کد خبر 381180
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱

رییس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت با اعلام برخی برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه جوانان از تدوین سند سلامت جوانان در هفته پیش رو خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر گلایل اردلان رییس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت، در تشریح برنامه‌هایی که وزارت بهداشت در قالب طرح تحول سلامت برای جوانان دارد، گفت: از جمله برنامه های ما در حوزه جوانان یکی بسته خدمت سلامت جوانان است که این بسته شامل ارزیابی‌های دوره‌ای وضعیت سلامت جوانان و ارجاع آنها در صورت نیاز به سطح دوم و سوم پزشکی است. همچنین دادن مشاوره‌های شیوه زندگی مناسب در مراکز بهداشتی و درمانی ، آموزش خودمراقبتی به جوانان، تربیت مربی در حوزه خود مراقبتی برای جوانان و آموزش پزشکان عمومی و پرسنل غیرپزشک در حوزه خود مراقبتی جوانان در سراسر کشور از جمله زیرمجموعه‌های این برنامه است. که در حال حاضر در دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، ایران، شهید بهشتی و تهران در حال انجام است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما در وزارتخانه بحث تربیت مربی در سطوح آموزش معیارهای ازدواج مناسب به جوانان است که کارگاه آن در روز شنبه ۲۷ دی‌ماه برگزار شد و این برنامه شناساندن ضرورت ازدواج مناسب به جوانان را دنبال می‌کند.

اردلان با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های وزارت بهداشت در این زمینه آغاز شده و آنها را پیش می‌بریم، اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های ما تدوین سند ملی سلامت جوانان است که با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و سایر ذینفعان انجام خواهد گرفت. این موارد برنامه‌هایی است که ما در دست اجرا داریم و بسیاری از آنها را نیز شروع کردیم و پیش می‌بریم و خیلی از آنها اجرایی شده است.

وی درباره سند ملی سلامت جوانان گفت: این سند را هفته جاری در حوزه وزارت ورزش و جوانان طرح موضوع خواهیم کرد و از ذینفعان خارجی نیز برای تکمیل این سند کمک می‌گیریم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس