کد خبر 383724
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در آستانه سفر به مسکو تاکید کرد تل آویو در هیچ اقدام تحریمی علیه روسیه شرکت نکرده و حاضر است با توجه به روابط دوستانه خود با مسکو و کی‌یف، نقش میانجی را بین دو طرف بازی کند.

به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه دولت صهیونیستی اسرائیل در آستانه سفر خود به مسکو، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری «ایتارتاس» اعلام کرد که روابط با روسیه برای مقامات تل آویو دارای اولویت ویژه ای است که تغییرات سیاسی داخلی هیچ تغییری در آن بوجود نخواهد آورد.

لیبرمن قرار است امروز، دوشنبه (26 ژانویه، 6 بهمن ماه) برای دیدار و گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به مسکو سفر کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی رژیم صهیونیستی در این مصاحبه گفت: «حفظ روابط حسنه با روسیه برای اسرائیل یک اولویت است و این یک موضع گیری اصولی و غیرقابل تغییر است. این مسئله یک تمایل شخصی نیست و نتیجه انتخابات آتی بر آن تاثیری نداشته و هر شخصی که نخست وزیر یا وزیر امور خارجه دولت آینده شود، این خصوصیت تغییری نخواهد کرد».

لیبرمن که رهبری حزب روس زبانان اسرائیلی، تحت عنوان «خانه ما اسرائیل» را برعهده دارد، همچنین اعلام آمادگی نمود که به عادی شدن روابط بین روسیه و اوکراین کمک کند.

به عقیده وی، موضع گیری «کاملا بی طرف» اسرائیل در این مناقشه و روابط خوب اصولی با هر دو کشور، این امکان را فراهم کرده تا اسرائیل بتواند نقش میانجی را بین مسکو و کی‌ یف بازی کند.

وزیر خارجه دولت یهود همچنین تاکید کرد که اسرائیل در تحریم‌های ضدروسی غرب مشارکت نخواهد کرد و زیر هیچ سندی که محدودیتی در روابطش با روسیه ایجاد کند را امضاء نکرده و رهبران آن از ابتدای بروز بحران داخلی در کشور اوکراین و تیرگی روابط کی‌یف و مسکو و در پی آن روسیه و کشورهای غربی، از هر نوع اظهارنظر علنی  در این رابطه خودداری کرده‌اند.

وی افزود: «موضع گیری بی طرفانه اسرائیل در قبال مناقشه بوجود آمده بین روسیه و اوکراین، موضع گیری عاقلانه‌ای است، چرا که ما با هر دو کشور روابطی خوب و دوستانه داریم و نمی‌خواهیم لطمه‌ای به این روابط وارد شود. ضمن اینکه این مسئله شرایط خوبی را برای میانجی‌گری بین دو طرف مناقشه بوجود می‌آورد و ما بارها آمادگی خود را برای این منظور اعلام کرده‌ایم».

لیبرمن در جریان مذاکرات خود با سرگئی لاوروف، بطور مرسوم طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، منطقه و بین المللی را مورد بررسی قرار خواهد داد که اوضاع پیرامون حل و فصل مسائل پرونده هسته‌ای ایران  و اوضاع سوریه، در مرکز توجه آنها قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    جرأتشو نداره وگرنه اگه شرکت کنه سه سوته نابوده فعلا روسیه رو واسه وساطتت با ایران و حزب الله لازم داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس