کد خبر 384162
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳

امروز (سه‌شنبه) عملیاتی تروریستی در یکی از هتل‌های طرابلس لیبی رخ داد. داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت.

به گزارش مشرق، خبرگزاری لیبی (لانا) اعلام کرد صبح امروز (سه شنبه) 5 فرد مسلح که جلیقه‌های ضد گلوله پوشیده بودند به هتل «کورنتیا» در طرابلس حمله کردند.

طبق این گزارش، افراد مسلح پس از ورود به هتل شروع به تیراندازی به سمت کارکنان هتل و تمامی افراد حاضر در طبقه هم‌کف کردند و سه نفر از نگهبانان این هتل، بر اثر این حمله جان باختند.

بنا به گزارش وبگاه خبری «24» امارات به نقل از لانا، کمی قبل از این حمله یک خودروی بمب‌گذاری شده در محوطه هتل منفجر شد.

داعش رسما مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و نام «غزوه ابو انس اللیبی» را بر آن گذاشت. بر اساس اعلام این گروهک، هدف اصلی عملیات مذکور تیم‌های دیپلماتیک و شرکت‌های امنیتی خارجی در لیبی بوده‌اند.

یکی از کارکنان هتل در این باره گفت چهار نفر در حمله امروز زخمی شدند که بیشتر گلوله‌ها به پاهای این افراد برخورد کرده است.

از طرف دیگر، «عصام النعاس» سخنگوی اتاق عملیات امنیتی در طرابلس اعلام کرد نیروهای امنیتی 3 نفر مشکوک در داخل هتل را محاصره کردند.

ساعتی بعد النعاس خبر از بازداشت یکی از عناصر محاصره شده خبر داد و گفت که وی به همراه دو نفر دیگر در طبقه 21 موضع گرفته بود.

النعاس تاکید کرد این عملیات منجر به مجروحیت 2 فیلیپینی در هتل، خسارت‌های مادی و نیز وارد شدن خسارت‌هایی به 2 خودرو شده است که نیزدیک به انفجار پارک شده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس