وزیر دفاع روسیه از دعوت از سردار دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی برای شرکت چهارمین کنفرانس امنیت بین‌الملل مسکو که امسال برگزاری می‌شود، خبر داد.

به گزارش مشرق، ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در نشست خبری مشترک با سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دعوت وزیر محترم ایران را با خرسندی پذیرفتم و به تهران سفر کردم، اظهار داشت: امروز مذاکرات سازنده و مفیدی در خصوص روابط سازنده بین ایران و روسیه داشتیم.
 
وی افزود: همکاری بین روسیه و ایران یکی از عوامل تأمین امنیت و ثبات جهانی و منطقه‌ای است. ما در سال‌های اخیر شاهد توسعه این روابط در ساختارهای نظامی بین دو کشور بوده‌ایم که نتیجه این همکاری‌ها امروز به منصه ظهور رسیده و به امضای همکاری بین دو کشور منجر شده است.
 
وزیر دفاع روسیه تصریح کرد: ما در مذاکرات به تبادل نظر در مورد مسائل مبرم امنیت منطقه‌ای و جهان پرداختیم و به مباحثی پیرامون خاورمیانه و افغانستان نیز اشاره کردیم. ما در برخی موارد نظرات بسیار نزدیکی و در بسیاری از موارد نیز نظرات مشترکی داشتیم.
 
وی اضافه کرد: ما همچنین به اهمیت هماهنگی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی و قاچاق مواد مخدر پرداختیم و با توجه به شرایط بین دو کشور بر اهمیت این موضوع تاکید کردیم.
 
ارتشبد سرگئی شویگو با تاکید بر اینکه تصمیم گرفته شد که جنبه عملی همکاری‌های دو کشور در جهت ارتقای توانمندی‌های نظامی افزایش یابد، گفت: در این خصوص درباره تبادل هیئت‌ها، انجام مذاکرات ستادی و همچنین آموزش ناظرین و نیروهای مسلح و مبارزه با تروریسم صحبت شد. در این باره بر پیشنهاد طرف روسی در خصوص همکاری‌های انسان‌دوستانه در زمینه مین‌روبی صحه گذاشته و همچنین بر توسعه بازدید از از کشتی‌ها در بنادر تاکید کردیم.
 
وی در ادامه به دعوت از سردار دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی برای شرکت چهارمین کنفرانس امنیت بین‌الملل مسکو که امسال برگزاری می‌شود، اشاره کرد.
 
وزیر دفاع روسیه با ابراز امیدواری در خصوص ادامه مذاکرات در زمان ریاست روسیه در سازمان همکاری‌های شانگهای نیز تاکید کرد.
 
وی ادامه داد: در پایان خاطرنشان می‌سازم علاقه‌مندیم همکاری‌های همه‌جانبه با ایران در زمینه نظامی را توسعه دهیم.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    فقط ساخت هواپیمایی جنگنده این بهترین گذینه هستش
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    بازم وابستگی به روسیه
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    به روسها اصلا نميشه اعتماد كرد ، دو روز ديگه كه قضيه اوكراين حل بشه روس همان روس سابق است ! فرهنگ روسها در صد سال حكومت كمونيستي ريشه داره و در زمان شوروي مفهومي به نام دوستي معني نداشت !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس