کد خبر 381578
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

اسطوره فوتبال هلندی با زیر سؤال بردن پیروزی ستاره پرتغالی رئال مادرید در کورس کسب توپ طلا، تونی کروس را گزینه‌ای شایسته‌تر برای کسب این جایزه ارزشمند دانست.

به گزارش مشرق، یوهان کرایف با ناعادلانه دانستن پیروزی کریستیانو رونالدو برای کسب مهمترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال، تأکید کرد که گزینه‌هایی شایسته‌تر برای کسب توپ طلای فیفا وجود داشته‌اند.

کرایف که خود همچون رونالدو سه بار توپ طلا را کسب کرده است (سال‌های 1971، 1973 و 1974)، معتقد است که توپ طلای امسال باید به بازیکنی داده می‌شد که علاوه بر ارائه‌ بازی‌هایی قابل قبول در رده فردی، در جام جهانی 2014 هم عملکردی تحسین‌برانگیز داشته است.

کرایف در ستون خود در نشریه تلگراف هلند نوشته است: در بالاترین سطوح، ترکیب کیفیت بازی فردی و موفقیت‌های تیمی است که اهمیت دارد. از همین رو من معتقدم اینکه برای دومین سال متوالی توپ طلا به بازیکنی رسید که بازی‌های خارق‌العاده و کسب بیشترین جام‌ها را در کنار هم نداشت، مزخرف بود.

کرایف در ادامه نوشته است: در سال 2013، بایرن مونیخ هرچه جام بود کسب کرد اما باز هم این رونالدو بود که توپ طلا را کسب کرد در حالی که این جایزه حق بازیکنی مانند تونی کروس یا یکی دیگر از بازیکنان بایرن مونیخ بود. در سال 2014، کروس یک بازیکن کلیدی بود و بار دیگر در تیمی که جام جهانی را فتح کرد نقش پررنگی داشت اما او حتی جزو سه نامزد نهایی توپ طلا هم نبود. رونالدو در جام جهانی کاملاً محو بود.

اسطوره فوتبال هلند و بارسلونا، مطلب خود را اینگونه به پایان می‌رساند: بیاید واقع‌بین باشیم. من دیگر نمی‌توانم این جایزه فیفا را یک افتخار جدی تلقی کنم.

رونالدوی 29 ساله امسال در شرایطی سومین توپ طلای دوران بازیگری‌اش را کسب کرد که برای دریافت این توپ رقبایی مانند مانوئل نویر و لیونل مسی داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    حسودیت میشه که به رکوردت رسید؟؟؟
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    به قرآن رونالدو لیاقتشو نداشت علنا تبانی فیفا بود که خدا رو شکر گندش در اومد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس