاشمی به فکر ریاست جمهوری است؟» آشفته شده بودند که مسیر معکوس را طی کردند و برداشتشان در ظاهر هراس از گزارش بود اما آن‌ها و تمام افرادی که به نوعی از اتفاقات اتاق‌های دربسته مطلع‌اند بهتر می‌دانند که نزدیک شدن برخی به سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی قابل کتمان نیست که اگر این‌چنین بود رسانه‌های حامی کاندیدای شکست‌خورده در تکذیب این گزارش مقام نخست را کسب می‌کردند ولی آن‌ها با سکوت خود این ائتلاف نانوشته را تأیید کردند.

خبرگزاری فارس یکی از بازیگران عرصه کاندیداتوری قاضی‌زاده هاشمی دیروز در اقدامی قابل‌تأمل به بازنشر تمام گزارش آرمان پرداخت و آن را ناشی از نگرانی روزنامه نزدیک به هاشمی از «برخی اقدامات» وزیر موفق کابینه دانست. اگر فارس ادعا می‌کند که سر و ته پیاز نیست نگرانی این رسانه برای بازنشر گزارش و توجه ویژه به وزیر بهداشت دولت منتقدش بابت چیست؟ یا رسانه اصولگرای دیگری که اگرچه منتسب به یکی دیگر از کاندیداهای دوره گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری است اما به‌هرحال احساس خطر کرده و از هم‌اکنون قاضی‌زاده را رقیب خود تصور می‌کند و البته این گمانه را نمی‌توان نادیده گرفت که شاید وی هم سهمی در این ائتلاف داشته باشد. برخی رسانه‌ها اما عملکرد جالب‌تری داشتند و اصلاح‌طلبان را به غرض‌ورزی نسبت به وزیر بهداشت متهم می‌کنند. آریا نوشت: «وزیر بهداشت مورد اتهام بزرگی قرارگرفته است؛ «او می‌خواهد رقیب روحانی باشد. این اتهام را یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب متوجه او ساخته و البته به او تذکراتی هم داده است.»

روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «چگونه 22 میلیارد دلار از کشور خارج شد» و «30 سال با ایرانیان» اختصاص داد.

· کارزار جنگ با دولت یازدهم

«آنان از الگوی مبارزه نسل گذشته چپ‌گرایان الهام گرفته‌اند» این مهم‌ترین گزاره سرمقاله نویس روزنامه دولتی ایران درباره نحوه کنش رفتاری آنچه تندروها می‌خواند، است؛ طبق این الگوی رفتاری «نشانی از رقابت اندیشه‌ها یا چالش افکار نیست بلکه طرف مهاجم به‌جای استفاده از ابزار نقد از عناصر تخریب و تخطئه بهره می‌گیرد. بازیگران این صحنه به‌جای افکار و اندیشه‌های یک مقام یا دولت، شخصیت و حیثیت او را آماج تاخت‌وتاز قرار می‌دهد. «هدف» اصلی در این جنگ اقناع یا تنویر افکار عمومی نیست بلکه طراحان این حملات فقط در پی برانگیختن سوءظن جامعه و تولید بی‌اعتمادی نسبت به مقام و مسئولان امور هستند.»

محمد نوری در این یادداشت میدان انتقاد به دولت یازدهم را «کارزار جنگ» معرفی می‌کند و در همین راستا اهداف منتقدان دولت را این‌گونه ترسیم می‌کند «در روزهای اخیر به نظر می‌آید این جنگ حیثیتی علیه دولت ابعادی گسترده‌تر یافته است. سناریوی این جنگ بر 2 پایه نوشته‌شده: در یک‌سو تلاش می‌شود تا در گرماگرم مذاکرات هسته‌ای عرق و علایق ملی و میهنی تیم دیپلمات‌های روحانی را زیر سؤال برده شود و در سوی دیگر سوابق و صلاحیت‌های سیاسی و دینی مشاوران و معتمدان رئیس‌جمهور به چالش کشیده شود. این کارزار ضد اخلاقی را طیفی از تندروها پیش می‌برند که متحد دولت پیشین و شریک قدرت آن بودند و دور از انتظار نبود که با گشوده شدن پرونده مفاسد و سوءاستفاده دولت پیشین و زیر سؤال رفتن عملکرد و سوابق متحدان آن، جنگی تازه در فضای سیاسی ایران پا بگیرد. تردید نباید داشت که حمله به نهاد ریاست جمهوری و پمپاژ شایعه و دروغ درباره نزدیک‌ترین یاران رئیس‌جمهوری نخستین مرحله از این نزاع است که تندروها باهدف مختومه کردن پرونده مفاسد شرکای خویش در دولت گذشته آن را کلید زده‌اند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سعید ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    آرمان غلط کرد یادمون نرفته که زمانی که آقای روحانی به نیویورک رفته بود همین آرمان تیتر زده بود که مخاطب اولین چیزی که به زهن ش می رسید این بود که ایران آروزی دوستی باامریکا سال های کشده اگر واقعا دلوتون می سوزه تیتر بزنید کارو ازدواج جوانان را از دولت پیگری کنید.ماکه اصلا نمی دونیم؟؟ بعضی از شما مواجب بگیر مستقیم ؟؟سرویس های جاسوسی هستید.....
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    اصول گرایان و سایت مشرق خیلی مفسد هستند
  • امیر ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    سکوت سنگین روزنامه های افراطی در برابر افشاگری آقای رحیمی(احتمالا سکوت مصلحتی در پیش گرفته اند)
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    مشرق نادان چرا مطالب را عوض جلوه میدهی اصل نامه رحیمی را نقد کن نه اغراض شخصی تان را ای بی تقوا؟
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    گندکاریهای احمدی نژاد تمونی نداره
  • بنیامین ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    باسلام و عرض ادب به مخاطبان گرامی ناشناس در بالا گفتند سایت مشرق مفسد هستند ، بنده حامی هیچ حزبی نیستم، مفسد رسانه ای است که بعد عاشورا امام حسین و اربعین حیسنی عزاداری میلیون ها ایرانی در بایکت خبری می گذارد مثل bbcو روزنامه برخی از اصلاح طلبان بنابراین تصور نمی شود یک هماهنگی بین رسانه های داخلی وخارجی هست بنابراین مفسد شماهاهستید .مااز دوره دوم با آقای احمدی نژاد مخالف بودیم ما تندروری برخی از چهره های جبهه پایداری مخالف هستیم بدانید امروز عکس ها متخلفین را روی روزنامه منتشر می کنید و فردا عکس خودتان روی روزنامه ها چاپ می کنند بنده شمارا به همبستگی وانسجام ملی در زیر چتر ولایت فقیه دعوت می کنم وهمه باید فکر پیشرفت ایران اسلامی باشیم امروز باید همه دغدغه تان فرهنگ واقتصاد وشکوفایی استعداد جوانان باشد سخنم روبه تمام رسانه هست شما ساعت ها وقتان صرف مسائل گوناگون می گذارید بیایید از فرصت مغتنم برای هدایت فرهنگ اسلامی برای توسعه پیشرفت برنامه هاتان اعلام کنید ......... تادیر نشده سرتان رااز زیربرف بیرون بیاورید.
  • ناشناس ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    روزنامه های افساد طلب از آب گل آلود ماهی میگیرند.
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    چرا عکس روزنامه هار و نزدید ؟؟ چرا از کیهان و جمهوری و ... خبری نیست می بینید به چه روزی افتادید مشرق جان ؟؟ اینه که می گم وقتی کارهاتون با نیت پاک و خدایی نباشه همین بلاها و فلاکت ها سر شما مقدس نماها می آید نیروهای که خودشان را ارزشی نشان می دهند و این چنین پشت لعاب انقلابی بودن هزاران فساد اخلاقی و مالی و اداری دارند بمراتب ضربات مهلک تری بر سر اسلام و نظام و انقلاب می آورند سکوت شما و لاپوشانی شما دست کمی از این بزه نداشت و من شما را هم شریک این تعدی می دانم چرا که شما باید قاطع تر و شفاف تر و به موقع گزارش می دادید . اخبار را کتمان نمی کردید که مشمول گذر زمان و فراموشی شود خیلی نظر من و بچه های تابع نظام را تغییر دادید
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    دروغ از این روزنامه ها میجوشه
  • م چ ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    میگویند این موضوع قبل از دولت نهم و دهم اتفاق افتاده چرا بعد از گذشت ده سال باین موضوع رسیدگی میکنند ؟ ایا سیاسی نیست؟ پس برای نجات ایران عزیز تمامی فساد ها را بشدت رسیدگی کنید. ....
  • هامان ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    اینکه رحیمی محکوم شود ویا احمدی نژاد ویا اصولگرایان با جرمی که در مقایسه با اصلاح طلب ها بسیار کوچکتر است نشانه حقانیت انهاست و نشان می دهد که باند قدرت و ثروت چه قدر در قویه قضایی نفوذ دارند چرا پرونده کرسنت و فتنه 88 و..... به نتیجه نمی رسد
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    متن اعتماد، تداعی گر گزارش های بی بی سی هست ... ! نه غلام ؟
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    بالاخره همه رفتنی هستیم زیاد غصه دنیا و مقام و ... را نخورید اصلاحیون و اصولیون عزیز
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    امیدوارم تا مدتی دوستان دلواپس (و نه اصولگرا که محترم هستند و شیر پاک خورده ای مثل ناطق نوری و مطهری بین آنها زیاد است) زبان به کام گیرند که واقعا جای شرم دارد و اگر از این شرم بمیرند کمترین هزینه ای است که پرداخت کرده اند که 8 سال مملکت را به فنا دادند ، کاری که آمریکا و اسرائیل نمی توانست بکند . هاله نور ، صندلی خالی و .....
  • ماهر ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    مشرق جان یکی یکی رو میشن نگران نباش فعلا دو نفر، نفرات بعدی در راهن
  • احمد ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    فساد سیاسی اصلاح طلبان در صدر جدول قرار دارد و آمریکا و اسراییل برای موفقیت آنها دعا می کنند . ما معکوس عمل می کنیم و مصمم هستیم .
  • امیر تبریز اوغلی ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    افساد طلبان عزیز روولشون کنید
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    سایت مشرق هم یکی از همین اصلاح طلبانه چون خودشم مثل روزنامه‌های اصلاح طلب در مورد این موضوع و کلاً درباره آنتی احمدی نژاد عمل کرده
  • payam ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    ٬اصولانون به نرخ روز خورن جز منافع خودشون به چیز دیگه ای فکر نمیکنن خیلی راحت از پشت به خودی خنجر میزنن اما اصلاحطلبا هر بدی که داشته باشن این یه موردو ندارن خودم شخصا هیچکدومشونو قبول ندارم جفتشون دنبال منافع سیاسی خودشونن من فقط آقارو قبول دارم میبینم ایشون چی میگن همون واسم ملاکه
  • محمدی ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    توی این (دولت شیب دار اعتدالی) یه وزیر واقعا معتدل منطقی با مرام پرکار مردمی بنام قاضی زاده هاشمی داره مردونه کار میکنه و تحول چشمگیری در نظام سلامت و گسترش بیمه و....... بعمل میاره و بر خلاف بقیه وزرای فرتوت و کهنسال داره برای دولت روحانی آبرو جمع میکنه و حالا یه عده ادمهای مریض میخان با دوبهم زنی و نمامی مقدمات تضعیف این وزیر دانا و توانا را فراهم کنن . لطفا بس کنید و بگذارید کارش رو بکنه
  • پوریا ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    اینها که که داغ رو دل تو گذاشته با خیانتی که اصلاح طلبا کردن فابل مقایسه نیست ...از جورج سوروس چه خبر ...انقلاب مخملی که مردم یادشون نرفته...
  • رها ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    حالا اگر یک وزیر کاری توی این کابینه پیدا بشه میان خرابش کنن....کافر همه را به کیش خود پندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس