کد خبر 382844
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹

منابع آگاه نزدیک به محور مقاومت تاکید کردند پاسخ حزب‌الله به حمله اسرائیل در قنیطره سوریه، به سه عامل مختلف بستگی دارد.

به گزارش مشرق، منابع مطلع به امور جاری «محور مقاومت» اعتقاد دارند پاسخ حزب‌الله به حمله روز یکشنبه (28 دی) به «قنیطره» و شهادت 6 عضو این جنبش سریع و فوری نخواهد بود بلکه این جنبش سنجیده عمل خواهد کرد.

این منابع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه «اللواء» لبنان اعلام کردند پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی به 3 عامل بستگی دارد:

1- محافظه‌کاری سران رسمی لبنان برای حفظ آرامش در جنوب و کل این کشور.  منابع مذکور تاکید کردند تلاش برای آرام کردن سران حزب‌الله و دوری از اعلام موضع و تهدید از طرف آنها، در راستای دور نگه داشتن لبنان از هر جنگ گسترده‌ای است. حزب‌الله نمی‌خواهد تصمیمی اتخاذ کند که بر اجماع ملی داخل لبنان تاثیر منفی بگذارد.

2- اظهارات ایرانی که اعلام کرده‌اند این حمله اسرائیل بدون پاسخ گذاشته نمی‌شود. همانطور که «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران اعلام کرد این حمله در زمان و مکان مناسب و با توجه به حجم آن پاسخ داده می‌شود. موضوع دیگر حساب‌های بین‌المللی دیپلماتیک ایران است.

3- تحویل جولان برای مقابله با اسرائیل؛ خواه قنیطره یا هر بخش دیگری از این منطقه اشغال شده، که باشد. نظام سوریه همچنان اولویت خود را مقابله با گروه‌های تروریستی می‌داند علیرغم آنکه سوریه نیز با ایران و حزب‌الله اتفاق نظر دارد حمله اسرائیل به جولان نقض آشکار توافق‌نامه 1974 میان اسرائیل و سوریه است.

سه‌شنبه (30 دی) «فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل نیز با اشاره به حمله اخیر جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه جولان در سوریه اعلام کرد که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جولان که از سال 1974 بر توافق آتش بس میان اسرائیل و سوریه نظارت می کنند، پهپادهای اسرائیلی را روز یکشنبه بر فراز جولان رصد کردند و این حمله نقض آشکار توافق‌نامه 1974 است.

این منابع در پایان تاکید کردند که پاسخ حزب‌الله به حمله  اسرائیلی شدیدتر از آن خواهد بود و و تلاش خواهد شد «موازنه وحشت» بازگردانده شود پس از آنکه اسرائیل با حمله خود در قنیطره سعی در اختلال در آن داشت. منابع مذکور افزودند نشانه‌ها و چگونگی این حمله در سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در روز یکشنبه (5 بهمن) آشکار خواهد شد.

در حمله روز یکشنبه اسرائیل به قنیطره، 6 عضو حزب‌الله از جمله «جهاد مغنیه» فرزند «عماد مغنیه» به شهادت رسیدند. محمد علی الله‌دادی عضو سپاه ایران نیز جزء شهدا بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس