فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: در دهه فجر بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه در سطح سپاه استان تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، سردار علی نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در نشست خبری که عصر امروز برگزار شد، درباره ویژه‌برنامه دهه فجر این سپاه گفت: هر ساله در سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به تهران، رژه موتوری بسیج از فرودگاه تا بهشت زهرا توسط یگان موتوری بسیج سپاه استان تهران اجرا می‌شود. امسال نیز این مراسم همزمان با سالروز ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی ما در اولین روز از دهه فجر برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: حضور بسیجیان به همراه آحاد مردم در ویژه برنامه محل جلوس حضرت امام(ره) در بهشت زهرا، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی با موضوع دهه فجر،‌ نشست‌های آسیب‌شناسی برنامه‌های ماهواره‌ای، برگزاری نمایشگاه و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، برپایی مسابقات ورزشی و فرهنگی، همایش‌های با موضوعات روز مانند مباحث آسیب‌شناسی فرهنگی در حوزه شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

سردار نصیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: برپایی یادواره فجرآفرینان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای قرآنی، برگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، برپایه نشست مادران، پرچم‌داران جنگ نرم بخش دیگری از برنامه‌هایی است که سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) برای دهه فجر امسال پیش‌بینی کرده است.

وی برپایی نمایشگاه موضوعی عکس حجاب و عفاف و نشست‌های توجیهی در خصوص سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی به عنوان برنامه‌های دیگری که توسط این سپاه برگزار می‌شود ذکر کرد و ادامه داد: به مناسبت دهه‌ی مبارک فجر تعدادی از تیم‌های تخصصی پزشکان بسیجی به مناطق محروم اعزام می‌شوند و ضمن برپایی بیمارستان های صحرایی در مناطق و نواحی تحت پوشش سپاه استان تهران به ویزیت رایگان مردم می‌پردازند.

سردار نصیری کلنگ‌زنی و مراسم اختتامیه پروژه‌های محرومیت‌زدایی را یکی دیگر از برنامه‌های دهه فجر ذکر کرد و بیان داشت: برگزار نشست پیشکسوتان جهادی، نشست جهادگران علم و فناوری ولی نشست نقش زنان در انقلاب  و همچنین نشست هیات عاشقان ولایت و منتظران موعود با موضوع انقلاب اسلامی از جمله برنامه های دهه فجر است.

فرمانده سپاه استان تهران با اظهار این که تجلیل از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح آیه‌های تمدن یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در طول دهه فجر برگزار می‌شود، یادآور شد: به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پروژه‌های عمرانی بسیج مانند سوله‌های صالحین افتتاح می‌شود. البته تعدادی از این سوله ها در هفته دفاع مقدس افتتاح شد و تعداد دیگری نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، به نحوی که در پایان سال تعداد این سوله‌ها به شصت سوله می‌رسد.

وی در خصوص پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نیز عنوان کرد: تاکنون 8 هزار و 334 کارگاه اقتصاد مقاومتی به بهره برداری رسیده و یا توسعه یافته اند که با این تعداد کارگاه ها هزار و 51 نفر مشغول به کار شدند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا با اظهار این مطلب که 9 میلیارد تومان برای ایجاد و توسعه کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی تسهیلات به بسیجیان داده شده خاطرنشان کرد: با روشنگری‌های که بسیجیان داشته‌اند مردم تعداد 4 هزار گیرنده ماهواره‌ای را داوطلبانه به نواحی بسیج سپاه استان تهران تحویل دادند که در مقابل نیز دستگاه های گیرنده دیجیتالی به ان ها اهدا شده.

وی افزود: البته در برخی از نواحی استان تهران به دلیل استقبال زیاد مردم محدودیت‌های به جهت نگه‌داری گیرنده های تحویلی به وجود آمده که با تمهیداتی در پی رفع این محدودیت‌ها هستیم.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس