کد خبر 382572
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹

عربستان که به شدت از روند تحولات یمن و ادامه موفقیت های نیروهای حامی انقلاب مردمی احساس خطر می کند، دست به تحرکات مشکوکی در مرز با این کشور زده است.

به گزارش مشرق، یک رسانه سعودی به نقل از فرماندهان گارد مرزی از گسترش منطقه حائل در مرز عربستان و یمن خبر  داد.

روزنامه الیوم نوشت اداره کل گارد مرزی عربستان از گسترش حریم مرزی در مرزهای جنوبی خود با یمن به مسافت 10 کیلومتر خبر داد تا در مجموع به 20 کیلومتر افزایش یابد که عبور از این محدوده حتی به بهانه تفریح یا چرای احشام ممنوع است.

به نوشته این روزنامه، در حال حاضر تلاش های بی وقفه برای احداث دیوار امنیتی در مرزهای جنوبی عربستان با یمن ادامه دارد و سامانه های دیگری مانند سامانه عملیات و آموزش و زیر ساخت ها و نیز توسعه مهارت ها و توانمندی نیروهای نظامی توسعه می یابد.

این روزنامه نوشت منع ورود به مرزها هیچ کس چه شهروندان یا اتباع خارجی مقیم عربستان را مستثنی نمی کند، چه کودک باشند یا زن و دستورات برای همه واضح و آشکار است.

روزنامه الیوم به نقل از فرماندهان گارد مرزی سعودی نوشت مرزهای پادشاهی عربستان کاملا امن و به بهترین و پیشرفته ترین فناوری های روز مجهز است.

به گفته این فرماندهان، حوادث برخی کشورهای همسایه عربستان هیچ تغییری در سیاست کاری گارد مرزی ایجاد نکرده است.

محمد الغامدی سخنگوی رسمی گارد مرزی عربستان اعلام کرده است نیروهای این یگان از مدت ها پیش در تمام گذرگاه های عربستان و مرزهای این کشور چه زمینی یا دریایی در آماده باش کامل به سر می برند و برای مقابله با هر پیشامدی آمادگی دارند.

وی اعلام کرد نیروهای گارد مرزی به امور دیگری هم  اهتمام دارند که از جمله می توان به مقابله با افراد نفوذ و قاچاقچیان اشاره کرد.

الغامدی در خصوص اینکه کدام مناطق مرزی عربستان بیشتر در معرض نفوذ یا قاچاق قرار دارد، اظهار داشت مرزهای جنوبی بیشتر از سایر مناطق در معرض نفوذ یا قاچاق قرار گیرند، البته تلاش اندکی برای قاچاق از طریق دریا را شاهد هستیم.

خاطر نشان می شود چندی پیش دستوری از سوی مقامات بلندپایه سعودی به نیروهای امنیتی و نظامی مستقر در مرزهای مشترک با کشورهای همسایه داده شد که هر فردی که به مرزهای عربستان نزدیک شد، بدون درنگ هدف گلوله قرار بگیرد.

تحرکات جدید عربستان در مرز با یمن در حالی است که نیروهای مردمی در این کشور موفق شده اند دولت مورد حمایت سعودی را وادار به پذیرش مطالبات مردم به ویژه در زمینه تعدیل قانون اساسی کنند.

از سوی دیگر اخیرا مرزهای عربستان به سبب حمله تروریست هایی بود که در دامان آل سعود پرورش یافته و از حمایت های گسترده مالی، تسلیحاتی و رسانه ای این رژیم در عراق و سوریه و مناطق برخوردار هستند.
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس