کد خبر 382082
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همواره از برقراری صلح در منطقه حمایت می‌کند، گفت: سوءتفاهمات بین گروه‌های سیاسی یمن باید از طریق گفت‌وگو حل شود.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، روز گذشته (سه‌شنبه 30 دی‌ ماه) با نایب رئیس مجلس یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کشور یمن تاریخ کهنی دارد، اظهار داشت: امیدوارم مسائل داخلی یمن هر چه زودتر حل شود.

وی افزود: ایران همواره برای برقراری ثبات در تمام کشورها تلاش می‌‌کند و در موضوع یمن نیز از تمام ظرفیت خود برای ایجاد صلحی پایدار استفاده می‌کند.

رئیس مجلس تصریح کرد: امیدوارم تمام کشورهای اسلامی با اتحاد و همفکری بتوانند زمینه پیشرفت مسلمانان را ایجاد کنند.

لاریجانی با بیان اینکه در شرایط ناامنی، پیشرفت حاصل نمی‌شود، یادآور شد: اگر سوءتفاهم‌هایی بین گروه‌های مختلف سیاسی در کشور یمن وجود دارد، باید از طریق گفت‌وگو مسائل حل شود و در این زمینه نقش پارلمان می‌تواند موثر باشد.

نایب رئیس مجلس یمن نیز در این دیدار با اشاره به نقش سازنده ایران در منطقه گفت: آقای دکتر لاریجانی شما یک شخصیت بین‌المللی تأثیرگذار هستید، بنابراین امیدوارم تمام تلاش خود را انجام دهید تا زمینه برقراری ثبات در یمن فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: هر نوع کشتاری می‌تواند زیان‌های اجتماعی در پی داشته باشد، بنابراین باید همه کشورهای اسلامی برای برقراری ثبات و صلح پایدار تلاش کنند.

نایب رئیس مجلس یمن در پایان گفت: در یمن تلاش‌هایی برای رفع فساد صورت گرفته که امیدوارم به نتیجه مطلوب منتهی شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس