کد خبر 356665
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳

با آن‌که جامعه هتلداران کشور بارها تاکید کرده هیچ هتلی تا اطلاع ثانوی حق گران‌فروشی ندارد، اما آژانس‌های گردشگری مستنداتی را دال بر رعایت نشدن این دستور در برخی هتل‌ها ارائه می‌کنند و معتقدند اگر روال افرایش قیمت به هر بهانه ادامه یابد، سال دیگر برای یک شب خوابیدن در اتاق یک تخته هتل پنج‌ستاره باید یک میلیون تومان پرداخت کرد.

به گزارش مشرق، با آغاز تابستان برخی آژانس‌های گردشگری شاکی شدند که بعضی از هتل‌ها نرخ اقامت را ۵۰ تا ۱۰۰ درصد اضافه کرده‌اند. رییس جامعه هتلداران این اتفاق را تکذیب کرد و گفت: نرخ هتل‌ها از ابتدای سال تا کنون فقط یک‌بار و در حد ۲۰ درصد افزایش یافته و بیشتر از این هم افزایش نرخ صورت نگرفته است.

جمشید حمزه‌زاده اظهار کرد: اگر آژانس‌ها از قیمت‌ها شاکی هستند و معتقدند نرخ‌ها زیاد شده،‌ مستندات خود را ارائه کنند تا بررسی کنیم و مطمئن باشند ما به اعتراض‌های مستند آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.

ابتدای امسال هتل‌ها با نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۲۰درصد قیمت‌ها را افزایش دادند؛ اما آژانس‌های گردشگری بویژه گروهی که برای گردشگران خارجی اتاق رزرو می‌کنند، معتقدند این قیمت تا کنون اوج و فرود زیادی داشته است، مثلا پیش از آغاز تابستان برخی هتل‌ها آهنگ افزایش نرخ زدند، درحالی‌که جامعه هتلداران آن را تکذیب کرد. حالا نوبت پاییز شده، فصلی که متقاضیان خارجی هتل‌ها بیشتر است و آهنگ افزایش نرخ دوباره به گوش می‌رسد، هرچند بعید نیست بار دیگر این موضوع از جانب هتلدارها تکذیب شود.

حسین احمدی، یکی از تورگردان‌ها می‌گوید: متاسفانه هتل‌ها دوباره قیمت‌ها را بالا برده‌اند، به هر کسی هم که می‌گوییم منکر این اتفاق می‌شود و نمی‌پذیرد، درحالی‌که این اتفاق افتاده است.

او به قیمت‌های یکی از هتل‌های پنج ستاره تهران اشاره می‌کند و می‌افزاید: این هتل متعلق به شرکت توسعه‌ی گردشگری است که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت می‌کند، با وجودی که این سازمان هر بار اعلام می‌کند قیمت هتل‌ها نباید افزایش یابد اما شاهد افزایش نرخ در این هتل هستیم که زیر نظر خود سازمان است.

وی ادامه می‌دهد: ما تا اواخر مهرماه اتاق یک تخته را از این هتل خدود ۲۳۰ هزار تومان می‌گرفتیم و حالا قیمت‌ آن را به ۳۲۰ هزار تومان رسانده، نرخ اتاق دو تخته هم حدود ۳۰۰ هزار تومان بود که حالا آن را ۴۵۰ هزار تومان می‌فروشد!

این تورگردان می‌گوید: این هتل در نامه‌ای که برای ما ارسال کرده اعتبار این قیمت‌ها را تا پایان امسال تعیین کرده و معلوم نیست تا سال بعد چه سرنوشتی در انتظار باشد و ما به مشتریانی که از حالا برای سال بعد قصد رزرو تور دارند چه پاسخی باید بدهیم.

وی همچنین به مساله‌ی دیگری که در هتلداری درحال شیوع است اشاره می‌کند و می‌افزاید: بیشتر هتل‌ها به خاطر افزایش مسافران، دیگر اتاق یک تخته نمی‌فروشند، در واقع آن‌ها قبلا کمتر مسافر داشتند و اتاق‌های دو تخته خود را با عنوان یک تخته به مسافر می‌دادند؛ اما حالا نه تنها این کار را نمی‌کنند که پول اتاق دو تخته را کامل از مسافر می‌گیرند، درحالی‌که این اتفاق در هیچ حای دنیا رخ نمی‌دهد، یعنی اگر مسافر اتاق یک تخته از هتل درخواست کرد، هتل باید آن اتاق را به قیمت یک تخته به مشتری بدهد.

احمدی می‌گوید: شاید این مسائل چندان به چشم مسوولان نیاید؛ اما آن‌ها باید توجه نشان دهند تا از این ناحیه بازخورد منفی دریافت نکنیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    عموما افراد متمول از هتل ها استفاده می کنند ولی مردم هر روزه نان می خرند هر روزه نانواها نان های خود را کوچک و کوچک تر می کنند .کم فروشی - گران فروشی نیست؟ چرا کسی به این موضوع نمی پردازد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس