کد خبر 383097
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱

سازمان ملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به طور غیر قانونی اقدام به تخریب خانه ۷۷ فلسطینی که اکثر آنها کودک بوده‌اند، در شرق بیت المقدس و کرانه باختری رود اردن کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان دوستانه شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که "طی 3 روز گذشته، 77 فلسطینی که بیش از نیمی از آنها کودک بوده اند، بی خانمان شده اند."

سازمان ملل در ادامه این گزارش افزود: برخی از خانه های تخریب شده توسط اسرائیل، توسط جامعه بین المللی برای حمایت از خانوارهای آسیب پذیر فلسطینی، ساخته شده بود.

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان دوستانه تاکید کرد: تخریب خانه ها که منجر به تخلیه با زور و بی خانمان شدن فلسطینی ها شده، نقض تعهدات اسرائیل برای اجرای قوانین بین المللی به شمار رفته و خسارت ها و تنش های غیر ضروری را ایجاد می کند.این اقدامات باید هر چه سریعتر متوقف شود.

سازمان ملل تصریح کرد: در سال 2014 میلادی نیز، اسرائیل تعداد قابل توجهی از خانه های فلسطینی ها را در شرق بیت المقدس و کرانه باختری تخریب کرده است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل، در سال 2014 میلادی، مقام های اسرائیلی بیش از 590 خانه متعلق به فلسطینی ها را در کرانه باختری و شرق بیت المقدس، تخریب کرده اند و این اقدام موجب بی خانمان شدن 1177 فلسطینی شده که این بالاترین تعداد بی خانمان شدن فلسطینی ها در کرانه باختری از زمانی است که سازمان ملل از سال 2008 میلادی، نظارت بر این مساله را آغاز کرده است.

اسرائیل مدعی است که این تخریب ها به این خاطر انجام شده است که این ساختمان ها بدون کسب مجوز لازم، ساخته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس