کد خبر 381845
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

وزرای دفاع ایران و روسیه بر حل مشکل سامانه اس 300توافق کردند.

به گزارش مشرق، وزرای دفاع ایران و روسیه صبح امروز طی مذاکراتی که در ستاد وزارت دفاع کشورمان برگزار شد، توافقنامه نظامی امضا کردند.

در این توافقنامه که به امضای سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان و ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه رسید، بر مقابله با تروریسم، تجزیه طلبی و افراط گرایی، منافع دو کشور و ارتقا و بسط سطح همکاری ها برای تامین صلح و امنیت منطقه تاکید شده است.

وزرای دفاع ایران و روسیه همچنین بر حل مشکل سامانه اس 300توافق کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    چی؟ این کار یک معنی بیشتر نداره: باور 373 ضعیف تر از اس 300 هست، که این همه حرف های قبلی فرماندهان قرارگاه خاتم رو نقض میکنه.
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    یعنی چی چقدر مبهم و کلی قراره همین اس 300 رو بدن یا در ازاش یه چیز دیگه
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ارزونی خودتون. ما از این پولا نداریم بابت اس 300 بدیم. حالا که دیدن جدی جدی ایران داره یه چیز بهتر خودش میسازه میخوان مشتری رو نپرونن. معلوم هم نیست کدوم ورژن اس 300 رو میخوان بدن. اگر ورژن صادراتی باشه که دیگه اصلا به درد نمیخوره.
  • یاسوج ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اعتمادی بهشون نیست(مثل ایالات متحده) باز میخوان از آب گل آلود ماهی بگیرند حتما در جریان مذاکرات هستید و حتما می دانید که هم اکنون روسیه با اروپا در حال جنگ در دونسک است و ایضا می دانید که یک جنگ اقتصادی بین اینها درگرفته به هر حال امیدوارم ما به حقمون برسیم و چون پول ملت و بهشون دادیم
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    يعني پول اس300رو به روسا بخشيدن؟
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    مگه پولی بهشون داده بودیم؟
  • مختار ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    روس ها قابل اعتماد نیستند نامردتر از روس ها خودشونن در ماجرای اس300در ماجرا جنگنده شفق به هیچ چیز متعهد نیستند ما نیاید به این حرمزادهها اعتماد کنیم اینها هیچ فرقی با امریکا و اسرائیل ندارند
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ندادند هم ندادند.
  • هومن ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    چرا از روسها سوخو 30 نمی خریم؟
  • محسن ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    حسبنا الله و نعم الوکیل . . .
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    باز آمریکاییها در عهد و پیمان از روسها مردترن. حداقل چیزی می فروشن کامل می فروشن و خدمات پس از فروش رو هم با تمام جزییات می دن.ولی طبق گفته خود مقامات وزارت دفاع واتر پمپ هیچ کدوم از کامیونهای مازشون هم به هم نمی خوره تا کشور خریدار دوباره از خودشون بخره
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اول بگیرید یه فصل بزنینش، بعدا با هم مذاکره کنین...
  • دکتر ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ای کاش در صنایع هوایی مثل ساخت موتور با روسها کار می کردیم که به شدت می لنگیم
  • حسن ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    باز خداروشکر .. در بحث سیستم دفاع موشکی خیلی ضعیف بودیم که الحمدالله توافق صورت گرفت ... راستی باور 373 چی میشه ؟ اون رو که میگفتن برابر با اس 300 هستش ... پس چرا الکی دوباره اس 300 خریدن ... یکی برام توضیح بده
  • ایرانی وطن دوست ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام و عرض ادب خب باید بگم به خاطر این وقفه ای که این قرارداد از اواخر سال 2007 تا هیمن الان یعنی اوایل سال 2015 به طول انجامیده(حدود 7 سال) چرا بجای سامانه پدافندی s300 PMU درخواست دریافت سامانه پدافندی s400 رو نمی کنیم؟! از طرفی روسیه با عملیاتی کردن سامانه پیشرفته s400 و البته سامانه فوق پیشرفته s500 ، از این رو سامانه s300 از نظر استراتژیک دیگر ارزشی چندانی نداره! همچنین روسیه سامانه پدافندی s400 رو به کشور چین داده است ، بعد از 7سال ما تازه درباره s300 های تو انبار مونده هاشون تازه به توافق رسیدیم که اون هم شاید طی دو سه سال دیگه بهمون تحویل بدهند! ماشاالله شاهکار از این بهتر! - چرا از همون باور 373 استفاده نمی کنید؟! - مگه سامانه باور 373 از s300 های روسیه بهتر نیست؟! - پس چرا باید سامانه پدافندی s300 رو از روس ها بگیریم؟! ببخشید طولانی شد با تشکر از مشرق عزیز
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    خیر! انجام تست های مختلف ،تولید انبوه، آموزش نیروها برای استفاده از آن و دست آخر عملیاتی شدن این سامانه حداقل چندین سال زمان میبره!، در صورتی که نیروهای قرار گاه پدافند هوایی از قبل آموزشهای لازم برای کار با اس-300 رو دیده اند و اگر از طرف روسیه اراده ای برای تحویل این سامانه وجود داشته باشه ظرف مدت کوتاهی ما برای نیازهای حال حاضر خود از 5 سامانه عملیاتی اس-300 در نقاط حساس کشور برخوردار خواهیم شد و در عین حال به توسعه سامانه بومی باور ادامه خواهیم داد!
  • علیا ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اولا در بهترین شرایط باور 373 یک سال دیگه تولید میشه. دوما مگه سالی چند گردان از این پدافند میتونیم بسازیم. یعنی برای پوشش کل ایران توسط باور ما تا 5 سال دیگه زمان نیاز داریم. اما اگر تا 1 سال دیگه اس300 ها رو بگیریم از روسیه توی این 4 سال باقی مونده میتونیم امنیت بهتری رو برای مراکز حساس ایجاد کنیم. پس احمقانه هست اگر فکر کنیم نباید اس 300 ها رو بگیریم. با این حساب نباید اس200 ها رو هم ارتقا میدادیم چون قراره باور373 رو بسازیم.
  • علیا ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ناشناس 13:07 پول رو دادیم. اس300 ها هم بنا به نیاز های ایران و سفارش ایران ساخته شدند و آماده ی تحویل هستند . و البته چون مخصوص ایران هستند و به خاطر برخی ریزه کاریهادر نحوه سارش احتمالا نتونند اون نمونه ها رو به کشوری دیگر بفروشند. حتی ایران شکایت کرده و روسیه باید اصل پول به علاوه خسارت به ایران پرداخت کنه. اما احتمالا به ازای بیخیال شدن ایران برای گرفتن خسارت خود اس 300 ها رو تحویل بگیریم.
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    احتمالا توافق شده که ایران در ازای هیچ شکایتش رو پس بگیره ...از اول قضیه شکایت و این ها یک بازی بود
  • مهدی ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    قرار نیست همه چیز دیده بشه...
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    دوباره نیخوان پول بگیرن و برن!
  • سعید ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    چه ربطی داره. طبق حکم دیوان دادگستری بین المللی روسیه باید پول پرداختی از سوی ایران را همراه با غرامت و خسارت آن پرداخت کند که مبلغ آن 4 میلیارد دلار است و در نهایت هم ترجیح روسیه و ترجیح ایران تحویل سامانه های S-300 هست تا پرداخت پول و غرامت
  • سلمان ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    نه عزیز روسها میخوان یه کاری کنن که ایران شکایتش رو پس بگیره و نهایتش هم چند مدل سلاح مدل پایین تر بهمون بده
  • افشین تهران ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    مگه شما میدونیکه متن توافق چی هست که فورا اظهار فضل میکنی؟؟؟مگه کفتن که اس300میخوان بگیرن یا سلاحی جایگزین؟؟اس300از پاتریوت هم قویتره اینکه دیگه اینهمه هوچی گری نداره.
  • افشین تهران ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    فکر نکنم که اس300قراره بگیریم احتمالا با جایگزینی مثلا مثل موتور جت یا جنگنده یا چیزی در همین سطح توافق کردند.
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    عزیزم پولو خیلی وقته که پس دادن که حدود 800میلیون دلار بود این توافق بر سر عدم شکایت ایران بعلت عمل نکردن روسیه به تعهدش هست.
  • افشین تهران ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    کل این قرارداد800میلیون دلار بوده که ما مقداری از اون رو دادیم که خیلی وقت پیش پس دادن و توافق الان بر سر خسارت ماجراست .
  • افشین تهران ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    االان سوخو رسیده به 50شما هنوز دنبال 30هستی؟؟؟اگه قرار به خرید سوخو باشه باید 37یا تی50خریده بشه و اگه میگ بخوایم بخریم باید 31یا 35 بخریم البته سوخو34 و 39 هم برای دفاع زمینی عالی و میشه گفت بی نظیر هستند .اما شما دعا کن تکنولوژی تولیدش رو بخریم .
  • افشین تهران ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    پس بفرما خدمات اف14و اف5و4رو از امریکا بگیر.بنزین به هواپیمای مسافربری نمیدن و هواپیمای مسافربری رو تو هوا با مسافر میزنن بعد شما میگی مرد!!!!!نه عزیز سگ زرد برادر شغاله.کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من.
  • افشین تهران ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    امیدوارم که عوض اس300 در تولید محصولاتیکه برای تولید جنگنده مشکل داریم مشارکت کنیم.وضعیت جهانی بگونه ای هست که منافع ما و روسیه در منطقه و جهان تا حدی همسو شده و اختلاف روسیه با غرب مزید بر علت است پس باید هوشیارانه استفاده کنیم.
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    فقط همین که اگر ضعیف بودیم الان تو توی بغل اوباما جونت بودی
  • علیا ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    اول اینکه 2007 قرارداد بسته شد و موعد تحویل فکر کنم 2011 بوده. دوم اینکه خود روسها هنوز سامانه اس400 رو به اندازه مورد نیاز خودشون تولید نکردند و خیلی از یگانهاشون توی نوبت تحویل هستند. سوم اینکه باور 373 هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده و رضا امسال به تولید انبوه هم برسه، ظرفیت تولیدش محدوده. خودرو که نیست سالی 500 هزارتا تولید کنند. چند سالی طول میکشه تا بعد از تولید باور373 بتونیم به کلیه یگانهای مورد نیاز باور373 رو بدیم. سوم اینه پول اس 300 ها رو دادیم. حتی تولید شده اند و فقط تحویل داده نمیشند. با تحویل این سیستم میتونیم تا زمان بهره برداری از باور از کیفیت اس300 بهره مند بشیم.
  • ياور ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    سلام افشين جان الان اخبار را مرور ميكردم ديدم كه در مسكو صحبت از اس-400 است! به هر حال بنده موضوع را بي ربط به تسويه حسابهاي بين روسيه و آمريكا نميدانم. هر چند روسيه ثابت كرده است كه دوست قابل اعتمادي نيست اما به نظر من روابط نزديك داشتن و تعريف منافع مشترك با اين همسايه كه ابرقدرت هم هست به سود هر دو ملت است. =================== راستي افشين جان ميخواستم از شما و ديگر دوستاني كه نظرات موافق دارند (شما يكي از افرادي هستيد كه بنده همواره نظرم با وي موافق بوده است و موضع گيري‌هايتان به آنچه من در ذهن داشته‌ام هميشه نزديك بود) خواهش كنم در برابر اين عادت زشت كه جديدن در حال باب شدن است واكنش نشان بدهند (خخخخ) را ميگويم. اين يك عادت يهودي است. مردم ايران هم ماننده بقيه انسانهاي روي زمين وقتي كه ميخندند نوايي شبيه به (هههههه) را در خنده‌شان ميشود شنفت. اين را فراموش نكنيد كه جهود (صهيونيسم نابكار) با تلفظ (ه) مشكلات اساسي دارد. اميدوارم اين دفعه مانند بار قبل دير نجنبيم.. درود خدا بر پاسداران ايران درود برا شهيدان 28 دي قنيطره
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    جناب آقای سردار دهقان باید تلاش کنه جریمه دیرکرد تحویل s300 ونیز جبران چندین توافق نقض شده توسط روسها مثل ساخت هواپیمای جنگی به صورت مشترک!! در کنار اس 300 اس 400 هم به ایران تحویل دهند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس