سومین کنگره تخصصی شهدای هنرمند پنجم دی ماه با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه فیلم سازی در باغ موزه تهران برگزار می گردد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سومین کنگره تخصصی شهدای هنرمند پنجم دی ماه با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه فیلم سازی در باغ موزه تهران برگزار می گردد.

تجلیل از خانواده شهدای فیلم ساز، حضور کارگردانان و فعالان عرصه هنر و اکران مستندهای گوناگون از زندگی این شهدا از جمله برنامه های اجرایی در کنگره می باشد.

نادر طالب زاده کارگردان و مستندساز بین المللی معتقد است در این عرصه تعداد بسیاری شهید هنرمند وجود دارد که یاد و خاطره آنان مغفول مانده است.

طالب زاده با تاکید بر نقش کنگره شهدای فیلم سازی در تجلیل از شهدای هنرمند تاکید کرد: در این عرصه تعداد زیادی هنرمند شهید داریم و پرداختن به این موضوع بسیار خوب است.

وی با اشاره به لزوم معرفی شهدای فیلم سازی به جامعه امروز گفت: بهترین کار این است که آثارشان به طور واضح نمایش داده شود و نیز نزدیکترین افراد به آنها را دعوت کنیم و ترکیبی از اثر و افراد نزدیک آنها را برای نشان دادن مصداق رحمت آنها بکار بریم.

این مستندساز بین المللی در پاسخ به این سوال که تاثیر برگزاری کنگره و معرفی شهدای فیلم ساز در الگوسازی برای فیلمسازان نسل امروز چیست افزود: قطعاً، نسل امروز هیچ شناختی از این عزیزان ندارند. خیلی خوب است که زندگی و سیره این شهدای عزیز به آنها شناسانده شود.
*لاله فام


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس