پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده، «بیژن شفیعی» دیروز جمعه سوم بهمن ماه ۹۳ بعد از گذشت ۳۳ سال از شهادتش تشییع شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده، «بیژن شفیعی» دیروز جمعه سوم بهمن ماه 93 بعد از گذشت 33 سال از شهادتش با حضور عموم مردم شهید پرور شهر اسدآباد واقع در استان همدان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

ظهر 30 دی ماه 93 مراسم استقبال از شهید بیژن شفیعی در محل سپاه ناحیه همدان و با حضور خانواده شهید شفیعی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان و مردم شهید پرور برگزار شد.

همچنین مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید همدانی دوم بهمن ماه 93 در مسجد امام سجاد(ع) همدان برگزار شد.

شهید بیژن شفیعی در سن 19 سالگی در سال 1360 از طریق لشگر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان از اسدآباد به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شد و در همان سال نیز در اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل شد. او دانش‌آموز سوم دبیرستان و فرمانده گروه اعزامی از اسدآبادِ همدان به ارتفاعات شنام بود. پیکر مطهر شهید " بیژن شفیعی" بعد از گذشت 33 سال در ارتفاعات شنام مریوان تفحص و پس از انجام آزمایشات DNA شناسایی شد.

در سطح استان همدان 450 شهید جاویدالاثر وجود دارد که 20 شهید مربوط به شهرستان اسدآباد است، ضمن اینکه در ماه‌های اخیر سه تن از شهدای جاویدالاثر استان همدان شناسایی شدند. بعد از گذشت 9 ماه از تجاوز رژیم بعث عراق به خاک کشورمان در روز 30تیرماه سال 60 عملیاتی محدود ولی در زمان خود بسیار بزرگ و مهم در جبهۀ مریوان به فرماندهی احمد متوسّلیان انجام گرفت. عملیات با شرکت حدود 500نفر در منطقه مقابل ارتفاعات تته و ارتفاع مشرف برشهر بیاره عراق به نام «شنام» انجام گرفت که با موفقیت و پیروزی همراه بود و در بین جمع رزمندگان شرکت کننده از بسیجیان تعداد 27 اسدآبادی حضور داشتند که 22 نفر از آنان را دانش‌آموزان دبیرستان اسدآباد بودند.

از جمله شهیدان جاویدالاثر در قله شنام، پنج دانش‌آموز اسدآبادی است که پیکر مطهرشان بیش از 30 سال است در شنام مدفون مانده و در بهشت زهرای اسدآباد پنج صورت قبر، به یاد پنج شهید بزرگوار؛ شهید «بیژن شفیعی»، دانش‌آموز سوم دبیرستان که فرمانده گروه اعزامی از اسدآبادِ همدان بود، شهید «محمد فروتن»، دانش آموز دوم دبیرستان، شهید «محمّد همائی»، دانش آموز دوم دبیرستان، شهید «خسرو آزرمی»، دانش آموز اول دبیرستان و شهید «محمد ورمزیار»، دانش آموز اول دبیرستان وجود دارد. حالا پیکر مطهر یکی از این شهدا بعد از سالیان سال به زادگاه خود باز گشته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس